Adevărul Harghitei, octombrie-decembrie 2004 (Anul 16, nr. 3539-3603)

2004-10-01 / nr. 3539-3540

r Covasnenii ne pun beţe în roate După cum se ştie, în această perioadă în judeţul nostru se desfăşoară din plin campania de recoltare a cartofilor. Dovadă că din cele 14.500 hectare s-au dat gata 9.500 şi, dacă timpul va fi de partea cultivatorilor, probabil că nu vor fi probleme nici cu restul suprafeţei. Potrivit estimărilor făcute la zi, nici producţia nu e rea. Ea o depăşeşte cu circa 1.100 kg/ha pe cea din anul trecut şi probabil, la sfârşitul perioadei, când (Continuare în pag. a 3-a) ŞTEFANA DRĂGHICI Fără speranţe, nimeni nu ar mai veni la urna de vot Alegerile din această toamnă nu vor fi un simplu test al popularităţii unor personalităţi mai credibile sau mai exotice ce vor fi în curând lipite cu o poză lângă o siglă de partid. Alegerile următoare vor fi, mai bine spus le sunt, în primul rând o măsurătoare a interesului publicului pentru politică în general. Absenteismul masiv de la scrutinele de până acum (şi să nu uităm şi de cel privitor la referendumul pentru Constituţie), rata mare a nehotărâţilor şi a dezinteresaţilor din sondajele de opinie sau chiar audienţele palide ale emisiunilor politice şi electorale la televiziuni demonstrează o tendinţă firească de detaşare de politică şi de patimile ei a românilor ajunşi la capătul unui deceniu şi jumătate de democraţie experimentală... După mai bine de 14 ani, am ajuns la puterea de cumpărare de acum 15 ani de zile!! Unul din 4 români trăieşte cu mai puţin de 4 dolari pe zi, adică nu cheltuieşte nici măcar 140.000 de lei în 24 de ore. Bineînţeles, doar pe strictul necesar supravieţuirii! Credem că toate mizele politice vor fi în curând acoperite într-o deplină vânzoleală sub straturile coşcovite de afişe cu poze de pretendenţi în Parlament şi ale foştilor pretendenţi. Luaţi de valul promovărilor, ocupaţi cu atacurile asupra rivalilor, aproape că şi actualii aleşi ai neamului au uitat să mai muncească şi să mai spună şi alegătorilor să muncească. Dar ei nu au uitat de pensiile lor. Dacă, în ceea ce-i priveşte, au apreciat că fără 600 de Euro nu vor putea trăi, pentru votanţi în schimb au considerat că 100 de Euro sunt mai mult decât necesar! Se pare că nu s-a învăţat nimic din experienţa băniilor pierduţi pentru „comunitate şi anii irosiţi în dispute politicianiste pentru a fi curmată o dată pentru totdeauna moda de a trimite în Parlament oameni care în 4 ani de zile nu au scos măcar un singur cuvânt în plen. Vom vota oare iarăşi după albul dinţilor candidaţilor, după tăietura taiorului sau tupeul replicilor de pe ecran? (Continuare în pag. a 3-a) ANTON BORȘ Bani din partea statului în loc de teren pentru mai mulţi veterani de război din Harghita Mai mulţi veterani de război din Harghita, distinşi cu medalii, au primit, joi, bani din partea statului, ajutorul financiar fiind alocat în locul hectarului de teren acordat prin lege acestor persoane. Astfel, un număr de şase veterani de război din mai multe localităţi ale judeţului au primit, prin ordin al prefectului, suma de 15 milioane de lei. Banii au fost înmânaţi joi, chiar de prefectul judeţului Harghita, Mircea Duşa, vârstnicilor care au primit ajutorul financiar cu lacrimi în ochi. Prefectul Mircea Duşa a declarat că, potrivit legilor în vigoare, veteranii de război beneficiază în mod gratuit de câte un hectar de teren, dar unele consilii locale din Harghita nu au avut posibilitatea de a aloca aceste suprafeţe, drept pentru care s-a stabilit acordarea sumei 15 milioane de lei pentru fiecare hectar de teren. Mircea Duşa a mai spus că în judeţ au fost înregistrate 11 solicitări pentru banii alocaţi de către stat veteranilor de război, din care au fost aprobate până în prezent numai şase, din cauză că restul cererilor nu au fost însoţite de documentele doveditoare. Prefectul de Harghita a afirmat că toate solicitările vor fi aprobate în momentul în care vor fi depuse actele care să ateste statutul de veteran de război. In Harghita există aproximativ 500 de veterani şi văduve de război. E.G. Pagina a 2-a SPORT în data de 6 octombrie 2004 la Miercurea-Cluj: Exerciţiu de alarmare publică de protecţie civila în conformitate cu Planul de pregătire de protecţie civilă şi Planul cu principalele activităţi de protecţie civilă pe anul 2004, în data de 6 octombrie a.c., începând cu ora 10,30, în municipiul Miercurea-Ciuc se va desfăşura exerciţiul de alarmare publică de protecţie civilă urmat de un exerciţiu de intervenţie în zona Jigodin (strada Kutpatak). La aceste activităţi - după cum s-a precizat în conferinţa de presă ce a avut loc ieri la Primăria municipală - va participa toată populaţia din municipiu, sub forme specifice activităţii cotidiene, cu precizarea că nu se întrerupe activitatea internă a instituţiilor şi agenţilor economici. Iată ce trebuie să ştie locuitorii municipiului Miercurea-Ciuc în legătură cu acest exerciţiu ce va avea loc miercuri, 6 octombrie, între orele 10,30-10,32 se introduce semnalul ALARMĂ AERIANĂ care durează 2 minute şi constă din 15 sunete de sirenă cu durata de 4 secunde fiecare, cu pauză de 4 secunde între ele. La declanşarea acestui semnal se vor înceta activităţile economice, sociale şi de altă natură în vederea trecerii la protecţia populaţiei şi (Continuare în pag. a 3-a)  Duminica a XIX-a după Rusalii - Iubirea faţa de semeni „Iubiţi pe vrăjmaşii voştri şi faceţi bine... ” (Luca 6, 35) înainte de începerea activităţii Sale mântuitoare, în urmă cu aproape două milenii, Mântuitorul Iisus Hristos a rostit în faţa poporului iudeu şi a Apostolilor chemaţi la misiune aşa numita„ Predică de pe munte ”, care cuprinde cele nouă fericiri, rugăciunea „domnească" sau Tatăl nostru, dar mai cu seamă învăţături morale menite să pună în lumină modul în (Continuare în pag. a 3-a) Preot militar, MIHAI MITREA