Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1988 (Anul 21, nr. 5777-5854)

1988-07-01 / nr. 5777

Ami XXI., nr. 5777 — pag. a 4-a Tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a întîlnit cu tovarăşul Yasser Arafat 1Uniori din 0091! Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, s-a reîntâlnit, joi, cu tovarăşul Yasser Arafat, preşedintele Comitetului Executiv al Organizaţiei pentru Eliberarea Palestinei. Cu acest prilej a continuat schimbul de vederi cu privire la situaţia din Orientul Mijlociu, la căile şi mijloacele de soluţionare a problemei palestiniene, pentru realizarea păcii în această zonă. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a reafirmat hotărîrea poporului român de a sprijini, în continuare, lupta dreaptă a poporului palestinian pentru înfăptuirea aspiraţiilor sale legitime. Preşedintele Republicii Socialiste România a subliniat necesitatea de a se face totul pentru soluţionarea politică, pe calea tratativelor, a problemelor din Orientul Mijlociu, pentru instaurarea unei păci globale juste şi durabile în această parte a lumii, pe baza retragerii Israelului din teritoriile arabe ocupate în urma războiului din 1967, a rezolvării problemelor poporului palestinian prin recunoaşterea dreptului său la autodeterminare — inclusiv la crearea unui stat palestinian independent —, a asigurării integrităţii, suveranităţii şi securităţii tuturor statelor din zonă. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Yasser Arafat au subliniat că sunt necesare eforturi pentru organizarea, intr-un timp cit mai scurt, sub egida O.N.U., a unei conferinţe internaţionale in problemele Orientului Mijlociu, la care să participe toate părţile interesate, inclusiv O.E.P. — ca reprezentant unic şi legitim al poporului palestinian — şi Israelul, precum şi membrii permanenţi ai Consiliului de Securitate. în timpul convorbirilor s-au apreciat rezultatele recentei conferinţe arabe la nivel înalt de la Alger, ca o contribuţie importantă în direcţia găsirii de soluţii menite să deschidă calea soluţionării problemelor din Orientul Mijlociu. S-a insistat asupra necesităţii de a se promova noi acţiuni şi iniţiative menite să contribuie la rezolvarea, în etape, a situaţiei din această regiune-Tovarăşul Yasser Arafat a exprimat — şi de această dată — calde mulţumiri României, personal tovarăşului Nicolae Ceauşescu, pentru sprijinul permanent acordat cauzei drepte a poporului palestinian, dînd o înaltă apreciere acţiunilor şi iniţiativelor României, ale preşedintelui său, în favoarea instaurării păcii în Orientul Mijlociu, a înfăptuirii aspiraţiilor legitime ale poporului palestinian. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Yasser Arafat au exprimat convingerea că această nouă întâlnire — care se înscrie în cadrul bunelor raporturi statornicite între Partidul Comunist Român, Republica Socialistă România şi Organizaţia pentru Eliberarea Palestinei, dintre poporul român şi poporul palestinian — va contribui la dezvoltarea, în continuare, a relaţiilor bilaterale, în interesul reciproc, al soluţionării constructive a problemelor din Orientul Mijlociu, al cauzei securităţii, înţelegerii şi păcii în această regiune şi în lume. Convorbirile s-au desfăşurat într-o atmosferă cordială, de prietenie şi înţelegere reciprocă. FOTBAL S-a încheiat edilia 1987—1988 a diviziei B la fotbal. Au promovat în divizia A, cîştigînd seriile din care făceau parte F.C. Constanţa cu 49 p, F.C. Inter Sibiu, cu 51 p şi F.C. Bihor, cu 50 p. Pe ultimele 4 locuri s-au clasat, în ordine, echipele seria I : 15, Inter Vaslui 33 p, 16, Unirea Slobozia 30 p, 17. Olimpia din Sărat 28 p, 18. Petrolul Brăila 11 p, Seria a II-a: 15. Autobuzul Bucureşti 32 p, 16. Mecanică fină Bucureşti 30 p, 17. Metalul Bucureşti 18 p, 18. Progresul Voinţa Bucureşti 14 p, Seria a III-a: 