Adevărul Harghitei, iulie-septembrie 1999 (Anul 11, nr. 2206-2271)

1999-07-06 / nr. 2209

• Pagina a 8-a • 6 iulie 1999 • SPORT SPORT • SPORT # SPORT Deocamdată, cu patinele agăţate în cui... . ..'* Cu ultima partidă restantă - Viitorul Gheorgheni - Minerul Bălan 3-6 (0-3) - s-a încheiat oficial şi Campionatul Diviziei D, cu cele opt echipe ale sale, dintre care Meteorul Sânmartin s-a retras din competiţie de un timp, din motive financiare. Rollbs. În fine, s-a încheiat oficial şi Campionatul Diviziei D După cum mai afirmam şi cu alt prilej, de câteva etape bune partidele nu au mai avut miza câştigării grupei, dat fiind faptul că ASA RAPID MIERCUREA-CIUC s-a deprins în campioană cu destul de mult timp înaintea căderii cortinei. Ar fi posibil ca și acest lucru să-și fi pus pecetea pe componenta organizatorică, nu lipsită de o serie de minusuri asupra cărora s-ar putea discuta, dacă în locul unor eventuale suspiciuni ar exista o disponibilitate mai mare pentru un dialog constructiv, menit a aduce nişte clarificări şi în acest eşalon al fotbalului harghitean. în orice caz, dacă o asemenea disponibilitate se va configura, noi nu putem decât s-o salutăm, cu consecinţele de rigoare... Şi pentru că finalul unui campionat impune şi un CLASAMENT, iată-i pentru cei care sunt tentaţi să uite micile desincronizări, rămânând sincer interesaţi de fenomenul fotbalistic din judeţ, chiar la un nivel ceva mai modest. Pronosticuri pentru sezonul 1999-2000? După toate aparenţele, şansele cele mai mari pentru a ocupa primul loc le au echipele Minerul și Complexul. Dar acestea sunt calculele hârtiei pe care, de pildă, Unirea din Cristuru Secuiesc le poate, la o adică, face inoperante... în rest, e cam greu de crezut că se va naște vreo surpriză, numai dacă nu apar peste noapte niscaiva sponsori deosebit de darnici... Ceea ce, pentru cei care au depăşit vârsta poveştilor, e cam greu de crezut... Vom trăi şi vom vedea... • în finala Campionatului European de baschet, selecţionata Italiei - prestând un joc excelent - a învins Spania cu scorul de 64-56. In acest fel, naţionala italiană devine pentru a doua oară deţinătoarea titlului continental, după succesul înregistrat, tot în Franţa, în 1993. • Obţinând victoria cu 2-1 (2-0) împotriva Mexicului, echipa de fotbal a Braziliei s-a calificat în faza superioară a competiţiei COPA AMERICA. • Fostul campion mondial la Formula 1, britanicul Damon Hill, a hotărât să se retragă din activitatea competiţională în urma Grand Prix-ului ce se va organiza la Silverstone, care nu este altul decât Marele Premiu al Angliei. • între 12 şi 18 iulie, la Budapesta se va desfăşura Campionatul Mondial de pentatlon. • Americanul Lance Armstrong este primul ciclist care a îmbrăcat tricoul galben în actuala ediție a cunoscutei curse Tuor de France, aflată la numărul 86. • UEFA a definitivat modalitatea de premiere în Liga Campionilor, conform căreia învingătorul din anul 2000 va putea să încaseze 39 de milioane de mărci. 1 Pet Lrcuri 1. ASA RAPID M.Ciuc 28 232 3 95-17 71 2. Minerul Bălan 28 176 5 81-30 57 3. Complexul Gălăuţaș 28 182 8 76-30 56 4. Unirea Cristuru Secuiesc 28 162 10 70-46 50 5. Meteorul Sânmartin 28 111 16 40-59 34 6. Harghita Odorhei 289 2 17 35-71 29 7. Viitorul Gheorgheni 285 1 22 32-91 16 8. Metalul Vlăhița 285 0 23 24-109 15 Sport Club Miercurea-Ciuc a început pregătirile în aceste zile, echipa de hochei pe gheaţă Sport Club Miercurea-Ciuc se află cu tot efectivul pe Litoral - prima etapă a stadiului de pregătire pentru sezonul competiţional ce va debuta pe la mijlocul lunii septembrie, în preajma plecării lotului ciucan, am purtat o scurtă discuţie cu d-l profesor MEZEI IMRE, preşedintele clubului din municipiul reşedinţă a judeţului Harghita. Cum vi se pare tagerea la sorţi pentru Cupa Continentală? - în primul tur, ambele echipe - Steaua şi Sport Club - vor avea, relativ, misiuni uşoare, cu toate că echipa noastră se va deplasa în Bulgaria. Greul începe, însă, în turul al doilea. Dar, de ce să anticipez. Atâta doar, că de această dată, Sport Club şi Steaua nu vor mai fi în postura de adversare... Totuşi, cum s-a reuşit acest cantonament la mare, dat fiind că Sport Club avea probleme de ordin financiar? —Este pentru prima dată când Consiliul local municipal s-a aflat efectiv alături de noi, ceea ce a dat posibilitatea conducerii tehnice să bifeze acest punct din calendarul de pregătire a lotului. Să sperăm că va fi cu folos! Ce efectiv are lotul? - în prezent avem 26 de jucători care au şi făcut deplasarea, sub conducerea antrenorilor Antal István - cu mari şanse de a deveni antrenorul principal - şi Gál Sándor. Fireşte, problema transferurilor nu este încă pe deplin rezolvată, din care cauză nici nu vreau să dau nume, pentru a nu furniza informaţii ce ulterior nu s-ar verifica, în altă ordine de idei, dar tot legat de lotul Sport Clubului, acesta este întinerit, media de vârstă la ora actuală fiind de 23 de ani. Noi considerăm că acest lucru poate fi un atu. Ce părere aveţi despre nou înfiinţata echipă - Rapid Bucureşti şi despre posibilele influenţe pe care le poate avea asupra campionatului? Dacă cele anunţate se vor împlini referitor la noua echipă bucureşteană, prevăd un campionat mai disputat, mai ales că şi Gheorgheniul pare să se întărească. Se poate ajunge în situaţia în care titlul nu se va decide, ca în anii anteriori între două echipe, ci între patru! Trebuie să recunoaştem că ar fi un câştig în primul rând pentu hochei. Pagină realizată de N NICOLAE KOVÁCS La Wimbledon, probele de simplu au revenit lui Lindsay Davenport și Pete Sampras. Adevărul Harghitei