Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 1997 (Anul 9, nr. 1635-1696)

1997-04-02 / nr. 1635

Anul IX., Nr. 1635 MIERCURI, 2 APRILIE 1997 • 8 PAGINI • Prețul - 96 lei prin abonament, 300 Iei la vânzare liberă OBLIGATIVITATEA AVIZĂRII UNOR TARIFE Conform Ordonanţei Guvernului nr. 3/26 februarie 1997 toţi cei care sunt autorizaţi să furnizeze energie termică," apă brută, apă potabilă şi canalizare, transport urban de călători, au obligaţia să se prezinte la Oficiul Concurenţei Bucureşti (Bulevardul Libertăţii nr. 12, Sector 5 - lângă Casa Poporului) pentru avizarea tarifelor, în cazul furnizorilor de energie termică şi transport urban cu autobuzul este necesară obţinerea, în prealabil, a vizei Consiliului judeţean Harghita, aceste prestaţii fiind subvenţionate. Cei care nu respectă prevederile legii sunt pasibili de amendă contravenţională de la 1.000.000 la 10.000.000 lei şi confiscarea sumelor încasate necuvenit ca urmare a săvârşirii contravenţiei sau, în caz de infracţiune, vor fi trataţi conform legii penale. Cei interesaţi pot obţine detalii suplimentare de la Inspectoratul de concurenţă al judeţului Harghita, telefon 112732 (clădirea Prefecturii). (A. CHIOREAN) Sănătate, ai cuvântul! PASI IN GOL... Multe şi grele sunt acum problemele legate de bugetul pentru sănătate, al cărui plafon anunţat pare să nemulţumească pe toată lumea: pe ministrul sănătăţii pentru că este prea mic; pe cel al finanţelor pentru că nu are din ce-l completa; pe cel al transporturilor pentru că domnul prim-ministru a promis reprezentanţilor Camerei Federative a Medicilor din România (CFMR) că va mai adăuga ceva umblând la bugetele altor ministere ş.a.m.d. Cine şi ce va câştiga, rămâne de văzut! Până atunci, iată poziţia CFMR, exprimată în şedinţa de senat a Camerei din 22 martie, la care a fost prezent şi d-l Veress Albert, senatorul de Harghita. Ea îl vizează în principal pe ministrul sănătăţii şi activitatea desfăşurată de domnia-sa, pe parcursul a trei luni de zile, timp în care profesorul dr. Şt. Drăgulescu a ocupat primul fotoliu din minister. L-a ocupat şi îl mai ocupă! Jocul bilelor Notând acţiunile reuşite cu bile albe şi cele nereuşite cu bile negre, reprezentanţii CFMR i-au acordat domnului ministru 5 puncte pentru ceea ce a făcut bun şi 28 de puncte pentru ceea ce au apreciat ei ca mai puţin bun. Pentru o “imagine” clară asupra dezbaterilor din Bucureşti, noi vă vom prezenta, în sinteză, punctele de vedere exprimate, convinşi fiind că dumneavoastră, beneficiarii direcţi ai actului medical, sunteţi curioşi cam cum se pun problemele, chiar intr-un cerc atât de restrâns. Materialul ne-a fost înainte de d-l dr. OLTEANU IULIU, preşedintele Camerei Judeţene a Medicilor, care ne-a mai adus spre publicare un protest şi o adresă a Direcţiei Sanitare. Domnul doctor crede că făcând cunoscute problemele cu care se confruntă (Continuare în pag. 5) Inmânarea Drapelului de luptă Batalionului de jandarmi din Gheorgheni ■ Sâmbătă, 29 martie, în localitatea Gheorgheni, a avut loc un eveniment inedit, atât în viaţa localnicilor, cât mai ales a militarilor de la BATALIONUL de jandarmi din zonă, prilej cu care acestei unităţi militare i s-a înmânat DRAPELUL DE LUPTĂ de către d-l general Ioan Oros - locţiitor tehnic al Comandamentelor Trupelor de Jandarmi. Tot în această zi festivă s-a depus şi jurământul militar de către un nou contingent de ostaşi. La ora 11:00 a început - în oraşul amintit — festivitatea înmânării Drapelului de luptă Batalionului de jandarmi din localitate, în deschiderea ceremonialului a luat cuvântul d-l maior Ovidiu Vasilică, comandantul batalionului. La această sărbătoare au participat domnii: Dézsi Zoltán - prefect, Páll Árpád - primarul orașului Gheorgheni, locotenent colonel Ioan Roman - comandantul Batalionului de jandarmi din Miercurea-Ciuc, precum şi alţi invitaţi, reprezentanţi ai unor instituţii şi societăţi comerciale. în continuare s-a oficiat o slujbă religioasă, de un sobor de preoţi, prilej cu care s-a sfinţit noul drapel devenit astfel simbolul sacru al ostaşilor din cadrul unităţii militare amintite. D-l general Ioan Oros a menţionat importanţa evenimentului şi amploarea simbolică a acestuia. După ceremonialul înmâ nă rii DRAPELULUI DE LUPTĂ, militarii au prezentat oaspeţilor o serie de exerciţii demonstrative, ieşind în evidenţă pregătirea lor ostăşească. Cu acest prilej am remarcat eficienţa unor noi metode de instruire prin care se doreşte în primul rând formarea militarului atât psihic cât şi fizic, dizolvându-se astfel unele mentalităţi conservatoare ce încă mai persistă atât în rândul proaspeţilor recruţi, a tinerilor în general, cât şi a militarilor care îşi desfăşoară stagiul militar. DANIEL ŞFERBAN “Pentru mine era efectiv necesară locuinţa asta” . Primarul sectorului 5 din Bucureşti, domnul Cătălin Chiriţă, a descoperit acum două săptămâni în str. Ioniţn Cegan, nr. 3, un bloc (P27) în care stau lideri ai Confederaţiei Naţionale a Sindicatelor Miniere din România. Apartamentele au fost repartizate de către guvernul Roman în 20 iunie 1990 cu destinaţia “casă de oaspeţi” - Federaţiei Miniere din România. Prin adresa nr. 118975 din 12 martie 1992 s-a obţinut şi repartiţia de la primăria Capitalei. Viceprimarul general de atunci, Iulian Creţu, comunica Federaţiei că aceste apartamente pot fi închiriate, conform Legii nr. 5/1973. Aceasta, la rândul ei, le-a repartizat unor lideri sindicali. Nu a trecut mult timp şi respectivele locuinţe au fost cumpărate de cei nominalizaţi de Federaţie. Printre ei se numără şi EUGEN ŢEPEŞ, liderul sindicatului de la Sucursala Minieră Bălan. - Domnule Ţepeş, ce ne puteţi spune despre această situaţie? - Eu faţă de ceea ce s-a scris în presa centrală pe tema asta mult nu aş avea de comentat. Privind problema locuinţelor respective, eu i-am informat pe colegii mei în fiecare consiliu de ceea ce se petrece. Cum au fost repartizate către Federaţie, eu asta nu ştiu. Am înţeles că apartamentele au fost repartizate de primăria capitalei, Federaţiei. Aceasta le-a dat unor lideri. Pentru că noi, ca preşedinţi din teritoriu, făceam parte din Colegiul director al Federaţiei, cu atribuţii 50% şi la Bucureşti. Nici nu s-au încheiat bine contractele, că a apărut o notă de la primărie către Federaţie cum că respectivele locuinţe nu mai pot avea destinaţia de “casă de oaspeţi”. S-a spus că dacă se doreşte cumpărarea lor, având deja contracte de închiriere, atunci să se cumpere. Dacă nu se făcea acest lucru, ele trebuiau predate înapoi. Aşa s-a pus problema și există acte. Dumneavoastră aţi cumpărat apartamentul de 2 camere repartizat? (Continuare în pag. 3) A consemnat ANA OGRĂZEANU “Acum, toată lumea-i fericită...!” ■ Interviu cu d-na Elena Frenţi, din Gălăuţaş, câştigătoarea premiului oferit de fuma S. C. MARKENIMPEX S. R. L. Toplţa, constând intr-un televizor tip sport, în valoare de peste o jumătate de milion. Doamnă Elena Frenţi, de când aveţi abonament la Adevărul Harghitei? „ Noi ne abonăm la ziarul judeţean de mult, de prin 1978-1979. E drept că nu am avut abonament anual, doar lunar şi trimestrial. - Cine din casă citeşte ziarul şi ce anume căutaţi? - Toţi, băiatul nostru care este în clasa a Xll-a la Liceul Mihai Eminescu, fetiţa noastră care este în clasa a VI-a, iar eu şi soţul meu citim absolut totul, inclusiv reclamele. (Continuare în pag. 3) AURELIA ILUŢ Foto: Nicolae Kovács