Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1988 (Anul 21, nr. 5777-5854)

1988-07-01 / nr. 5777

Anul XXI. Nr. 5777 4 pagini 50 bani Cuvîntările secretarului general al partidului - însufleţitor imbold de acţiune pentru înflorirea continuă a patriei noastre socialiste Cuvîntările rostite de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la plenara C.C. al P.C R. şi la plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste au fost receptate cu profundă satisfacţie şi mîndrie patriotică, adeziunea deplină cu care au fost primite dînd expresie sentimentelor de adîncă dragoste şi neţărmurită recunoştinţă pe care întregul nostru popor le nutreşte faţă de secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, pentru tot ceea ce a făcut şi face în vederea ridicării patriei noastre socialiste pe culmile înalte ale socialismului şi comunismului, pentru continua creştere a bunăstării celor ce muncesc, pentru binele tuturor cetăţenilor României socialiste. Conţinutul acestor vibrante documente relevează cu pregnanţă marile înfăptuiri ale poporului nostru în edificarea socialistă a ţării îndeosebi în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, în anii EPOCII NICOLAE CEAUŞESCU, înfăptuiri care au făcut posibilă realizarea unor importante hotărîri ale Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului privind creşterea nivelului de trai material şi spiritual al întregului nostru popor. Măsurile de creştere a retribuţiei — de care vor beneficia aproape 7 900 000 de persoane — precum şi cele de majorare a pensiilor — de care vor beneficia circa 1 350 000 persoane — întrunind putere de lege în cadrul recentei sesiuni a Marii Adunări Naţionale — au un caracter profund social şi umanitar, oglindind justeţea politicii partidului nostru, a României socialiste care pune în centrul activităţii sale omul, bunăstarea, fericirea şi împlinirea sa multilaterală. Trebuie subliniat faptul că în baza acestei legi se înregistrează cea mai mare creştere a retribuţiei din anii socialismului, fondul destinat în acest scop urmînd să crească în 1990 cu peste 29 miliarde leişi să ajungă la peste 300 miliarde lei faţă de 57 miliarde lei în 1965 în timp ce fondul total pentru pensii va depăşi 35 miliarde lei faţă de 3,8 miliarde, cit era în 1965. Iată aşadar fapte concrete care se cuvin a fi subliniate cu pregnanţă pentru că ele pun în evidenţă justeţea şi în acelaşi timp roadele politicii generale a partidului nostru de dezvoltare puternică a forţelor de producţie care, în felul acesta, se dovedeşte calea cea mai sigură, în măsură să asigure făurirea cu succes a socialismului şi ridicarea continuă a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor. Trebuie de asemenea, subliniat că aceste măsuri au fost posibile ca urmare a faptului că în prima jumătate care a trecut din acest cincinal poporul nostru a obţinut rezultate importante in procesul dezvoltării patriei, a dat concreteţe prin munca sa eroică, plină de devotament, în climatul democraţiei fundamentate pe principiul că totul se construieşte cu poporul şi pentru popor, unor măreţe înfăptuiri care au întrunit elogiile şi aprecierile lumii întregi. Toate acestea sunt în măsură să ne însufleţească activitatea de zi cu zi, hotărîrea şi abnegaţia de a acţiona strâns unit în jurul partidului, al secretarului său general pentru înfăptuirea a tot ceea ce s-a stabilit de Comitetul Politic Executiv al C.C. al P C.R. în ce priveşte realizarea în viaţă a celor mai importante prevederi de modernizare, de perfecţionare a activităţii economico-sociale, de creştere a rolului partidului în toate domeniile de activitate. Cuvîntările secretarului general au dat un însufleţitor impuls hotărârii noastre de a acţiona în spiritul politicii principiale pe care o promovează partidul şi statul nostru, pornind de la faptul că realizarea socialismului se înfăptuieşte într-o diversitate de condiţii de la o ţară la alta, de la o etapă la alta, iar adevăratul judecător urmînd să fie poporul din fiecare ţară, realitatea, viaţa care demonstrează şi va demonstra în ce măsură o cale sau alta au răspuns realităţilor şi năzuinţelor de bunăstare, de libertate ale poporului. Este firesc aşadar să nu admitem nimănu, să se amestece în treburile noastre interne, să considere că este bine sau nu este bine ca o problemă să se soluţioneze intr-un fel sau altul. Aşa cum sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de toţi cetăţenii patriei noastre se ocupă conducerea statului şi partidului nostru, societatea noastră, se ocupă poporul însuşi care, în mod democratic îşi hotărăște dezvoltarea sa, viitorul socialist și comunist. Activitatea econonicosocială şi politico-ideologică a ţării s-a desfăşurat din luna iunie — lună extrem de bogată în evenimente — în spiritul ideilor, orientărilor şi direcţiilor cuprinse în cele două importante expuneri ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al P.C.R., preşedintele României socialiste, prezentate la şedinţa comună a Consiliului Naţional al Oamenilor Munci şi a Consiliului Naţional al Agriculturii şi la Consfătuirea de lucru CU activul şi cadrele de