Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1989 (Anul 22, nr. 6010-6086)

1989-04-01 / nr. 6010

Anul XXII. Nr. 6010 4 pagini 50 bani SIMBATA, 1 aprilie 1989 Soarele răsare : 6,57 Soarele apune : 19,42 Zile trecute : 91 Zile rămase : 274 __________________________________. Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a avut loc, vineri, 31 martie, şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., care a dezbătut materiale ce urmează a fi prezentate Plenarei Comitetului Central al partidului din 12 aprilie a.c. In cadrul şedinţei, Comitetul Politic Executiv a analizat şi aprobat Propunerile privind nivelurile orientative ale dezvoltării economico-sociale ale Republicii Socialiste România în anul 1990 şi în cincinalul 1991—1995. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere contribuţiei determinante a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la elaborarea, pe baze profund ştiinţifice, a acestor propuneri, subliniind că sub îndrumarea nemijlocită a secretarului general al partidului s-a desfăşurat întreaga activitate de fundamentare a nivelurilor de dezvoltare a ţării în cincinalul viitor, fiind examinate în mai multe etape, pe ansamblul economiei, pe ramuri, ministere şi în profil teritorial, în raport direct cu cerinţele fundamentale ale creşterii tot mai puternice a forţelor de producţie, sporirii neîncetate a avuţiei naţionale, progresului general al societăţii noastre socialiste. S-a subliniat că îndeplinirea, în bune condiţii, a prevederilor planului pe 1990 asigură înfăptuirea integrală a hotărîrilor Congresului al XIII-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului, marcînd încheierea cu succesa celui de-al optulea cincinal, a unei etape importante în dezvoltarea ţării şi trecerea României într-un stadiu superior de dezvoltare economico-socială, pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării spre comunism. Comitetul Politic Executiv a subliniat că orientările generale ale dezvoltării în viitorul cincinal — stabilite în deplină concordanţă cu posibilităţile reale ale ţării şi care urmează să stea la baza Programului-directivă ce va fi dezbătut de întregul partid şi popor şi supus aprobării celui de-al XIV- lea Congres al P.C.R. — pun un accent deosebit pe dezvoltarea intensivă a întregii economii naţionale, pe înfăptuirea programelor de organizare ştiinţifică şi modernizare a producţiei, pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, pe realizarea unei noi calităţi a muncii în toate domeniile. Cincinalul viitor — a subliniat secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu — trebuie să fie cincinalul realizării programelor de modernizare, al creşterii eficienţei, a nivelului tehnic şi calitativ al întregii producţii. Să facem astfel ca România să devină o ţară a produselor de înaltă calitate, competitive, comparabile cu cele mai bune produse similare realizate pe plan mondial. Propunerile privind nivelurile orientative prevăd, de asemenea, sporirea substanţială a producţiei agricole, vegetale şi animaliere, prin folosirea mai bună a tuturor condiţiilor pe care le oferă agricultura noastră socialistă, asigurindu-se înfăptuirea obiectivelor noii revoluţii agrare. In lumina orientărilor şi obiectivelor de ansamblu ale viitorului cincinal, Urmează să se stabilească şi programul de dezvoltare economico-socială a tuturor localităţilor — oraşelor şi comunelor — pe baza principiilor autoconducerii, autogestiunii şi autofinanţării, în acelaşi timp, se prevăd creşterea producţiei de export, sporirea schimburilor economice externe şi a cooperării economice internaţionale, intensificarea participării României la diviziunea internaţională a muncii, la schimbul mondial de valori. Propunerile privind nivelurile dezvoltării economico-sociale în cincinalul 1991—1995 prevăd, ca orientare fermă, creşterea venitului naţional şi ridicarea, pe această bază, a gradului de bunăstare şi civilizaţie al întregului nostru popor, ţelul suprem al politicii partidului, esenţa orînduirii noastre socialiste . Comitetul Politic Executiv a examinat apoi. Raportul privind evoluţia preţurilor şi tarifelor în anul 