15. Sticla Arieşul Turda 30 p, 16. C.I.L. Sighetu Marmaţiei 27 p, 17. Minerul Baia Sprie 24 p, 18 Victoria F.T.U.T. Cărei 22 p. DE LA COMISIA JUDEŢEANĂ DE FOTBAL • In seria a Il-a valorică s-au omologat rezultatele : Făgetul Borsec — Bastionul Lăzarea 4—0, I.P.E.G. Harghita Tomeşti — Unirea Hodoşa 8—0. In Cupa R.S.R., ediţia 1988— 1989 s-a omologat rezultatul Rapid Porumbenii Mari — I.P.E.G. Harghita Tomeşti 2—1. • Au fost reprogramate partidele restante. Făgetul Borsec —• I.P. E.G. Harghita Tomeşti, Viaţa nouă Remetea — Unirea Hodoşa şi Bastionul Lăzarea — Constructorul Miercurea- Ciuc. • Un meci de baraj pentru promovarea în divizia C, Rapid Miercurea-Ciuc va întâlni, primul meci pe teren propriu, duminică, 3 iulie, de la ora 18, pe Rapid Stimas Suceava. Returul va avea loc la Suceava în data de 10 iulie, de la ora 17. Despre echipa suceveana am aflat că este antrenată de Ion Petrescu, fostul vîrf de atac al echipei C.S.M. Suceava, actualmente evoluînd şi în formaţia pe care o antrenează. Ea a câştigat seria I valorică a campionatului judeţean din care face parte, avind următoarea linie de clasament : 30 20 6 4 68-27 46 p. • S-a încheiat ediţia 1987—1988 a Campionatului judeţean de fotbal, în seria I valorică s-au înregistrat rezultatele : Tractorul Miercurea-CiUC — Rapid Miercurea-Ciuc 2—2 (1—1), Metalul Vlăhiţa — Complexul Gălăuţaş 6—0 (3—0), Mobila Ditrău — Mureşul Topliţa 1—3 (1—1), Avicola Cristuru Secuiesc — Mureşul Suseni 2—0 (0—0). CLASAMENTUL 1. Rapid M.-Ciuc 28 22 5 1 84- 20 49 2. Mureşul Topliţa 28 19 4 5 90- 22 42 3. Mureşul Suseni 28 14 5 9 71-30 33 4. Metalul Vlăhiţa 27 10 9 8 39- 32 29 5. Avicola Cristuru Sec. 27 9 7 11 39- 38 25 6. Tractorul M.-Ciuc 28 6 7 15 41- 66 19 7. Mobila Ditrău 26 8 2 16 37- 87 18 8. Complexul Gălăuţaş 28 2 1 25 26-132 5 ŞAH In ziua de 5 iulie a.c., cu începere de la ora 17, la sediul C.J.E-F.S. Harghita din Miercurea- Ciuc, începe primul campionat de şah-actov al municipiului reşedinţă de judeţ, la care poate participa orice iubitor de şah, indiferent de clasificarea sportivă. Cei interesaţi vor aduce o garnitură de şah şi un ceas de control. Sub semnul „Daciadei" ATUNCI CÎND EXISTĂ PASIUNE Concursurile cu caracter tehnico-aplicativ, îmbină, într-un tot armonios, elementele de sport cu cunoştinţe de ştiinţă aplicată. Pasionaţii acestor concursuri se află la vîrsta pionieriei. Şi au încheiat, în această perioadă, fazele judeţene, urmînd ca în vacanţa de vară, cîştigătorii să reprezinte judeţul nostru la finalele pe ţară, găzduite de taberele pioniereşti cu profil tehnico-aplicativ. — Au participat la finalele judeţene, ne spunea tovarăşul Lakatos Ştefan, instructor al Consiliului judeţean al Organizaţiei Pionierilor, pionieri care activează în cadrul unor cercuri de profil la casele pionierilor şi şoimilor patriei din localităţile Urbane ale judeţului. Iată cîştigătorii, pe discipline de concurs : Informatică : Odorheiu Secuiesc, prin Szőke László; Miercurea-Ciuc prin Cristian Herţea, Dezső Géza şi Kudkó Gyárfás; Navomodelism: Odor heiu Secuiesc prin Tamás István şi Sárkány János; Miercurea-Ciuc prin Tiboldi István, Sipos Réka, Bartha Zoltán, Madarász Tibor şi Traian Gliga ; Radiogoniometrie : Miercurea- Ciuc prin Anton Sevastian şi Daniela Bortoş ; Aeromodelism : Cristuru Secuiesc prin Rezsi Ferenc şi Bérei Dénes ; Gheorgheni prin Pongrác József; Miercurea-Ciuc prin Vardai Béla ; Odorheiu Secuiesc prin Debreczi László ; Micromodele: Cristuru Secuiesc prin Mecsenero Attila, Rezi Ferenc şi Nagy Csaba; Rachetomodele: Odorheiu Secuiesc prin Adrian Ursuleac, Parajdi Sándor şi Szarvas Huba ; Carturi: Cristuru Secuiesc prin Biró Margit, Czire Alpár ; Odorheiu Secuiesc prin Murvai Győző, Kelemen Tibor şi Székely Zoltán; Radiotelegrafie : Miercurea-Ciuc prin Tamás Loránd, cîştigător al tuturor probelor de concurs ; Automodele : Topliţa prin Ovidiu Turca, Ion Bîrgăuanu, Gabriel Grigorici, Ciprian Carabiber şi Csatlós István şi Gheorgheni prin Cziriák Zsolt. La Năvodari, în perioada 11—23 iulie vor fi prezenţi cîştigătorii de la informatică, navomodelism, micromodele, rachetomodele, carturi, radiotelegrafie şi automodele ; la Sălişte, în perioada 9—18 august, cîştigătorii de la aeromodelism, iar cîştigătorii de la radiogoniometrie vor participa în perioada 6—16 august la faza finală a cărui loc de desfășurare va fi stabilit nu peste mult timp. Consemnare de Radu POP Colegiul de redacţie: Teodor VANCU (redactor-şef). Nicolae BUCUR (redactor-şef adjunct). Mihail FILIMON, Ion NETE, Ladislau SZILVESZTER . Redacţia : Miercurea-Ciuc, Str. 7 Noiembrie nr. 45, telefoane: 13019, 11861, 11606/223, după orele 17. Administraţia : Str. 7 Noiembrie nr. 45 telefon : 13633. Tiparul executat la Tipografia Miercurea-Ciuc. Str. 7 Noiembrie nr. 43. Telefon : 11066. Pe scurt • În Senatul filipinez se înmulţesc luările de poziţie împotriva prelungirii acordului — care expiră în 1991 — privind statutul bazelor militare ale S.U.A. de pe teritoriul Filipinelor — informează agenţia P.N.A. Orice discuţii viitoare privind statutul acestor baze, a spus senatorul Rene Saguisag, trebuie să pornească de la faptul că Senatul, precum şi prevederile constituţionale se opun extinderii acestui acord. • De cîteva zile continuă demonstraţiile pe care militanţii pentru pace sosiţi din diferite regiuni ale Australiei le organizează la Nord- West Cape, cerînd lichidarea acestei baze militare, folosite în cea mai mare parte de autorităţile militare americane pentru urmărirea sateliţilor militari şi a submarinelor americane. • Preşedintele Ciprului, Ghiorghios Vassiliou, a declarat că noua iniţiativă a secretarului general al ON.U. de reluare a dialogului intercomunitar, după doi ani de imobilitate, constituie o ocazie favorabilă pentru depăşirea actualului impas în care se află problema cipriotă — relatează agenţia cipriotă de presă „C.N.A.“. • Tokio figurează pe primul loc pe lista „celor mai scumpe oraşe ale lumii“, relevă organizaţia „Business International“. Statistica întocmită pe baza informaţiilor primite din partea organizaţiilor de turism relevă că la Tokio preţurile la alimente, îmbrăcăminte şi servicii sunt cele mai ridicate. Din Europa occidentală, cel mai costisitor oraș pentru turiști este Oslo, care figurează pe lista globală pe locul 7. INFORMAŢIA HARGHITEI întreprinderea de Tricotaje Miercurea-Ciuc Strada 7 Noiembrie nr. 66 încadrează prin examen-concurs CONTABIL ŞEF încadrarea se face conform Legii nr. 12/1971. Informaţii suplimentare se pot obţine la biroul personal al întreprinderii, telefon 11250 interior 122. ANUNŢURI PIERDUT legitimaţia de acces eliberată de S.M.A. Miercurea-Ciuc pe numele Cotfas Ioan. O declar nulă. (13688) PIERDUT autorizaţia de funcţionare pentru meseria de confecţionat andrele circulare şi drepte, precum şi obiecte mărunte din lemn pe numele Granes* Ferdinand, seria B 92122, nr. 7 din 15 iunie 1987, eliberată de Comitetul executiv al Consiliului popular Miercurea-Ciuc. O declar nula. (13684) PIERDUT ciocan silvic de marcat rotund, seria PS 950 în staţia PECO Topliţa. Cine 1-a găsit, sau deţine informaţii să se prezinte la Ocolul silvic Topliţa sau la Inspectoratul silvic Harghita din Miercurea-Ciuc. (775-340) PIERDUT legitimaţia de acces eliberată de I.F.L.P. pe numele Hilohe Viorica. O declar nulă. (13642) SCHIMB locuinţă cu două camere, confort I cu garsonieră la etaj, confort I, Miercurea-Ciuc, Florilor 16, sc. A, ap. 4. (13700) Cu adincă suferinţă aducem la cunoştinţa celor care l-au cunoscut şi l-au iubit pe MOLDOVAN TRIFAN că la data de 28.06.1988 a decedat. Inmormîntarea va avea loc la 1 iulie 1986, ora 14 de la capela din Topliţa. Familia îndoliata (13702)