Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1987 (Anul 20, nr. 5388-5464)

1987-04-01 / nr. 5388

Anul XX.. Nr. 5388 4 pagini 50 bani Vizita oficială de prietenie a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Republica Zair Marţi, 31 martie, la bordul navei prezidenţiale „Kokolo“ au avut loc convorbiri oficiale între tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, şi preşedintele fondator al Mişcării Populare a Revoluţiei, preşedintele Republicii Zair, Mobutu Sese Seko. Preşedintele Mobutu Sese Seko a salutat, încă o dată, cu căldură noua vizită în Republica Zair a preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, arătînd că aceasta constituie o expresie a bunelor raporturi de prietenie şi colaborare dintre cele două ţări şi popoare. în acelaşi timp, şeful statului zairez şi-a manifestat satisfacţia de a se reîntîlni cu preşedintele Nicolae Ceauşescu şi de a avea împreună un schimb de păreri asupra evoluţiei relaţiilor bilaterale, cit şi în legătură cu probleme ale vieţii internaţionale actuale. Preşedintele Nicolae Ceauşescu, exprimînd satisfacţia de a se afla din nou pe pămîntul zairez, a mulţumit preşedintelui Mobutu Sese Seko pentru primirea deosebit de călduroasă, prietenească, pentru ospitalitatea de care se bucură în Zair, subliniind că vede în aceasta o expresie a sentimentelor de stimă şi respect ce şi le nutresc reciproc popoarele noastre. Totodată, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a exprimat convingerea că înţelegerile la care se va ajunge cu prilejul actualelor convorbiri vor întări şi mai mult conlucrarea dintre România şi" Zair, corespunzător voinţei şi aspiraţiilor de pace şi progres ale ambelor popoare. în timpul convorbirilor au fost analizate stadiul şi perspectivele relaţiilor româno-zaireze, cei doi şefi de stat subliniind progresele înregistrate în întărirea prieteniei şi colaborării dintre România şi Zair. în acest sens, a fost relevată buna conlucrare dintre cele două ţări pe Plan politic, economic şi în alte sfere de activitate, apreciindu-se că există premise favorabile pentru intensificarea colaborării şi cooperării româno-zaireze în numeroase domenii de interes comun. A fost evidenţiată hotărîrea comună de a se identifica noi căi şi modalităţi care să ducă la intensificarea colaborării bilaterale, a cooperării în producţie şi a schimburilor comerciale, pe baze reciproc avantajoase. Cei doi preşedinţi au convenit ca membrii celor două delegaţii participante la convorbiri să examineze şi să stabilească, în cadrul unor întîlniri de lucru, modalităţile practice de intensificare a colaborării economice, industriale şi tehnico-ştiinţifice între Republica Socialistă România şi Republica Zair, potrivit orientărilor şi înţelegerilor stabilite la nivel înalt. Convorbirile se desfăşoară într-o atmosferă de stimă, preţuire şi caldă prietenie, de înţelegere reciprocă. ■» Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au avut în continuare, marţi dimineaţa, după întîlnirea în plenul celor două delegaţii, convorbiri cu preşedintele Republicii Zair, Mobutu Sese Seko, împreună cu şeful statului Zairez se afla doamna Mobutu. Convorbirile purtate şi în acest cadru au relevat dorinţa comună de a se acţiona în direcţia extinderii colaborării şi cooperării în producţie pe baze stabile şi de lungă durată, precum şi pentru realizarea unor importante obiective economice. Cei doi şefi de stat au apreciat că dezvoltarea largă a colaboră (Continuare în pag. a 3-a) r O seamă de evenimente majore au marcat, şi în luna ce de curînd s-a încheiat, viaţa politică şi economico-socială a patriei noastre, constituindu-se intr-un cadru mobilizator pentru noi fapte de muncă exemplare, pentru o activitate în acord cu cotele de exigenţă ale perioadei pe care o trăim. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în zilele de 24 şi 25 martie, s-au desfăşurat lucrările plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român. Cuvîntarea secretarului general al partidului, rostită cu acest prilej, s-a constituit într-o amplă şi profundă analiză a direcţiilor principale de acţiune pentru îmbunătăţirea în continuare a muncii în toate domeniile de activitate, pentru înfăptuirea în cele mai bune condiţii a prevederilor planului pe 1987, a obiectivelor actualului cincinal, a hotărîrilor Congresului al XIII-lea al P.C.R. Desfăşurată sub semnul unităţii depline a întregului partid în jurul conducerii sale, al secretarului general al partidului, plenara a dat glas voinţei unanimea comuniştilor, a tuturor oamenilor muncii, a întregului popor de a acţiona cu dăruire şi abnegaţie, în spirit revoluţionar, pentru transpunerea exemplară în viaţă a hotărîrilor adoptate, a orientărilor şi indicaţiilor tovarăşului Nicolae Ceauşescu. în cronica evenimentelor lunii martie consemnăm două şedinţe ale Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., în zilele de 6 şi, respectiv, 20 ale lunii, care au examinat o seamă de rapoarte precum : Raportul privind stocurile de valori materiale în economie, precum şi Raportul privind nivelul stocurilor la principalele materii prime şi materiale existente la 1 ianuarie 1987; Cronica lunii martie Raportul privind evoluţia preţurilor şi tarifelor în anul 1986 ; cel privind rezultatele recensămîntului animalelor de la 1 februarie a.c.; cel privind activitatea de rezolvare a propunerilor, sesizărilor, reclamaţiilor şi cererilor oamenilor muncii adresate conducerii partidului, organelor locale de partid, organelor de stat, organizaţiilor de masă şi obşteşti, presei şi radioteleviziunii în anul 1986; Raportul privind activitatea internaţională a partidului şi statului în 1986, şi principalele obiective ale politicii externe în 1987 (şedinţa din 6 martie). De asemenea, Raportul guvernului privind realizarea pla-(Continuo din pag. a 2-a). PROLETART DTE TOATE TARTEE. UNIŢT-VA ! Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean MIERCURI, 1 aprilie 1987 Soarele răsare :- 6,58 Soarele apune : 19,42 Zile trecute : 91 Zile rămase : 274 IN SPIRITUL INDICAŢIILOR ŞI ORIENTĂRILOR TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU îndeplinirea normelor de lucru — condiţie esenţială a realizării exemplare a sarcinilor de plan De modul în care este înţeleasă şi tradusă în fapt problema îndeplinirii normelor de lucru, stabilite pentru fiecare lucrător din cadrul ÎNTREPRINDERII MECANICE GHEORGHENI, aveam să ne convingem în urma discuţiei purtate cu şeful biroului O.P.M., tovarăşul Borbély Emeric. — Plecînd de la faptul că — ne spunea interlocutorul nostru — activitatea desfăşurată de către fiecare lucrător reprezintă o verigă a întregului proces de producţie, este uşor de dedus că realizarea întocmai a normelor de lucru zilnice, stabilite pentru fiecare lucrător, constituie o condiţie esenţială a îndeplinirii integrale a sarcinilor de plan. E adevărat că aici poate să mai apară şi un alt aspect, cu care ne confruntăm încă şi noi, şi anume acela că în timp ce în dreptul unor lucrători zi de zi sunt trecute însemnate depăşiri ale normelor de lucru, alţii nu reuşesc să-şi onoreze integral sarcinile ce le revin, situaţie care desigur se răsfrînge nefavorabil asupra rezultatelor obţinute la nivel de întreprindere. Referindu-ne la perioada scursă din acest an sunt suficient de grăitoare în acest sens următoarele cifre: din totalul muncitorilor direct productivi ai unităţii noastre. 415 se situează sub limitele minime stabilite pentru normele de lucru, numărul celor care şi-au îndeplinit normele în proporţie de pînă la 80 la sută fiind de 67, între 80 şi 90 la sută — 82 muncitori, între 90 şi 100 la sută — 266 muncitori. în acelaşi timp, un număr de 598 muncitori şi-au îndeplinit normele de lucru în proporţie de (Continuare în pag. a 3-a) Alexandru ŢIFREA în noua turnătorie a nouă şarjă de fontă, întreprinderii mecanice din Gheorgheni, se toarnă o Foto: Al. V. SZAKÁCS în pag. a 4-a SPORT LACKTOTEA ZTL De mulţi ani nu s-a întîmplat ca pînă în luna aprilie să nu se fi însăminţat, practic, nimic ! Deci, timpul favorabil însămînţărilor s-a redus simţitor ceea ce impune o maximă atenţie şi responsabilitate în abordarea lucrărilor de semănat astfel ca fiecare bob să ajungă la timp sub brazdă, în mai multe unităţi din zonele Odorheiului şi Cristurului — Mugeni, Secuieni, Eliseni etc. — a început, în cursul zilei de_ieri, pre- I gătirea patului germi- J nativ. Este necesar ca in fiecare unitate, în fiecare fermă să se fa- I că cel puţin zilnic con- J trolul stării de umidi- | tate a. parcelelor pen- « tru a se putea intra cu | maşinile din primele | momente favorabile. De | altfel după cum vom I vedea există o unitate ? unde au fost puse sub | brazdă primele seminţe. « (Continuare în pag. a 2-a) % Ștefan DANCIU | , I I * ’ I% Trebuie început sema- | natul din primele mo- i mente favorabile