Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 1989 (Anul 22, nr. 5934-6009)

1989-01-03 / nr. 5934

Anul XXII., nr. 5934 — pag. a 2-a bsysinomi nretutindeni în municipiul MIERCUREA-CIUC, în casele oamenilor, în localurile de alimentaţie publică din reţelele Î.C.S. A.A.P. şi O.J.T., atmosferă menită a marca trecerea de la anul vechi la anul cel nou a fost sub semnul bucuriei, izvorîtă din satisfacţia că anul care a trecut a fost plin de realizări, de împliniri, iar cel în care se păşeşte nu are cum să fie altfel, de vreme ce, dacă mersul vremii este implacabil, felul cum îşi orînduieşte timpul înspre obţinerea de belşug şi bunăstare rămîne la latitudinea hărniciei oamenilor. Momentul trăit cu cea mai înaltă intensitate, peste tot în locurile de veghe la întîlnirea cu noul an a fost acela prilejuit de ascultarea Mesajului de Anul Nou al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele României socialiste. „ Am urmărit cu deosebită emoţie mesajul secretarului general al partidului — ne spunea Maria Tamaş din cadrul întreprinderii de tricotaje. In inima mea au un amplu şi profund ecou aprecierile făcute de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, felicitările adresate tuturor cetăţenilor României socialiste pentru felul cum fiecare, la locul său de muncă şi-a făcut datoria pentru ca patria noastră să-şi împlinească destinul de ţară socialistă, de făuritoare a celei mai înaintate societăţi omeneşti, societatea comunistă, visul de aur al omenirii. Pentru făurirea comunismului în România ne străduim noi, azi, prin munca fără preget de zi cu zi, făurind o societate a bunăstării, cu poporul şi pentru popor, aşa cum în repetate rînduri a subliniat tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Adresez şi eu, ca de altfel toţi colegii şi colegele mele de muncă, tradiţionala urare de „La mulţi ani", tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, dorindu-la putere de muncă, sănătate, pentru ca şi în viitor secretarul general al partidului să ne conducă spre noi izbînzi, spre noi succese în muncă, în viaţa de fiecare zi. Asemenea ginduri da aleasă simţire, de înălţător sentiment patriotic am consemnat şi-n celelalte locuri unde reporterul a fost prezent, pretutindeni întîmpinînduse Anul Nou cu bucurie, cu voioşia, alături de cei dragi. Sigur, au fost colective de muncă pentru care sărbătoarea Anului Nou venea, calendaristic, in urma aceleia generată de faptele de muncă ale întregului colectiv. Aşa a fost spre exemplu cazul minerilor de la I. Al. Harghita care şi ambianţa cantinei muncitoreşti de la Băile Harghita au întîmpinat Anul Nou 1989, după ce, de mai bine de 10 zile îl întimpinaseră la locurile de muncă prin îndeplinirea sarcinilor de plan. Sau cazul harnicului colectiv al întreprinderii, de tractoare unde Anul Nou, era așteptat încă de cîteva zile, anume din momentul cînd planul anului 1988 fusese îndeplinit. Dar aceasta n-a umbrit cu nimic bucuria celor prezenţi la cabanele Şumuleu şi Păltiniş, unde şi-au petrecut Revelionul făuritorii de tractoare. Cu sentimentul datoriei împlinite au petrecut, de Revelion, Kovács János, Vizi András, Nicolae Tudor, muncitori fruntaşi ai întreprinderii de tractoare. Iar subinginerul Eugen Vaideş a întîmpinat noul an în casă nouă. Ca mulţi dintre colegii săi pentru care anul ce a trecut a însemnat mutarea intr-un apartament nou. Unităţile din reţeaua O.J.T., au găzduit, alături de personal muncitor din Miercurea- Ciuc şi oaspeţi veniţi din alte judeţe ale ţării. Au fost prezente pe meleagurile harghitene, grupuri din Prahova şi din Constanţa, pensionara Ioana Năsui, din municipiul de pe malul Mării Negre, spunîndu-ne că vina pentru a doua oară la Miercurea-Ciuc, fiindcă ospitalitatea localnicilor