Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 2001 (Anul 13, nr. 2593-2655)

2001-01-04 / nr. 2593

Populaţia acordă credit noului executiv Cbinetul Năstase a primit votul de încredere al Parlamentului (345 pentru şi 145 contra), miniştri au depus jurământul la Palatul Cotroceni şi executivul a avut deja o primă şedinţă. Cum era de aşteptat, PRM, căruia i s-au respins toate tentativele de colaborare, nu a votat noul Guvern, lucru făcut şi de PD, din partea căruia se poate prevedea o opoziţie dură şi necruţătoare desfăşurată pe parcursul întregii legislaturi, atitudine care îi poate aduce fie creşterea procentelor electorale în 2004, fie dispariţia de pe eşichierul partidelor parlamentare. Totul depinde de... PDSR, dacă programele-i vor eșua, creează culoar opoziţiei, iar dacă guvernarea va fi una de succes, opoziția va fi redusă la procente simbolice. Iată promisiunile PDSR - promisiuni făcute, atenție! - nu în campania electorală, când optimismul social-democraţilor era mult mai rezervat, ci înaintea învestirii noului Executiv • creştere economică anuală de 4,5 - 6% • un salariu, la finele lui 2004, cu 50% mai mare (în termeni reali) decât cel actual • reducerea funcţionarilor administraţiei centrale şi locale cu 30% • revizuirea Constituţiei • 760.000 noi locuri de muncă prin stimularea IMM-urilor • creşterea sectorului privat până la 75% din PIB la orizontul anului 2004 • 38.000 locuinţe pentru tineri • scăderea până la 9% a TVA pe produsele de strictă ecesitate • scutirea de plata impozitului agricol Notu proprietarii de până la 10 ha arabil sau fuvalent • indexarea trimestrială a pensiilor • scutirea integrală de taxe vamale şi de TVA pentru importul de utilaje, echipamente şi materiale destinate modernizării întreprinderilor mici şi mijlocii • reducerea graduală a impozitelor directe • 30 de calculatoare în fiecare şcoală. Sărăcită şi dezamăgită după zece ani de confuzie, populaţia acordă credit noului Guvern, în speranţa că PDSR “va face totuşi ceva”, iar datele iniţiale ar fi favorabile acestei percepţii: un guvern monocolor - deci coerent - condus de un premier care va fi şi şeful partidului (mişcare evident inteligentă, care-i conferă (Continuare în pag. a 4-a) Depunerea - Vineri, 29 decembrie 2000, la sediul Direcţiei sanitareterinare a avut loc ! Repunerea jurământului medicilor şi asistenţilor angajaţi în cadruldirecţiei, care au * funcţionari "Toate acţiunile noastre, de până acum şi cele viitoare, au un singur scop: Când integrarea României în U.E. va deveni realitate, oraşul Miercurea-Ciuc să de pregătit pentru acest moment"  Domnule dr. CSEDŐ CSABA ISTVÁN, sunteţi primarul municipiului Miercurea-Ciuc de foarte multă vreme, dacă nu greşesc, vă aflaţi în cel de-al treilea mandat. Nu vă cer să-mi spuneţi tot ce aţi realizat în această perioadă, ci v-aş ruga să-mi spuneţi care a fost realizarea cea mai importantă pentru oraş, cu impactul cel mai mare şi asupra locuitorilor?  Intr-adevăr ar fi foarte greu să înşirui toate problemele realizate în opt ani de zile. Nu-mi este însă greu să vă răspund la întrebare pentru că din momentul începerii activităţii mele ca primar, în fiecare an mi-am făcut şi îmi fac un program, pentru uzul meu personal, cu problemele oraşului, probleme pe care le supun atenţiei consiliului pentru a avea şi acceptul acestuia şi aceste programe sunt pentru un an financiar, un an bugetar, pentru patru ani de zile şi chiar şi pentru o perspectivă oarecare pe care noi o gândim în sensul de a şti încotro trebuie să o ia oraşul, în cei opt ani într-adevăr s-au realizat câteva lucruri extraordinare. Acum (Continuare în pag. a 2-a) AURELIA ILUT Masă rotundă şi... Revelion la Hanul Frumoasa în transmisie directă la Radio Tg. Mureş, la Hanul Frumoasa a avut loc, sâmbătă, 30 decembrie 2000, o dezbatere privind turismul la care au