Adevărul Harghitei, octombrie-decembrie 2001 (Anul 13, nr. 2783-2844)

2001-10-02 / nr. 2783

Premierul solicită luarea unor măsuri foarte dure Nemulţumit de modul de exploatare a pădurilor , debutul teleconferinţei de vineri, săptămâna trecută, premierul Adrian Năstase a avut în vedere Proiectul bugetului de stat pe 2002, care, spunea domnia sa, are toate şansele să fie aprobat până la finele anului în curs. El prevede o creştere economică de 5 la sută şi o valoare a inflaţiei de 22 la sută, la baza “construcţiei” fiind situată realitatea dată de potenţialul existent. Accentuând conturul pe elemente componente, şeful Guvernului a arătat faptul că, din 2002 cheltuielile bugetare se vor face în funcţie de priorităţi, că autonomia financiară a unităţilor va creşte şi că impozitarea va favoriza relansarea economică, deficitul bugetar urmând a fi şi el menţinut în limite controlabile. Referitor la Programul economic de preaderare, în care se propun politici economico-sociale menite a asigura strategia de dezvoltare a României pe termen mediu, primul ministru a anunţat că el va fi trimis, cât de curând, şi judeţelor pentru a fi cunoscut şi mediatizat prin presa locală. Subliniind că Programul Guvernului pentru sezonul rece a fost finalizat şi că în domeniul energetic resursele actuale le depăşesc pe cele din anul trecut, d-l Năstase a solicitat autorităţilor locale ca, în termen de 10 zile, să definitiveze şi ele programul din teritoriu, cu grijă maximă faţă de şcoli şi spitale pentru a nu apărea surprize. Un accent deosebit a fost pus asemenea, pe reforma în administraţia publică pentru demararea căreia a şi fost aprobată strategia. Conform ei, la nivel central, monitorizarea procesului de implementare se va face de un Consiliu condus de primul ministru, iar la nivel local de un grup de specialişti format din 3-7 persoane. Foarte nemulţumit şi de această dată de modul de exploatare a pădurilor, şeful Executivului a accentuat necesitatea realizării drumurilor forestiere şi a propus ca soluţie încurajarea celor ce au nevoie de lemn la construcţia lor. După ce a punctat concret faptul că 1.692 de societăţi comerciale din ţară, profilate pe industrializarea lemnului, funcţionează fără autorizaţie, că au fost confiscaţi peste 4.000 de metri cubi material lemnos şi că 270.000 tone rumeguş sunt depozitate necorespunzător, premierul a spus: “Ce fac, pentru stoparea fenomenului, silvicultorii, poliţiştii şi finanţiştii din judeţe?! Eu îi rog să intervină şi să ia măsuri foarte dure. La fel rog Parchetul să fie amabil şi să se aplece cât de repede asupra sesizărilor de până acum”. (Continuare în pag. a 2-a) ȘTEFANA DRĂGHICI Jandarmii sunt mereu la datorie ecent, domnul col. Ioan Roman, şeful Comandamentului judeţean de jandarmi Harghita, a avut o întâlnire cu presa, în cadrul căreia a prezentat principalele activităţi ale acestei instituţii de la începutul anului până acum. Domnia sa a precizat faptul că jandarmii păzesc în Harghita 20 de obiective de importanţă deosebită; asigură transportul de valori la marea majoritate a băncilor din judeţ, pe această linie “spre satisfacţia noastră, a spus domnul Roman, neavând nici un fel de probleme”; execută misiuni de ordine publică împreună şi în subordinea operativă a Poliţiei, cu un efectiv de 20 - 30 de oameni la Miercurea-Ciuc, Odorheiu-Secuiesc şi Topliţa. La Gheorgheni astfel de acţiuni sunt executate de unitatea de jandarmi de acolo, Batalionul 73 Jandarmi, care este subordonată Comandamentului teritorial Mureş. Col. Ioan Roman a subliniat că “în aceste misiuni considerăm noi că am reuşit să stăpânim, împreună cu Poliţia, mai bine strada, lucru confirmat şi de scăderea fenomenului infracţional în judeţul Harghita. Trebuie spus că şi la noi jandarmii sunt mereu la datorie”. Jandarmii, alături de no ,ţi au legitimat 7.278 persoane; au fost avertizate 940 de persoane; 3.518 cetăţeni au fost sancţionaţi contravermal; au fost conduse la Poliţieîn vederea continuării cercetărilor 388 de persoane; 20 de infractori au fost prinşi în flagrant; au fost constatate 64 de infracţiuni; s-au aplanat 53 de