1988. (Continuare in pag. a 40) (Relatări în pagina a 2-a) Acțiuni de primăvară în municipiul Miercurea- Ciuc. In pag. a 3-a : Memento ! Luna martie — lună I in care s-a marcat împlinirea a 15 ani de cînd cel mai iubit şi I mai stimat fiu al poporului, secretarul general al partidului, tovară I lui Nicolae Ceauşescu , a fost ales, prin voinţa I unanimă a întregii naţiuni, în cea mai înaltă I funcţie de stat, devesnind întîiul preşedinte I al României — a cu- J prins importante eveni-I mente politice, dintre care menţionăm : Şedinţa Comitetului Politic I Executiv al C.C. al P.C.R. din 2 martie a I examinat şi dezbătut * probleme privind măsu- I rile de înfăptuire a planului pe trimestrul I a.c., evoluţia preţurilor şi tarifelor in anul 1988. I măsuri privind realizarea celei de-a treia etaje a majorării retribu * 4M r ammm * amma a - o ‘ „ ţiilor personalului muncitor şi a pensiilor, pregătirea şi desfăşurarea lucrărilor din campania agricolă de primăvară, rezultatele recensămîntului animalelor, măsuri privind folosirea raţională a apei şi păstrarea calităţii acesteia, evoluţia principalelor fenomene demografice în anul 1988, precum şi planul de măsuri privind aniversările de la 1 Mai ale acestui an. Şedinţa similară din 17 martie a dezbătut, printre alte probleme, un raport privind analiza pe bază de bilanţ a rezultatelor obţinute pe ansamblul economiei naţionale, formarea şi utilizarea resurselor financiare în anul 1988, a examinat şi aprobat un raport privind fondul de participare a oamenilor muncii la realizarea producţiei, a beneficiilor şi la împărţirea beneficiilor pentru anul 1988, şi a hotărît convocarea plenarei Comitetului Central al partidului pentru ziua de 12 aprilie a.c. în cadrul şedinţei din 31 martie. Comitetul Politic Executiv a examinat şi aprobat propunerile privind aspecte ale dezvoltării e- economico-sociale, evolu- *ţia preţurilor şi tarife- i lor în 1988, cit şi pro- bleme legate de dezvol- I tarea în continuare a J metroului bucureştean. ■ în primele zile ale lu- J nii, la C.C. al P.C.R. a avut loc o consfătuire ■ pe probleme economice, în cadrul căreia au fost | amplu dezbătute pro- » bleme legate de îndepli- | nirea planului pe prime- * le două luni ale anului, | măsurile ce se impun * pentru realizarea lui e- | xemplară pe luna mar- „ tie, trimestrul I şi în- ţ tregul an, pregătirea şi a desfășurarea corespun- * zătoare a campaniei agricole de primăvară, I perfecţionarea întregii (Continuare in pag a ?a) * Cronica lunii martie PROBETAR DIN TOATE MARIME. UNITIVA» Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean ! ÎN SPIRITUL TEZELOR, ORIENTĂRILOR ŞI SARCINILOR SUBLINIATE DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU LA C.A.P. S1NCRAIENI , pe tot fluxul campaniei — organizare exemplară a muncii Pe tovarăşul Urszuly András, preşedintele Cooperativei agricole de producţie din Sîncrăieni, l-am întîlnit tocmai cînd se întorcea de la ferma din Misentea. „Am plecat acolo dis-dedimineaţă, ne spunejte dînsul. Am trimis tractoarele în cîmp şi am organizat activitatea de strîngere a pietrelor pe unele suprafeţe ce urmează a fi plantate cu cartofi“. Aici, ca de altfel în toate fermele unităţii, campania se desfăşoară în ritm susţinut. La semănat se lucrează cu cinci semănători, la plantat cu cinci maşini, iar patul germinativ este pregătit zilnic cu 17 tractoare Pînă în dimineaţa zilei de ieri s-au însămânţat 314 hectare cu orzoaică, ovăz şi plante furajere şi s-au plantat 64 hectare cu cartofi. Suprafeţe totuşi mici dacă avem în vedere faptul că peste 1700 hectare urmează a fi însămînţate în această primăvară, conform planului de producţie. Facem împreună cu tovarăşul Csiszer Károly, inginerul şef al unităţii, un calcul. Cite maşini lucrează, care este ritmul planificat şi cit se realizează, ce posibilităţi de suplimentare a utilajelor există. Pe baza acestor elemente, pornind de la ceea ce s-a făcut pînă acum, ajungem la concluzia că însămînţările se vor încheia şi aici pină în 10 aprilie. „Nu vor fi proContinuare in pag. c 3*a$ Stefana DRAGHICI Se sortează cartofii pentru plantat. Foto : AI. V. SZAKÁCS BIBLIOTECA JUDEJI.' / — HARGHITA - 1