Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 1999 (Anul 11, nr. 2143-2205)

1999-04-01 / nr. 2143

Adevărul Harghitei O clasă cu regim special din toamnă, se preconizează ca la Şcoala generală nr. 8 ,,Miron Cristea” din Topliţa să funcţioneze o nouă clasă cu regimspecial. Plecând de la ideea reorganizării procesului instructiv-educativ la nivelul viitoarelor clase a V-a - motivul constituindu-l numărul mic de elevi rămaşi înscrişi la finele semestrului I în clasa a IV-a din cele cinci serii existente se vor forma patru clase a V-a. Această hotărâre a fost luată în cadrul Consiliului administrativ lărgit, la a cărui şedinţă au participat şefii tuturor catedrelor de la nivelul şcolii. Pentru a afla mai multe amănunte despre noua clasă cu regim special, ne-am adresat doameni ANDA IANOŞI, directoarea Şcolii generale nr. 8 „Miron Cristea”. Ce urmăriţi prin înfiinţarea acestei clase? - încercăm, astfel, să înlesnim adaptarea viitorilor elevi de ciclu gimnazial la noul program şi la noile cerinţe impuse de profesori. Acestei motivaţii i se adaugă şi existenţa spaţiului necesar desfăşurării procesului instructiv-educativ. - Care ar fi criteriile de selecţionare a elevilor? - Vom avea în vedere mediile obţinute de elevi la materiile de bază, respectiv: română, matematică, istorie, geografie, dar şi rezultatul obţinut la testul special alcătuit de către doamnele învăţătoare, din cunoştinţele acumulate în ultimul an la materiile amintite, în această clasă vor intra elevii cu rezultatele cele mai bune. - De ce este o clasă cu regim special? - Pentru că elevii acestei clase vor putea beneficia de opţionalul informatică şi de învăţarea limbii engleze cu un profesor specialist. Menţionez că şcoala noastră este dotată cu o reţea de calculatoare care face posibilă realizarea opţionalului cerut de un număr din ce în ce mai mare de elevi şi părinţi. Un alt motiv pentru care am putea spune că va fi o clasă cu regim special estefaptul că părinţii vor avea un cuvânt de spus în alegerea profesorilor care vor preda la această clasă. Ce sarcină le revine părinţilor pentru ca copiii lor să ajungă în această clasă? Singurul lucru pe care va fi necesar să-l facă părinţii se referă la depunerea unei cereri de înscriere în această clasă şi să anexeze o listă cu numele profesorilor, în funcţie de materiile pe care le predau. De asemenea, ţin să informez pe cei interesaţi de această clasă că şi dirigintele va putea fi ales de către părinţi, dar numai dintre cei care încheie anul acesta şcolar cu clasa a VIII-a. Cum veţi proceda dacă cererile vor fî numeroase, iar rezultatele obţinute de elevi - pe măsura numărului cererilor depuse? - într-o atare situaţie, sigur că vom avea în vedere realizarea celei de a doua clase cu acest regim special. Care a fost primul pas în vederea constituirii acestei clase cu regim special? Primul pas a constat în convocarea unei şedinţe cu părinţii, şedinţă care a avut loc în ziua de 24 martie a.c., şi cu această ocazie le-am comunicat celor prezenţi care sunt intenţiile noastre. Majoritatea părinţilor ne împărtăşesc ideea de a crea o clasă cu regim special, iar referitor la lista profesorilor, nimeni nu a avut nici o obiecţie, ci, din contră, părinţii s-au declarat mulţumiţi, apreciind activitatea cadrelor didactice din această şcoală. Credeţi că prin susţinerea înfiinţării acestei clase vor fi şi colegi care vor avea ceva de comentat? - Nu, nu cred că se va întâmpla aşa ceva, întrucât, azi, învăţământul este deschis, societatea are în vedere sisterfiul concurenţial, fiecare trebuie să-şi prezinte oferta şi să o susţină în favoarea unităţii proprii, fără să fie acuzat de lipsă de fair-play. A consemnat GETA DUŞA • Pagina a 3-a • aprilie 1999 "OpiHiT" \ Cacealmaua pe cont * . propriu, cu România Luând în considerare faptul că oamenii de rând au ajuns să fie cea mai de jos pătură socială, și asta numai datorită conducătorilor pe care i-au ales, eu cred că așa-zisul "Contract cu România" ar trebui să se numească "Cacealmaua cu România". Au trecut de mult cele 200 de zile necesare aducerii ţării la linia de plutire dar de întâmplat minunea încă nu s-a întâmplat: noi ne-am scufundat cu Titanicul, iar cei care s-au jurat că îşi vor da demisia în caz de eşec ţin în continuare cu dinţii de scaunul de catifea; eu mă tem că nici nu le mai pasă de noi. Nu-i nimic! Nu mai e mult până la alegeri şi vom vedea cum încep din nou să se gudure pentru câteva voturi... în care ţară s-a mai văzut ca parlamentarii să-şi voteze 833 de miliarde (poate greşesc!) sau milioane pentru casetofoane, boxe, instalaţii anti-furt şi maşini noi, când ţara are aşa nevoie de bani? Sau ăsta e sacrificiul lor?! Unde a rămas marea luptă împotriva corupţiei? Domnul Mihail Groza spunea într-un articol că peştele de la cap se impute, dar a uitat să spună, şi eu completez, că de la coadă se curăţă. E drept?! Domnule ministru Remeş! Ca simplu cetăţean al acestei ţări mi-aş permite să vă sugerez să aplicaţi o taxă şi pe luxul afişat, să nu plătim numai noi, populaţia de rând care, la orice creştere de preţ, cauzată de cursul dolarului, ar avea nevoie de o butelie de oxigen spre a supravieţui. Conform unui H.G., şi nu conform codului rutier, se prevede ca atunci când conduci automobilul tău să nu vorbeşti cu pasagerii. E curios, nu? Adică eu, în maşina mea, nu am voie să vorbesc cu solia. Unde s-a mai pomenit aşa ceva?! De ce nu fabricaţi, atunci, Dacii compartimentate? Vă miraţi domnilor că tinerii emigrează; ei bine, acelaşi lucru îl voi face şi eu cu familia mea, pentru că aici nu avem viitor. Domnule Remeş, dacă aţi fi un om cu scaun la cap aţi pricepe că oaia se tunde doar o dată pe an, şi nu de două, trei ori, că în anul următor nu o să mai aveţi pe cine tunde, mai corect spus nu veti mai avea pe cine jupui... SZÉKELY IOSIF, Odorheiu Secuiesc PROFITAŢI, CA OFERTA ZBOARĂ! CONNEX GO! vă aduce-n zbor o nouă veste: până la 15 mai. aveţi cel mai mic preţ de până acum pentru pachetul cu telefon - 149$ un preţ special pentru pachetul cu cartelă - 25$ şi un credit suplimentar gratuit de 10$ . în plus, o casetă cu Divertis! E o ofertă rară. Iar dacă. .nu o prindeţi..boară. Şi, credeţi-ne, nu se mai întoarce. UN SERVICII LEGENDAR. CU CONECTARE IMEDIATĂ. teta CONNEX GOI (dând sau oribil.