conflicte; valoarea amenzilor aplicate s-a ridicat la aproximativ 468 milioane lei, iar a bunurilor confiscate la peste 11 milioane lei. “Toate aceste rezultate au fost bune şi datorită exemplarei cooperări cu Inspectoratul de poliţie al judeţului Harghita, cu celelalte structuri militare, cu autorităţile publice locale, a spus domnul colonel. Sigur, faptul că aplicăm sancţiuni este de natură să-i nemulţumească pe unii cetăţeni. Au fost însă şi foarte multe semnale pozitive pentru că prezenţa oamenilor noştri în dispozitivele din stradă, în cele din jurul şcolilor, din parcuri, au descurajat infractorii şi au dus la reducerea agresiunilor care se produc în stradă împotriva cetăţenilor”. Amintind de şcoli, domnul Roman a informat presa că după o analiză făcută împreună cu Poliţia municipiului Miercurea-Ciuc şi cu Poliţia Topliţa, s-a hotărât ca la 7 şcoli din municipiul reşedinţă de judeţ şi 3 din Topliţa să se execute pază, lucru care a dus la diminuarea tuturor contravenţiilor care (Continuare în pag. 2-a) ANA OGRĂZEANU Tipărit cu sprijinul Guvernului României - Ministerul Informațiilor Publice PETROM Esenţa mişcării Anul XIII., Nr. 2783 MARŢI, 2 OCTOMBRIE 2001 • 8 PAGINI Preţul 1100 lei prin abonament, 2000 lei la vânzare liberă Cadrele didactice ameninţă cu miting şi grevă dacă nu li se acordă tichete de masă ■ Şedinţa Consiliului local Miercurea-Ciuc După vacanţa de vară, vineri, 28 septembrie a.c., Consiliul local municipal Miercurea-Ciuc s-a reunit în şedinţă ordinară, avându-l ca preşedinte de şedinţă pe d-1 Szakáts István - consilier. în absenţa primarului, d-1 Erdei István, viceprimar, care a participat la teleconferinţa cu premierul Adrian Năstase, a adus la cunoştinţa plenului două probleme care vizează municipiul şi anume: 1) s-a aprobat construirea în acest an a 54 de locuinţe pentru tineri; 2) se vor primi banii promişi pentru Colegiul Naţional “Octavian Goga” şi Liceul “Márton Aron”. Tot viceprimarul a informat consiliul în legătură cu cererea prefectului de Harghita prin care solicită consiliului să asigure suprafaţa de teren necesară construirii a 30 de locuinţe pentru cadrele Ministerului de Interne (100 mp/locuinţă), precizând că cererea a ajuns târziu la primărie şi aceasta n-a mai putut să fie trecută prin comisiile de specialitate. Legat de ultima problemă, consiliul a hotărât să se pronunţe la următoarea şedinţă. După cum se ştie, prin încetarea mandatului de consilier al d-lui Biró Albin, care a optat pentru o funcţie la Societăţile de Asigurare şi Supraveghere a Asigurărilor Bucureşti, la propunerea Comisiei de validare, pe locul vacant a fost validat mandatul de consilier a d-lui KRESZEK VILHELM, ales pe 4 iunie 2000 din partea UDMR. (Continuare în pag. a 2-a) AURELIA ILUT Declaraţia Organizaţiei Teritoriale Ciuc a UDMR îl determină pe prefect să ia atitudine Domnul deputat Ráduly Róbert, în calitatea sa de preşedinte al Organizaţiei Teritoriale Ciuc a UDMR, a prezentat presei săptămâna trecută, într-o scurtă conferinţă de presă, poziţia acesteia faţă de o afirmaţie a premierului Adrian Năstase. Domnul Ráduly a înmânat ziariştilor o “Declaraţie”, care are următorul conţinut: “Am luat act cu consternare de declaraţia d-lui prim-ministru Adrian Năstase în care a criticat presa maghiară că nu a reflectat în mod corespunzător vizita domniei sale în Harghita şi Covasna şi a ameninţat în acelaşi timp că o va urmări cu atenţie sporită. Protestăm hotărât împotriva acestui demers al d-lui Adrian Năstase şi îl rugăm pe domnia sa să respecte alineatele (2), respectiv (4) din Art.30 din Constituţia României care afirmă că ’’cenzura de orice fel este interzisă" și că (Continuare în pag. a 2-a) O. ANA cozmeni ] Aproximativ un miliard de lei pagube în urma ploilor în 26 septembrie asupra satului Cozmeni, comuna Sânmartin, s-au abătut ploi abundente. Au fost inundate 23 de gospodării şi peste 30 de hectare de teren agricol cultivat cu cartofi. Nu s-au înregistrat victime omeneşti şi nici distrugeri de clădiri. Comisia care s-a deplasat la faţa locului a estimat că valoarea pagubelor este de aproximativ un miliard de lei.