bază din domeniile muncii organizatorice de partid şi politico-ideologice ; analiza profundă şi imperativele economicosociale ale actualei perioade, dezvoltate cuprinzător în prima expunere constituie un amplu şi mobilizator program de acţiune pentru dezvoltarea economiei naţionale, iar orientările din expunerea „Cu privire la perfecţionarea activităţii organizatorice, ideologice şi politico-educative, în vederea creşterii rolului conducător al partidului în întreaga viaţă economico-socială dintr-un remarcabil document ideologic, a cărui bogăţie reflectă aportul de inestimabilă valoare al tovarăşului Nicolae Ceauşescu la îmbogăţirea gîndirii şi practicii revoluţionareîn acest sens, şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. din 24 iunie a hotărît adoptarea acestei expuneri drept „Program de muncă şi de luptă a partidului, al întregului popor, pentru înfăptuirea obiectivelor şi sarcinilor de dezvoltare economico-socială a ţării stabilite de Congresul al XIII-lea şi Conferinţa Naţională ale partidului“. In aceeaşi şedinţă s-au examinat unele proiecte de legi şi de decrete. Şedinţele Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R din 1 și 17 iunie au (Continuare în pa®, a 2-a Cronica lunii iunie PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNTÎ-VA I ülni® adtor rH L UARt-HlwF Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean VINERI, 1 iulie 1988 Soarele răsare : 5,35 Soarele apune : 21,03 Zile trecute : 183 Zile rămase : 183 Tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a întîlnit cu tovarăşul Yasser Arafat preşedintele Comitetului Executiv al Organizaţiei pentru Eliberarea Palestinei Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, s-a întîlnit, miercuri dupăamiază, cu tovarăşul Yasser Arafat, preşedintele Comitetului Executiv al Organizaţiei pentru Eliberarea Palestinei, care se află în vizită în ţara noastră. în timpul convorbirii s-a efectuat Un schimb de vederi asupra unor probleme ale situaţiei internaţionale actuale şi în mod deosebit cu privire la căile şi modalităţile de soluţionare a situaţiei din Orientul Mijlociu, a problemei poporului palestinian, pentru realizarea unei păci juste şi trainice în regiune. Preşedintele Comitetului Executiv al O.E.P. a informat în legătură cu evoluţia situaţiei din Orientul Mijlociu şi a prezentat eforturile întreprinse de Organizaţia pentru Eliberarea Palestinei în vederea identificării unor soluţii care să ducă la rezolvarea problemelor complexe existente şi la instaurarea păcii în zonă. — Tovarăşui Nicolae Ceauşescu a reafirmat poziţia principială, consecventă, a Partidului Comunist Român, a României socialiste privind rezolvarea pe cale politică a problemelor din această parte a lumii, necesitatea de a se face totul pentru soluţionarea globală, justă şi durabilă a situaţiei din regiune şi instaurarea unei păci trainice în Orientul Mijlociu. (Continuare in *-1) O NOUĂ ŞI GRĂITOARE EXPRESIE A GRIJII PENTRU RIDICAREA CONTINUĂ A NIVELULUI DE TRAI AL CELOR CE MUNCESC fermă angajare de a munci mai mult şi mai bine Recentele măsuri privind majorarea retribuţiilor personalului muncitor în anii 1968—1989, elaborate pe baza indicaţiilor şi orientărilor secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi în conformitate cu hotărîrile celui de-al XIII-lea Congres şi Conferinţei Naţionale ale P.C.R., au avut un puternic ecou şi în cadrul colectivului de muncă din care fac parte atit eu cit şi soţia mea. Cum e şi firesc, această nouă expresie grăitoare a grijii permanente a partidului şi statului nostru pentru ridicarea continuă a nivelului de trai al celor ce muncesc se constituie într-un puternic imbold de a munci mai mult şi mai bine, deziderat la care au subscris, alături de întregul colectiv de oameni ai muncii de la U.P.L. Gălăuţaş, şi cei nouă membri ai echipei pe care o conduc. Aceasta în atracii am înţeles cu toţii că, numai dacă ne vom îndeplini în mod exemplar sarcinile ce ne revin, vom asigura resursele necesare sporirii veniturilor noastre. Petru MAIER, şef de echipă la II.P I. Gălăuţaş Cu cele mai curate sentimente de gratitudine Asemeni întregului colectiv de muncă din care fac parte, am luat la cunoştinţă cu nemărginită bucurie hotărîrea conducerii superioare a partidului şi statului nostru privind majorarea retribuţiilor întregului personal muncitor, dovadă grăitoare a grijii constante pentru creşterea nivelului de trai al poporului nostru. Bucuria şi satisfacţia îmi sînt cu atît mai mari cu cît aceste măsuri ne vizează în primul rînd pe noi, muncitorii tineri, care ne a( Continuare in pag. 3-mf KUNA Enikő, muncitoare confecţioneră la întreprinderea de tricotaje Miercurea-Ciuc ifi pagina a 4-a ! If SPORT jpV313 fbf VISkijf ! LA ORDINEA I U =^Lgj = î*j ==£ I LA C.A.P. AVRĂMEŞTI : Se acţionează intens pentru ! i asigurarea corespunzătoare a bazei furajere! ! Niciodată ca pînă acum, la Cooperativa agricolă de producţie Avrămeşti nu s-a acţionat cu atita hotărâre, nu s-a muncit cu atîta responsabilitate pentru recoltarea și buna dejx- I zitare a furajelor, pen- * tru strângerea a tot ceea | (Continuare in oo®. a 2-a) TI. TÖRÖKI