Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 2004 (Anul 16, nr. 3409-3472)

2004-04-01 / nr. 3409

• Pagina a 2-a • 1 aprilie 2004 • (Urmare din pag. 1) pe adevărate decât de la d-l ing. ROMFELD LÁSZLÓ, directorul DADP care ne-a declarat: - DADP are conducere separată, se subordonează direct CLMC. Avem mai multe compartimente de activitate, mai precis toate care sunt necesare bunei funcţionări a direcţiei, de la compartimente de producţie, personal, contabil-financiar şi până la sectoare de administrare a pieţelor, a parcurilor şi a spaţiilor verzi, secţii de întreţinere, parc auto ş.a. Este vorba despre 160 de angajaţi proprii şi de alţi 350 cu subordonare dublă (pentru instituţiile de învăţământ ş.a.) Şi cu o schemă aşa de mare, cu atâţia oameni angajaţi, ce aţi reuşit să faceţi pentru noi, locuitorii acestui oraş, cu banii asiguraţi de la bugetul local? - în şedinţa din ianuarie a Consiliului local, când s-a aprobat înfiinţarea şi funcţionarea DADP, ni s-au făcut fel şi fel de promisiuni, printre care şi alocarea, pe acest an, a unui buget de circa 35-40 miliarde de lei, condiţii de muncă, sprijin etc. Din toate aceste asigurări şi promisiuni noi am primit 7 încăperi goale pentru a le amenaja ca birouri, am organizat concursuri pe posturi pentru angajarea unor oameni, am și angajat 27 de persoane, restul personalului primindu-l prin redistribuire. Am mobilat cele 7 încăperi cu sprijinul CARITAS-ului, am mai primit de la CLMC două mese-birou, câteva scaune și ni s-au asigurat două posturi telefonice - unul direct, unul interior - şi cam acesta a fost ajutorul pe care l-am primit. Nici măcar până în ziua de astăzi nu ni s-a predat gestiunea economico-financiară, nu ni s-a predat nici un fel de inventar al mijloacelor fixe şi circulante, nimeni nu ne-a spus nimic, noi nefiind băgaţi în seamă de către consilierii locali. Ba, mai mult, nici subsemnatului, în calitate de director, post câştigat prin concurs, nu mi s-a făcut nici un fel de formă de încadrare, adică nu am întocmit contract de muncă, mi s-a înmânat doar o decizie de numire pe post, în urma concursului organizat. Nu ni s-a vorbit despre vreun regulament anume de funcţionare, de buget, de conturi, nimic! Cu ajutor de acest fel nu cred că DADP poate funcţiona, iar cetăţenii urbei nu se pot aştepta din partea noastră la nu ştiu ce realizări, la o mai bună gospodărire a municipiului. Păi ce doriţi să vă spun, îmi este şi ruşine să dau cifre, dar trebuie să o fac, asta este realitatea: în această primăvară am reuşit să folosim... 6.000 kilograme de asfalt rece pentru repararea străzilor? Ba, să nu mint, ne-au mai ajutat cei de la drumuri naţionale cu vreo mie de kilograme pentru reparaţii la intrările în municipiu, pe unde chiar că nu se mai putea circula, mai ales în zona Topliţa-Ciuc... Am înţeles bine, d-le Romfeld, doar 6.000 kg. de asfalt? Aceasta este activitatea a sute de oameni plătiţi ai noii direcţii? Această cantitate nici nu poate fi calculată în metri pătraţi! De ce numai atât? Aţi înţeles foarte bine despre ce cantitate de asflat am vorbit. Am folosit şi am lucrat din câţi bani ni s-au asigurat, adică nici 20 milioane de lei. Nu ştiu dacă s-ar fi găsit bani mai mulţi, cel puţin pentru astuparea gropilor din străzi. Noi suntem simpli executanţii în atare situaţie, coordonarea a cât, Unde şi când trebuie făcut ceva aparţine CLMC, căruia îi suntem subordonaţi. Se ştie că pentru astfel de lucrări, a căror valoare depăşeşte 2000 euro sunt necesare documentaţii de execuţie, aprobări, finanţare, organizarea unor licitaţii şi abia apoi se trece efectiv la lucru, dar acestea trebuiau făcute din timp, mai bine zis din anul trecut; ele nu au fost făcute, şi aşa s-a ajuns la situaţia de astăzi. Şi noi, plătitorii de taxe şi impozite la bugetul local ce trebuie să facem, să ne mulţumim că v-aţi luat salariile chiar dacă nu aţi