Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1986 (Anul 19, nr. 5155-5233)

1986-07-03 / nr. 5157

Anul XIX., Nr. 5157 4 pagini 50 bani IN SPIRITUL INDICAŢIILOR ŞI ORIENTĂRILOR TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Acţiuni susţinute în vederea înfăptuirii programelor privind modernizarea producţiei îţi Cuvântarea rostită la adunarea solemnă consacrată aniversării a 65 de ani de la făurirea partidului, secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, sublinia că a fi revoluţionari înseamnă să acţionăm cu toată fermitatea pentru înfăptuirea neabătută a programelor privind organizarea ştiinţifică a producţiei şi a muncii, ştiut fiind că numai în felul acesta se va asigura înfăptuirea dezideratului dezvoltării intensive şi al ridicării calităţii producţiei. Cum se acţionează la ÎNTREPRINDEREA de FIER VLĂHIŢA pentru cunoaşterea şi extinderea modalităţilor şi iniţiativelor valoroase, cu implicaţii directe asupra modului de desfăşurare a activităţii? întrebarea i-am adresat-o tovarăşului inginer Bato Wilhelm, directorul întreprinderii. — Obiectivele şi direcţiile de acţiune în această activitate de amplă anvergură au fost concretizate printrun program care, după cum se cunoaşte, a fost supus dezbaterii şi aprobării adunării generale a oamenilor muncii chiar la începutul acestui an. — Acum, a trecut primul semestru, deci se poate face un prim bilanţ ... — Cu siguranţă că se poate face, mai ales că primul semestru corespunde cu prima etapă pentru care, în acest program, au fost prevăzute măsuri şi acestea au ajuns, ca să spun aşa, la termenul scadent, înainte însă de a intra mai la amănunt, aş vrea să spun că ne-am străduit să fundamentăm cît mai exact acest program, să antrenăm potenţialul tehnico-ingineresc de care dispunem, de fapt întregul colectiv, pentru a stîrni în fiecare om al muncii ambiţia de a găsi soluţii sau sugestii care să concure la modernizarea activităţii. Şi, pe această bază, putem spune că acţiunea aceasta a demarat sub auspicii favorabile ... — Argumentele cele mai convingătoare fiind date de rezultate, nu ? — într-adevăr, şi am să trec la exemplificări. Mai întîi, despre tehnologii noi. Pentru că la prelucrarea rolelor de laminor s-a constatat că e posibilă înlocuirea operaţiei de mortezare a canalului de pană prin broşare, acum acest lucru este realizat practic şi sîntem în măsură să vorbim şi despre efecte, mai ales în planul productivităţii muncii, care creşte pe persoană cu 535 lei. Înmulţind această sumă cu 83, numărul colectivului, apoi cu numărul lunilor dintr-un an se şi vede că ideea merita atenţia ce i s-a acordat. La fel, am introdus turnarea suprapusă a cilindrilor de laminor de dimensiuni mici, metodă prin care mijlocim creşterea producţiei, pe an, cu 20 cilindri, dar şi a productivităţii muncii cu 1464 lei pe persoană, în vederea folosirii capacităţii integrale, am procedat la (Continuare In pag. a 3-ar I. NETE Ritm, calitate, operativitate în efectuarea lucrărilor agricole de C.A.P. BISERICANI O amplă mobilizare de forţe se înregistrează în aceste zile şi pe ogoarele Cooperativei agricole de producţie din Bisericani. Se execută în ritm susţinut recoltarea furajelor şi întreţinerea culturilor. Pină în prezent s-a încheiat cositul trifoiu- U ORDINEA ?ll£l in AGRICULTURĂ lui pe toate cele 158 hectare de pe care, datorită muncii harnice a mecanizatorilor Varga Pál András şi Lakatos Sándor, s-a reuşit să se obţină Un fin vitaminos de cea mai bună calitate. S-a încheiat, de asemenea, și recolta(Continuara In pogota) Tr. TÖRÖK sezon Din activitatea consiliilor populare Autofinanţarea — un obiectiv I. : • prioritar Pentru a înţelege mai bine cum sunt realizate cerinţele autofinanţării, în condiţiile aplicării Legii nr. 1 din 1985, de către CONSILIUL POPULAR AL MUNICIPIULUI ODORHEIU SECUIESC, stăm de vorbă cu tovarăşul Porzsolt Ştefan, primvicepreşedinte al Biroului executiv al Consiliului popular municipal. — începînd din anul acesta — ne spunea interlocutorul nostru — autofinanţarea se desfăşoară pe baze juridice noi, ce determină ca rezultatele activităţii să fie legate în mod decisiv de respectarea disciplinei financiare. Este foarte important să fie realizate toate veniturile, la toate capitolele bugetare prevăzute, concomitent cu încadrarea strictă în