Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 1989 (Anul 22, nr. 6087-6164)

1989-07-01 / nr. 6087

Anul XXII., nr. 6087 — pag. a 2-a HOTĂRÎREA Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român din 27—28 iunie 1989 Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, în zilele de 27—28 iunie a.c. s-au desfăşurat lucrările Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, care a dezbătut într-un spirit de puternică răspundere comunistă, revoluţionară, de totală angajare patriotică şi încredere deplină în socialism în politica profund ştiinţifică şi umanistă a partidului şi statului, confirmată în mod strălucit de viaţă, de realizările fără egal obţinute în edificarea noii orînduiri — probleme de cea mai mare însemnătate pentru dezvoltarea economico-socială a României în viitorul cincinal —şi în perspectiva anilor 2000—2010, pentru înfăptuirea Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a patriei spre comunism. Plenara a avut următoarea ordine de zi: 1. Cu privire la convocarea celui de-al XIV-lea Congres al Partidului Comunist Român. 2. Proiectul Programului-Directivă al Congresului al XIV-lea al P.C.R. cu privire la dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1991—1995 şi orientările de perspectivă pînă in anii 2000—2010. 3. Proiectul Tezelor pentru Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român privind dezvoltarea societăţii româneşti, perfecţionarea conducerii economico-sociale, dezvoltarea democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, creşterea rolului Partidului Comunist Român şi activitatea ideologică, politico-educativă, ridicarea nivelului de cunoaştere ştiin(Continuinte INFORMAŢIA HARGHITEI HOTĂRέREA Plenarei C. G al P. C. R. din 27 — 28 iunie 1989 cu privire la convocarea Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român în conformitate cu prevederile Statutului Partidului Comunist Român, care stabilește convocarea Congresului partidului o dată la 5 ani, Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român hotărăşte : I. Convocarea Congresului al XIV- lea al Partidului Comunist Român în zilele de 20—25 noiembrie 1989 şi organizarea adunărilor şi conferinţelor pentru dări de seamă şi alegeri în toate organizaţiile de partid. II. Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român va avea următoarea ordine de zi: 1. Raportul Comitetului Central cu privire la activitatea Partidului Comunist Român în perioada dintre Congresul al XIII-lea și Congresul al XIV-lea și sarcinile de viitor ale partidului. 2. Raportul Comisiei Centrale de Revizie. 3. Proiectul Programului-Directivă cu privire la dezvoltarea economico-socială a României în cincinalul 1991—1993 și orientările de perspectivă pînă în anii 2000—2010. 4. Alegerea secretarului general al Partidului Comunist Român, a Comitetului Central al partidului şi a Comisiei Centrale de Revizie. III. Norma de reprezentare pentru alegerea delegaţilor la Congres va fi de un delegat la 1.150 membri de partid, la înaltul forum al comuniştilor urmând să participe 3.326 delegaţi aleşi in conferinţele organizaţiilor judeţene de partid şi în Conferinţa organizaţiei de partid a municipiului Bucureşti, luîndu-se ca bază efectivul partidului la 30 septembrie 1989. — în afara delegaţilor aleşi, la Congres vor participa 900 invitaţi, membri de partid cu stagiul dinainte de 23 August 1944, activişti de partid şi de stat, ai organizaţiilor de masă şi obşteşti, cadre de conducere din industrie, construcţii, transporturi, circulaţia mărfurilor şi agricultură, muncitori, ţărani, ingineri, tehnicieni, fruntaşi în întrecerea socialistă, oameni de ştiinţă, cultură şi artă IV, în conformitate cu prevederile Statutului Partidului Comunist Român, se vor organiza adunări şi conferinţe pentru dări de seamă şi alegeri în toate organizaţiile locale ale partidului. Acestea vor fi eşalonate după cum urmează : — între 1 septembrie — 15 octombrie 1989 vor avea loc adunări generale ale organizaţiilor de bază şi adunări sau conferinţe ale organizaţiilor de partid din întreprinderi, instituţii, unităţi agricole . — între 5—25 octombrie 1989 vor avea loc conferinţele organizaţiilor comunale, orăşeneşti, municipale şi ale organizaţiilor de partid ale sectoarelor Capitalei; — între 25 octombrie — 10 noiembrie 1989 se vor desfăşura conferinţele organizaţiilor judeţene ale partidului şi Conferinţa organizaţiei de partid a Capitalei. Conferinţele organizaţiilor judeţene de partid vor avea următoarea ordine de zi: — Darea de seamă asupra activităţii comitetului judeţean de partid ; — Raportul comisiei de revizie judeţene ; — Dezbaterea proiectelor documentelor Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român ; — Planul de dezvoltare economicosocială a judeţului în cincinalul 1991— 1995 . — Alegerea comitetului judeţean de partid, a comisiei de revizie judeţene, a delegaţilor pentru Congresul al XIV- lea al P.C.R. şi desemnarea candidaţilor pentru Comitetul Central şi Comisia Centrală de Revizie. V. Alegerea organelor de conducere şi a delegaţilor pentru conferinţele organizaţiilor de partid, precum şi pentru Congresul al XIV-lea al P.C.R. şi desemnarea candidaţilor pentru organele imediat superioare ale organizaţiilor de partid se vor face potrivit normelor înscrise în statutul partidului şi în instrucţiunile Comitetului Central cu privire la alegerea organelor locale de partid, în organele locale ale partidului, precum şi ca delegaţi la Congresul al XIV-lea al Partidului Comunist Român vor trebui aleşi cei mai buni comunişti care desfăşoară o susţinută activitate, se situează în fruntea luptei pentru îndeplinirea exemplară a Programului partidului, a hotărîrilor de partid şi de stat, manifestă spirit revoluţionar, exigenţă şi fermitate