este desăvirşită, optimism, exube- Ifranţă, vitalitate . ** revelioanele tineretului, organizate în aproape toate localităţile urbane ale judeţului au pus din plin in valoare minunatele caracteristici ale vîrstei. Concursurile distractive, dansul şi cîntecul, momentele vesele, grupurile de satiră şi umor, microspectacolele oferite de formaţiile folclorice, antrenul şi vivacitatea spiritului au punctat noaptea cantrenei dintre ani şi la restaurantul „Bulevard“ din Miercurea-Ciuc, şi la Casa tineretului din Odorheiu Secuiesc, unde şi-au petrecut revelionul o parte din tinerii municipiului de pe Tirnava Mare, şi la restaurantul „Cerbul“ din Topliţa, braseria „Bălan“ din oraşul minerilor, cantina Întreprinderii mecanice din Gheorgheni ori restaurantul „Narcisa“ din Vlăhiţa. Ci oamenii muncii din municipiul ODORHEIU SECUIESC şi-au luat rămas bun de la un an rod- nie, film de împliniri şi, potrivit principiului „împreună în muncă, împreună la veselie", s-au întrunit, fiecare după preferinţă, stre a-şi petrece ultima seară a anului intr-un local al alimentaţiei publice ori la cantinele-restaurant. Organizatorii şi gazdele, la rindul lor, au făcut totul pentru crearea unei atmosfere cu adevărat sărbătoreşti. Atmosferă marcată, fireşte, şi de arta bucătarilor, de vinurile de Anul Nou, de muzică şi veselie, atît în restaurantul Pare, cit şi in celelalte localuri . . . ... Lipsea doar albul zăpezii, caracteristic ultimei zile a anului, dar nu puţini au fost dintre aceia care, mai întreprinzători, au preferat un asemenea peisaj, deplasîndu-se spre a peti cum ar putea fi altfel de vreme ce personalul din reţeaua I.C.S.A.A.P. şi O.J.T., din rîndul cărora ii amintim pe Pataki Maria, bucătar şef la complexul „Harghita", Sofia Leucea, la Restaurantul „Bulevard", şi alţii, s-au străduit să fie la înălţime, cu preparate culinare de un rust desăvîrşit. Mineri, metalurgişti, artişti ai lemnului, constructori de maşini etc., au păşit in noul an cu conştiinţa clară că viitorul le aparţine. S-au adăugat acestora, peste 1.500 de tineri din întreaga ţară care şi-au petrecut revelionul în judeţul nostru, prin reţeaua Biroului de turism pentru tineret: Borsecul, Baile Tuşnad (care a găzduit in prima zi a anului şi un plin de antren carnaval), Lacu Roşu, Cabana Homorod au răsunat de cristalinul vocilor tinere. Nu uităm, fireşte ,tradiţionalul revelion al studenţilor organizat în seducătoarea staţiune Izvoru Mureş. S-a petrecut aşa cum se petrece în acea noapte unică, s-au legat durabile prietenii, s-au întipărit în memorie imagini de neuitat ale mirificului peisaj hibernal harghitean. Tinereţea a fost, cum se zice, la ea acasă, trece revelionul la cabanele Selters ori Harghita-Mădăraş... Aici, ca şi în localurile municipiului, la cumpăna dintre ani s-au ridicat paharele pentru succesele anului încheiat, pentru cele noi, ale lui 1989. Pentru că 1988 a fost un an de importante succese pentru oamenii muncii de la I.M.P.F., Tehnoutral, întreprinderea de confecţii, Cooperativa meşteşugărească „Voinţa", situîndu-se pe locuri fruntaşe pa judeţ, prin produsele de largă cerere atît în ţară, ca şi peste hotare. Un an bun, temelie a noilor succese la care ne-a îndemnat secretarul general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in Mesajul de Anul Nou, urmărit şi receptat şi aici de mii de oameni, hotărîţi să-şi amplifice, pe şine trece, realizările de pînă acum ... La TOPLIŢA, tradiţionala sărbătoare de la cumpăna anilor a fost întîmpinată într-o atmosferă de deplină voie bună şi de veselie, specifice unor astfel de evenimente, care constituie şi un bilanţ al bogatelor împliniri în muncă şi în viaţă. Tocmai de aceea, topliţenii au petrecut Revelionul '89 împreună, spre a se bucura laolaltă, alături