Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1987 (Anul 20, nr. 5314-5387)

1987-01-05 / nr. 5314

Anul XX., Nr. 5314 4 pagini 50 bani insufleţitoarele chemări adresate de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU în Hesajul de Anul Nou -----------------------------------------------------------------------Un mobilizator îndemn spre noi realizări în acest al doilea an al actualului cincinal Ascultat cu un deosebit interes de întregul nostru popor, Mesajul de Anul Nou al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, rostit la posturile de radio şi televiziune, Se constituie într-o sinteză a măreţelor realizări obţinute de oamenii numai din patria noastră, în anul recent încheiat, într-o călăuză pentru cel de al ll-lea an al actualului cincinal şi pentru viitor, într-un înflăcărat îndemn spre a înfăptui mobilizatoarele sarcini trasate de Congresul al Xll-lea al partidului, într-o raţională chemare adresată lumii întregi pentru instaurarea pe planeta noastră a unui climat de pace şi bună înţelegere. Relevînd satisfacţia pentru noile realizări obţinute pe calea dezvoltării economico-sociale a patriei Mesajul evidenţiază creşterea cu 7 la sută faţă de anul precedent a producţiei industriale a ţării, realizările obţinute pe linia creşterii productivităţii muncii, ridicării nivelului tehnic şi calitativ al produselor, creşterea eficienţei economice şi a venitului naţional. De asemenea, se evidenţiază recoltele deosebite obţinute în agricultură, precum şi dezvoltarea tuturor sectoarelor de activitate, toate acestea reflectînd justeţea politicii generale a partidului nostru, faptul că îşi îndeplineşte cu cinste misiunea istorică de a conduce naţiunea română pe calea socialismului şi comunismului, a bunăstării şi progresului. De asemenea, realizările obţinute demonstrează capacitatea creatoare a poporului nostru, stăpîn pe destinele sale. Anul 1987 oferă ţării o şi mai largă perspectivă de dezvoltare, înfăptuirea importantelor obiective cuprinse în planul şi programele de dezvoltare — vizînd dezvoltarea intensivă a întregii economii, accentuarea laturilor calitative ale activităţii, aplicarea celor mai noi cuceriri ale revoluţiei tehnico-ştiinţifice, creşterea productivităţii muncii şi sporirea eficienţei în toate sectoarele — implică, însă, şi măsuri eficiente de întărire a ordinii şi disciplinei, creşterea răspunderii şi a spiritului revoluţionar, perfecţionarea organizării muncii, ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al produselor, aplicarea noului mecanism economico-financiar, dezvoltarea autoconducerii şi autogestiunii muncitoreşti. Se impune — accentuează tovarăşul Nicolae Ceauşescu — realizarea în cele mai bune condiţii a Producţiei pentru export, dezvoltarea comerţului exterior şi a cooperării internaţionale, sporirea participării României la schimbul mondial de valori. Avînd asigurate toate condiţiile, trebuie ca încă din primele zile ale anului să trecem cu hotărîre la înfăptuirea prevederilor, astfel ca prin realizările pe care le vom obţine în 1987, să marcăm o etapă importantă în înfăptuirea obiectivelor Congresului al XIII-lea al partidului privind trecerea României spre un stadiu superior de dezvoltare. Sîntem angrenați într-o muncă uriașă de (Continuare in pag. 93-a1 LA ORDIFRA 7IT ,~RT _ ! Activitate efervescentă la Polul Frigului La JOSENI pămîntul e acoperit cu un strat gros de nea, iar temperaturile sînt în consens cu ... firma localtăţii, adică dintre cele mai scăzute din judeţ şi din ţară. Totuşi, nu se poate spune că agricultorii ... hibernează, întrucît, chiar în această perioadă, agenda de lucru este deosebit de încărcată. Dacă, de pildă, mai mult de o treime din suprafeţele ce vor fi cultivate, în acest an, cu cartofi au fost deja fertilizate cu îngrăşăminte naturale, care îngrăşăminte au şi fost încorporate în sol, pentru culturile furajere mai sunt de J transportat încă 700 to- .ne îngrăşăminte orga- I nice, lucrare ce se e- ' fectuează în aceste zi- | le, utilizîndu-se îndeo- .