lucrat şi să ne rupem, în continuare, picioarele prin gropile din trotuare şi să ne stricăm maşinile prin cele din carosabil, pe banii noştri? Nu pot da un răspuns acestei întrebări. Eu promisiuni fără acoperire nu pot face, aşa cum au făcut cu noua noastră direcţie cei din cadrul CLMC. Ceea ce vă pot spune, cu certitudine, este că pentru acest an se vor asigura 9,6 miliarde de lei pentru reparaţia şi întreţinerea străzilor şi a trotuarelor. în acest sens s-a şi organizat licitaţia, aceasta a fost câştigată de SC HAMEROCK BAU SA Miercurea- Ciuc, iar lucrările au demarat - puteţi verifica şi personal. Ceea ce nu pot spune cu siguranţă este faptul că nu ştiu pentru ce suprafaţă vor fi suficiente aceste fonduri, în condiţiile în care în municipiul Miercurea-Ciuc sunt 150 de străzi, circa 60 km reţea stradală aşa-zis modernizată, iar pentru că fiecare cetăţean este plătitor de impozite şi taxe, nu trebuie să se facă nici un fel de discriminare. Fiecare are dreptul la străzi modernizate, la trotuare în bună stare. Ţinând cont de aceste afirmaţii, cu asemenea alocaţii bugetare vor mai trece mulţi ani de zile de acum încolo până când vom fi mulţumiţi de starea drumurilor noastre publice. Totuşi, să fim realişti şi să nu trecem peste faptul că costurile lucrărilor de reparaţii sunt foarte mari: 1 miliard de lei/km cel puţin, pentru ut drum cu adevărat modernizat... - Păi dacă aşa stăm cu lucrurile, ce se va întâmpla cu celelalte activităţi legate de buna gospodărire a urbei? - Realitatea este că suntem un oraş sărac şi fără bani nu se poate face nimic. Cred totuşi că dacă Consiliul local, Primăria - cu sprijinul Prefecturii şi al Consiliului judeţean, care în definitiv îşi au sediile aici - s-ar fi preocupat din timp, dacă ar fi existat o grijă permanentă de buna gospodărire a reşedinţei noastre de judeţ, nu s-ar fi ajuns în atare stare de lucruri. Existau atâtea posibilităţi de a se realiza câte ceva, se puteau întocmi diverse proiecte şi programe, puteam astfel avea acces la fonduri comunitare şi europene, puteam primi un sprijin şi de la BERD, şi de la Banca Mondială, ca şi de la alte organisme financiare europene şi mondiale. Dar a existat vreun proiect în acest sens, s-a ocupat careva din cadrul CLMC şi Primărie de aşa ceva? Vedeţi dvs., la Odorheiu-Secuiesc, ca şi la Topliţa, s-au primit bani din nişte fonduri speciale, nu ştiu exact de unde, dar precis prin intermediul Guvernului, dar pentru acei bani cineva a bătut la multe uşi. La nivelul DADP, noi am făcut nişte documentaţii pe baza cărora am înaintat la CLMC nişte rapoarte privitoare la revederea situaţiei pieţei agroalimentare, a rampei de gunoi, în sensul ecologizării ei, la înfiinţarea unui adăpost pentru câinii vagabonzi, a unei gropi ecologice pentru leşuri de animale ş.a., dar nu am fost băgaţi în seamă. Puteţi verifica şi o să aflaţi aceste rapoarte ale noastre prin sertarele unorcomisii, ale unor consilieri locali or mai ştiu eu pe unde s-or afla acum acestea. Şi ne mirăm de ce arată oraşul nostru aşa cum arată! Arată pe măsura interesului aleşilor locali! Dacă pe ei care au şi cuţitul şi pâinea, nu-i interesează, atunci ce puteam face noi, o direcţie subordonată acestora? Cum să ştim ce vom face în acest an, dacă în 2003 nu s-au făcut studii, nu s-au luat în calcul cele mai stringente probleme ale urbei, nu s-a întocmit ca la carte, un buget de venituri, pentru că despre cel cu privire la cheltuieli, avem oameni bine „pregătiţi” în acest sens... (Urmare din pag. 1) sens. Pentru noi beneficiile aderării merg mână în mână cu obligaţiile. Suntem gata să ne asumăm aceste responsabilităţi şi să contribuim atât politic cât şi militar la angajamentul comun de a face vecinătatea noastră şi a altora un loc sigur. Fiecare dintre noii membri contribuie la instaurarea păcii şi securităţii. Fiecare aduce în sânul Alianţei experienţa unică, valoarea