cheltuieli. Cumulat, pe cele cinci luni ale acestui an, noi am reușit să acoperim prevederile bugetare la venituri din surse proprii, ba chiar am depăşit planul de venituri cu peste 1.000.000 lei, situaţia de plată a consiliului popular fiind, de asemenea, bună. Pentru a ajunge la această situaţie, consiliul popular municipal s-a preocupat îndeaproape de identificarea tuturor surselor de venituri, care să conducă la crearea a noi posibilităţi de „întărire“ a bugetelor viitoare. Experienţa de pînă acum relevă în mod deosebit, necesitatea sporirii veniturilor de la secţiile sau unităţile aflate în directa subordonare a consiliului popular, în lumina acestor conside(Continuara in pag. a 3-a) Aurelia ILUȚ Blocuri moderne la Topliţa — Foto : AL VASS PROLETAR! DIN TOATE TARILE, UNITIVA * Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean La invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi a tovarăşului Constantin Dăscălescu, prim-ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, miercuri, a sosit în Capitală tovarăşul Zhao Ziyang, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze, care efectuează o vizită oficială de prietenie în ţara noastră. Vizita premierului chinez în România constituie un eveniment de primă importanţă în cronica raporturilor de prietenie tradiţională şi strînsă conlucrare ale ţării noastre cu R.P. Chineză. în acelaşi timp, noul dialog la nivel înalt constituie o expresie a preocupării de a asigura extinderea în continuare a colaborării dintre Republica Socialistă România şi Republica Populară Chineză, dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Chinez, în interesul şi spre binele popoarelor ţărilor noastre, al cauzei generale a socialismului şi păcii în lume. •ri Miercuri au avut loc în Capitală convorbiri între primul ministru al Guvernului Republicii Socialiste România, tovarăşul Constantin Dăscălescu, şi premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze, tovarăşul Zhao Ziyang. Primul ministru al guvernului român şi premierul chinez au dat o înaltă apreciere rezultatelor obţinute în dezvoltarea multilaterală a colaborării dintre ţările noastre. A fost subliniat rolul determinant al dialogului la cel mai înalt nivel, al înţelegerilor şi hotărîrilor convenite cu prilejul întîlnirilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, cu conducătorii de partid şi de stat ai Republicii Populare Chineze în extinderea permanentă a conlucrării dintre partidele, ţările şi popoarele noastre, în dinamizarea relaţiilor românochineze pe cele mai diferite planuri. S-a evidenţiat dorinţa reciprocă de a adunei în continuare această colaborare, în interesul construcţiei socialiste în cele două ţări, al cauzei generale a socialismului, înţelegerii şi păcii în lume. în cadrul convorbirilor, o atenţie deosebită a fost acordată analizării stadiului îndeplinirii hotărîrilor la nivel înalt privind întărirea raporturilor româno-chineze şi examinării căilor şi posibilităţilor de dezvoltare a colaborării bilaterale, îndeosebi de extindere a cooperării economice şi de lărgire a schimburilor reciproce de mărfuri. S-a relevat că rezultatele obţinute pină în prezent în colaborarea româno-chineză, potenţialul industrial de care dispun ţările noastre creează condiţii ca relaţiile economice bilaterale să fie amplificate şi diversificate într-un ritm mai rapid. A fost subliniată necesitatea ca de ambele părţi să se depună eforturi susţinute în vederea obţinerii, încă din acest an, a unei creşteri mai puternice a schimburilor economice, în conformitate cu înţelegerile convenite cu prilejul vizitei oficiale de prietenie, efectuată în R.P. Chineză, în luna octombrie 1985, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, pentru a se asigura realizarea obiectivelor de colaborare stabilite pentru actualul cincinal. S-a procedat, de asemenea, la un schimb de păreri privind unele aspecte actuale ale vieţii politice internaţionale. III La invitaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, și a tovarășului Constantin Dăscălescu, prim-ministru al guvernului, ieri, a început vizita în ţara noastră a tovarășului . * Zhao Ziyang, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze tn pag, a 4-a SPORT JOI, 3 iulie 1986 Soarele răsare : 5,36 Soarele apune : 21,03 Zile trecute : 184 Zile râmase : 181