« sebi atelajele. De altfel, discutînd J problema pregătirii în j cele mai bune condiţii I a producţiilor viitoare, ’ inginerul şef al unită- |ţii, tovarăşul Szász * Zoltán, ne spunea că I toate suprafeţele ce ur- J mează a fi însămînţate în primăvară au primit I importante cantităţi de | îngrăşăminte chimice |* (Continuare in pog.onal Ştefan DANCIU ) PtOlEÎMBom TOAIC IARUt, (JMft-VAt al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ÎN NUMĂRUL DE AZI AL ZIARULUI NOSTRU: 1 • Edilitar-gos- J podărești • Sport • Memento • I Din lumea ştiin -ței • Prognoza vremii pentru luna ianuarie • Publicitate. Ultima lună a acestui prim an al cincinalului 1986—1990 s-a derulat sub semnul unei activităţi susţinute, în care fiecare colectiv de muncă s-a angrenat cu înaltă răspundere pentru a obţine rezultate cît mai bune şi a pune astfel o bază trainică înfăptuirii obiectivelor prin care ţara noastră urmează să parcurgă o etapă calitativ superioară în ansamblul dezvoltării sale. . Aşadar, a fost o lună a muncii însufleţite în acelaşi timp însă cronica ei înscriind evenimente de primă importanţă, menite a da reperele clare ale muncii în anul 1987. Intre acestea, la loc deosebit se înscrie Plenara C.C al P.C.R., care a avut loc în zilele de 9-10 decembrie, cu următoarea ordine de zi: proiectul Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România pe anul 1987 ; proiectul Planului de dezvoltare a agriculturii, industriei alimentare, silviculturii şi gospodăririi apelor pe 1987 ; proiectul Planului financiar centralizat al economiei naţionale şi proiectul Bugetului de stat pe anul 1987 ; Programul privind autoconducerea şi autoaprovizionarea pentru asigurarea bunei aprovizionări a populaţiei cu produse agroalimentare şi bunuri industriale de consum pe perioada 1 octombrie 1986 — 30 septembrie 1987. Aşa cum se sublinia în cuvîntarea secretarului general al partidului, planul pe 1987 pune un accent deosebit pe creşterea continuă a forţelor de producţia, afirmarea cu putere a noii revoluţii agrare, dezvoltarea bazei de materii prime şi a agriculturii, ridicarea nivelului tehnic şi calitătii al produselor, sporirea mai rapidă a productivităţii muncii şi reducerea cheltuielilor materiale în vederea creşterii susţinute a venitului naţional şi ridicării continue a nivelului de trai al populaţiei. Plenara a adoptat documentele care mai înainte făcuseră obiectul dezbaterii în foru(Continuare la pag. a l-a) Cronica lunii decembrie LUNI: 5 ianuarie 1987 * Soarele răsare : 7,52 Soarele apune : 16,50 Zile trecute : 5 Zile ramase : 360 Prevederi mobilizatoare ale Planului de dezvoltare economico-socială pe 1987 — creşterea productivităţii muncii in industrie Planul anului viitor — în deplin consens cu cerinţele valorificării la maximum a factorilor intensivi ai reproducţiei — are în vedere creşterea accentuată a eficienţei în tooate ramurile şi sectoarele de activitate. Fundamentat pe noile normative economico-financiare, planul prevede creşterea accentuată a productivităţii muncii, economisirea strictă şi valorificareasuperioară a resurselor, utilizarea raţională a fondurilor fixe, ridicarea rentabilităţii întregii activităţi economice, înfăptuirea prevederilor Programului privind „ creşterea mai accentua, tă a productivităţii muncii presupune aplicarea în producţie, pe scară largă, a celor mai noicuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, creşterea continuă a pregătirii profesionale, tehnico-ştiinţifice, a nivelului general de cunoştinţe al întregului personal muncitor, pentru funcţionarea în cele mai bune condiţii a mecanismului economico-financiar, aşezarea fermă a activităţii tuturor unităţilor pe principiul autoconducerii şi autogestiunii. Creşterea productivităţii muncii este un obiectiv de maximă însemnătate şi pentru oamenii muncii din unităţile economice din localităţile judeţului nostru, măsurile cuprinse în programele speciale existente în fiecare întreprindere trebuind materializate întocmai la termenele stabilite, numai astfel fiind posibilă îndeplinirea acestui important indicator economic şi, pe această bază, realizarea unor însemnate sporuri de producţie fizică suplimentară, necesare economiei naţionale. Vedere din municipiul Miercurea-Ciuc. Foto: Al. V. SZAKÁCS