participat d-nii Zsombori Vilhelm, preşedinteleConsiliului judeţean, Somay Péter, directorul Agenţiei de Protecţia Mediului Harghita, Iosif Morar, şef-birou la Prefectura judeţului Harghita, cântăreaţa de muzică populară Marilena Trifan din Sărmaş. Printre chestiunile dezbătute s-au numărat cele referitoare la privatizarea în turism, atragerea unor investiţii străine, valorificarea frumuseţilor naturale ale zonei şi păstrarea intactă a ceea ce avem. D-l Antal Mihály, patronul Hanului Frumoasa, a evidenţiat dotările excepţionale ale hanului-saună, solariu, sală de forţă, pistă de schi, bazin de înot - precum şi ceea ce se va realiza în cursul acestui an, terenuri de volei, baschet, tenis, precum şi o sală de conferinţe. Revelionul s-a desfăşurat într-o atmosferă deosebit de antrenantă, o contribuţie esenţială la crearea unei asemenea ambianţe având trioul de cântăreţi Domokos Árpád, Borzos Csaba şi Orbán János. Participanţii au avut parte de un magnific foc de artificii, în afara autohtonilor şi-au petrecut revelionul la Hanul Frumoasa şi oaspeţi din Ungaria şi Olanda. ŞTEFAN DANCIU Prin Dispoziţia nr. 608/2000 - sub titlul “închisoare sau amendă între 80.000 şi 400400 de lei pentru folosirea petadelor”, în temeiul prevederilor legale, primarul municipiului Miercurea- Ciuc dispunea - la începutul lunii decembrie 2000 (textul a apărut și în presa locală) - că: “începând cu data de 28 noiembrie 2000 se interzice folosirea petardelor pe teritoriul municipiului, exceptând zilele de 31 decembrie, 1 și 2 ianuarie 2001. Nerespectarea acestor --------------------------------prevederi atrage după sine aplicarea închisorii contravenționale de la 15 zile la 3 luni sau amendă de la 80.000 la 400.000 de lei, conform prevederilor art. 3 litera b) din Legea nr. 61/1991. Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor este sarcina Poliţiei municipale şi a d-lui Bara László, angajatul Primăriei în cadrul biroului Gospodărie Comunală”. Textul Dispoziţiei menţionate subliniază o realitate: faptul că cei din fruntea urbei reşedinţă de judeţ au fost conştienţi de proporţiile pe care le-a luat, chiar din perioada în care a fost emisă Dispoziţia 688/2000, folosirea petardelor şi pe raza municipiului. De altfel, constatarea nu era dificil de făcut, întrucât “obiectele” cu pricina nu pot fi acuzate de silenţiozitate, ba, din contră! Şi pentru ca lucrurile să nu rămână în tradiţionala coadă de peşte, primăria a desemnat şi (Continuare în pag. a 4-a) GETA DUŞA Interdicţii sau... „program de voie' 9 0 în perioada sărbătorilor de iarnă, petardele au incomodat pe nu puţini şi dintre locuitorii municipiului Miercurea-Ciuc ?, Anul XIII., Nr. 2593 JOI, 4 IANUARIE 2001 • 8 PAGINI Prețul 1100 lei prin abonament, 2000 lei la vânzare liberă .li Aşa a de început Mileniul Trei Prima noapte a noului mileniu, a adus pe lângă speranţele mereu renăscute în asemenea ocazii, şi bucuria venirii pe lume a unor nou născuţi, cei a căror dată de naştere începe cu cifra 2. Cel mai grăbit a fost Lörinczi Ferenc din Odorheiu-Secuiesc, a urmat Székely Anette din Sândominic, apoi o altă odorheiancă, Bedă Kinga şi Dona Magdalena Borcea din Gheorgheni. După cum se vede, “femininele’’ au luat deja un avans considerabil. Dar la spitalele din judeţ s-a ajuns şi din motive mai puţin demne de a fi salutate cu bucurie: excesele la mâncare şi la băutură i-au făcut pe unii să devină clienţi ai secţiilor de urgenţă chiar în prima zi a noului an. Ba unul din concetăţenii noştri a scăpat frăiele în aşa hal încât diagnosticul a fost unul drastic: comă alcoolică! Dar să încheiem tot cu una “bună": topliţenii au avut parte de cel mai frumos foc de artificii de când se ştiu ei. Feeria de lumini a durat nu mai puţin de 40 de minute şi a putut fi admirată de cvasi-totalitatea citadinilor de la poalele Călimanilor. (Dan Luduşan).