în realizarea sarcinilor ce le sînt încredinţate, corespund întocmai criteriilor politice, morale şi profesionale. Vor fi aleşi un număr corespunzător de membri de partid din rîndul femeilor şi al tinerilor, astfel încît structura organelor de partid şi a delegaţilor la Congresul al XIV-lea al partidului să reflecte compoziţia socială a membrilor de partid şi a populaţiei din ţara noastră. VI. Pe baza reglementărilor din Statutul Partidului Comunist Român, numărul candidaţilor propuşi pentru organele de partid de la toate nivelurile, inclusiv pentru Comitetul Central, va fi, de regulă, mai mare cu cel puţin o treime. Potrivit prevederilor statutare şi instrucţiunilor Comitetului Central, propunerile de candidaţi prezentate în toate conferinţele de partid pentru organele imediat superioare, inclusiv pentru organele centrale ale partidului, vor fi supuse, în prealabil, discuţiei şi consultării adunării generale a organizaţiei din care fac parte membrii de partid respectivi, la care vor fi invitaţi şi alţi oameni ai muncii din unităţile în care îşi desfăşoară activitatea. VII. Candidaţii centrali propuşi pentru organele de conducere ale partidului vor fi desemnaţi de Comitetul Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român. VIII. Hotărirea privind alegerea secretarului general al partidului, adoptată de către Plenara Comitetului Central al Partidului Comunist Român, va fi dezbătută în adunările generale și conferinţele pentru dări de seamă şi alegeri din întreprinderi, instituţii, unităţi agricole, precum şi în conferinţele organizaţiilor de partid comunale, orăşeneşti, municipale şi judeţene. IX. în conformitate cu prevederile Statutului Partidului Comunist Român privind reprezentarea proporţională a organizaţiilor judeţene de partid în organele centrale ale partidului, se stabileşte că un membru al Comitetului Central va fi ales la 13.900 membri de partid, iar un membru supleant va fi ales la 21.250 membri de partid. Plenara hotărăşte ca numărul membrilor Comitetului Central al partidului să crească de la 446 la 455, urmînd ca stabilirea numărului candidaţilor centrali şi locali, precum şi repartizarea lor pe judeţe să se facă de către Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R Propunerile de candidaturi pentru Comitetul Central al partidului vor fi în proporţie de circa 1/3 din activul central de partid şi de stat şi de circa 2/3 din organizaţiile judeţene de partid. La stabilirea compoziţiei candidaţilor pentru Comitetul Central al partidului se vor avea în vedere compoziţia socială, pe sexe şi celelalte criterii prevăzute la alegerea delegaţilor pentru Congresul al XIV-lea al partidului. X. Pe baza prevederilor Instrucţiunilor Comitetului Central, numărul membrilor comitetelor judeţene de partid se va stabili în funcţie de efectivul organizaţiilor respective, astfel incit numărul acestora nu va fi mai mic de 71 şi mai mare de 103, iar al Comitetului Municipal de Partid Bucureşti, de cel mult 151 membri. Numărul membrilor supleanţi ai comitetelor judeţene şi ai comitetului municipal de partid nu va depăşi jumătate din totalul membrilor organului de partid respectiv. XI. In centrul activităţii organizatorice şi politico-ideologice desfăşurate în perioada premergătoare Congresului al XIV-lea al Partidului Comunist Român, care va intra în istorie drept Congresul victoriei socialiste, al independenţei depline economice şi politice a României, se va situa mobilizarea tot mai puternică a comuniştilor, a întregului nostru popor pentru înfăptuirea exemplară a tuturor planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a patriei, evidenţiindu-se cu profundă mîndrie patriotică rolul decisiv, de excepţională însemnătate al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ctitorul României moderne, care, de aproape un sfert de veac, învestit în supremele funcţii de partid şi de stat, conduce cu aleasă clarviziune naţiunea română pe cele mai înalte piscuri de progres şi civilizaţie. O dată cu exprimarea înaltei satisfacţii pentru tot ceea ce tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, a făcut şi face spre binele şi fericirea întregului popor, se va da glas dorinţei fierbinţi a comuniştilor, a naţiunii noastre de a-l aveamereu în fruntea partidului şi a statului, chezăşie sigură a făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării neabătute a României spre comunism, pentru instaurarea în lume a unui climat de pace, securitate şi cooperare între toate naţiunile, în cadrul adunărilor şi al conferinţelor pentru dări d° seamă şi alegeri, precum şi al acţiunilor iniţiate pe linia muncii politico-ideologice şi cultural-ştiinţifice, se vor evidenţia rezultatele fără precedent obţinute în dezvoltarea învăţămîntului, ştiinţei, artei şi culturii, domenii coordonate cu înaltă competenţă de tovarăşa Elena Ceauşescu, care aduce o contribuţie deosebită la elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului nostru. Adunările şi conferinţele organizaţiilor de partid pentru dări de seamă şi alegeri vor trebui să determine întărirea tot mai puternică a rolului conducător al partidului nostru comunist — centrul vital al întregii naţiuni — a unităţii de monolit a clasei muncitoare, perfecţionarea stilului şi metodelor de muncă ale organelor şi organizaţiilor de partid, dinamizarea întregii activităţi economice, politice şi sociale, creşterea capacităţii de muncă, luptă şi acţiune a tuturor organelor şi organizaţiilor de partid, a influenţei şi forţei lor de mobilizare a comuniştilor, a celorlalţi oameni ai muncii pentru înfăptuirea exemplară a planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a patriei, pentru edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea patriei noastre spre comunism.