de cei dragi, de realizările frumoase obţinute în apoi ce s-a încheiat. Asemenea realizări au obţinut harnicii şi pricepuţii forestieri de la C.E.P.L., care, aşa cum s-au obişnuit, au netrecut împreună noaptea Anului Nou, la cantina combinatului, tinerele şi talentatele tricotoare şi confecţionere de la întreprinderea ,,,Tricotop“, care şiau dat intîlnire în noua şi moderna cantină a întreprinderii, inaugurată cu acest prilej, tinerii oraşului, care au petrecut un frumos revelion organizat de comitetul orăşenesc al U.T.C., la restaurantul „Cerbul", ca şi muţi alţi locuitori ai oraşului, la care s-au adăugat numeroşi turişti sosiţi aici de pe alte meleaguri ale ţârii, care au întâmpinat noul an în cadrul sărbătoresc organizat de restaurantele „Transilvania“ şi ,,Călimani“, precum şi în frumosul decor natural al staţiunii „Bradul". Peste tot, muzica şi dansul, precum şi bogatele meniuri au întovărăşit sărbătoarea sosirii Anului Nou 1989,pe care şi oamenii muncii din Topliţa şi-l doresc mai rodnic şi mai bogat în înfăptuiri de seamă NOULUI AN, BUN VENIT! Personalul cantinei întreprinderii de tricotaje s-a aliat la datorie fttrăbătînd GHEORGHENIUL în lung şi un lat în după-amiaza celei de-a 366-a zi a anului 1988, lăsîndu-ne duşi de căile ce legau „punctele fierbinţi“ ale cumpenei dintre ani aveam să ne dăm seama de intensele pregătiri destinate tradiţionalei mese sărbătoreşti a Revelionului. De fapt era vorba de ultimele „retuşuri“ pentru ca pretutindeni, unde şi-au dat intîlnire grupuri mai mari sau mai mici de rude şi prieteni, de oameni ai muncii, tradiţionala noapte de veselie şi voie bună, de atmosferă însufleţită, do■ minată de satisfacţia şi mîndria pentrurealizările din anul ce şi-a depănat ghemul, dar şi de încrederea, optimismul, şi hotărîrea ca Noul An să marcheze noi trepte ale ascensiunii în activitatea fiecăruia să fie o deplină reuşită. Astfel a devenit inimitabilă în farmecul ei noaptea cumpenei dintre ani petrecută de cei aproape o mie de oameni ai muncii din unităţile de pe raza Gheorgheniului, în găzduirea restaurantelor „Bucin“ şi ,,Mureşul", ca şi a cramei ,Laleaua", toate aparţinătoare de I.C.S.M din localitate , marea familie a forestierilor din Gheorgheni dîndu-şi intîlnire la cantiţia U.F E.T., iar prin grija comitetului orăşenesc al U.T.C. in moderna cantină a întreprinderii mecanice au petrecut împreună clipe de neuitat în feerica noapte a păşirii în noul an aproape 200 de tineri, simţinduse minunat, specifica atmosferă tinerească avînd ca dominantă încrederea în viitor, în destinul de aur pe care şi-l făureşte întregul nostru popor. Mulţi localnici au petrecut noartea de Revelion 1989 în localurile staţiunii Lacu Roşu, întîlnindu-se aici cu numeroase colective de oameni ai muncii din Neamţ, Galaţi, Bucureşti şi alte zone ale ţării, colectivul de muncă al întreprinderii climaterice condus de Ion Micloş fiind şi de această dată la înălţime. nesigur, bucuria şi Nvoia bună a fost pretutindeni la CRISTURU SECUIESC, iar oamenii muncii au participat la revelioane organizata în 6 localuri din reţeaua I.C.S.A.A.P. La restaurantul „Tirnava", la Cantina I.O.S.F., unde au petrecut oţelarii, n-a lipsit nici tradiţionala tombolă de Anul Nou, lozul cel mare fiind cîştigat în acest omn de muncitoarea Szőcs Berta. La Casa de copii şcolari, o frumoasă manifestare culturaleducativă s-a constituit într-un vibrant omagiu şi înflăcărată urare pentru conducătorul iubit şi stimat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, al cărui mesaj de Anul Nou a fost urmărit cu deosebită atenţie de către locuitorii Cristurului Secuiesc, care au întîmpinat Anul Nou cu dorinţa de a realiza şi in 1989 producţii suplimentare la locurile lor de muncă. INFORMAŢIA HARGHITEI