strategică, capacităţile şi expertiza de care dispune, împărtăşim cu alte state experienţa directă dobândită în urma transformărilor politice, economice şi militare. Procesele de integrare parcurse servesc drept model pentru lărgirea zonei de libertate, democraţie şi stabilitate către statele din vestul Balcanilor, din Europa de Est, din regiunea Mării Negre, din Caucazul de Sud şi Asia Centrală. Aducem de asemenea în Alianţă noi capacităţi militare. Aceste capacităţi au fost deja testate în diferite misiuni ale NATO din vestul Balcanilor, în Afganistan. Suntem decişi să le îmbunătăţim. în drumul nostru către NATO, am început procesul Vilnius, care a promovat cooperarea în detrimentul concurenţei. Acest spirit de solidaritate ne va ajuta să conlucrăm în cadrul NATO într-o manieră consensuală. Aceasta va da o energie nouă Alianţei şi o va face mai puternică. Intrăm în NATO în ajunul celei de-a 55-a aniversări a acesteia. Prin semnarea Tratatului nord-atlantic, la 4 aprilie 1949, 12 aliaţi s-au angajat să „apere libertatea, moştenirea comună şi civilizaţia popoarelor lor, întemeiate pe principiile democraţiei, libertăţii individuale şi ale domniei legii”. Angajamentul lor este la fel de vital astăzi aşa cum a fost în deceniile trecute. Aceasta, tocmai pentru că natura contextului de securitate s-a schimbat atât de dramatic în ultimii ani. Actuala agendă de securitate a NATO este una cât se poate de provocatoare: rezolvarea noilor ameninţări pe care le ridică terorismul, proliferarea armelor de distrugere în masă şi problemele adiacente acestor două pericole; ducerea la bun sfârşit a operaţiunilor în derulare din Kosovo şi Afganistan; întărirea relaţiilor cu cele 20 de state partenere care vor să colaboreze cu NATO şi asistarea celor care aspiră să devină membre ale Alianţei sau să se alăture Parteneriatului pentru Pace; dezvoltarea cooperării concrete cu Rusia; reîntărirea dialogului cu statele mediteraneene; explorarea posibilităţilor de angajare a statelor în pacificarea Orientului Mijlociu. Dar, în acelaşi timp, NATO face eforturi pentru îmbunătăţirea capacităţilor sale în vederea îndeplinirii de noi sarcini. Această ambiţioasă agendă necesită atenţie, hotărâre şi angajament pentru o strânsă cooperare în sânul Alianţei. Relaţia transatlantică, care se află în inima edificiului NATO, rămâne esenţială pentru securitatea zonei euroatlantice. Suntem angajaţi să menţinem această relaţie, deoarece Europa şi America de Nord trebuie să coopereze pentru a reuşi. Realizările NATO, inclusiv extinderea - piatră de hotar în materie de securitate - sunt o dovadă a acestui succes. (Rompres). Extinderea NATO: o piatră de hotar de la Baltica la Marea Neagră Adevărul Harghitei DIRECTORUL DADP A DEMISIONAT! — în această stare de lucruri cum se doreşte, d-le ROMFELD, o mai bună gospodărire a oraşului Miercurea- Ciuc! - în primul rând nu înţeleg de unde ştiţi dvs. că aleşii noştri, la unison, sunt preocupaţi de mai buna gospodărire a oraşului? Dacă aşa ar fi, ar fi foarte bine! Dar situaţia concretă nu dovedeşte acest lucru. Reamintesc doar situaţia rapoartelor direcţiei noastre trimise CLMC care nu au fost băgate în seamă. Şi pentru că aşa sunt privite şi tratate propunerile ce vizează mai buna gospodărire a municipiului reşedinţă de judeţ, subsemnatul mi-am dat demisia din funcţia de director al DADP începând cu data de 1 aprilie 2004. Regret, dar am fost obligat! Am dorit nu să ocup un fotoliu în cadrl CLMC, ci să mă implic efectiv în progresul oraşului nostru, pentru că sunt fiu al acestui oraş, mă consider un bun gospodar, am dovedit acest lucru, am pregătire în manageriat, am dorit să-mi pun la dispoziţie cunoştinţele mele profesionale şi disponibilitatea de a face bine. Dacă nu se poate, nu se poate... Şi dacă mi se va respinge demisia, atunci va trebui să fiu ascultat şi să mi se acorde sprijin...