Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 2005 (Anul 17, nr. 3666-3729)

2005-04-01 / nr. 3666-3667

www.knei.ro/adevarulharshitei mnm2 e-mail: adevarulkr@kabelkon.ro Anul XVII., Nr. 3666/3667 VINERI/SAMBATA, 12 APRILIE 2005 • 8 PAGINI Prețul 3000 lei (30 bani) prin abonament, 4000 lei (40 bani) la vânzare liberă ROMAQUA BORSEC I» De când noua conducere a ţării s-a instalat în fotoliile ministeriale sau în cele din Camera Deputaţilor şi Senat, auzim tot mai des că în România există instabilitate ...politică. După o scurtă perioadă de timp de la anunţ, mai apare unul - nu avem instabilitate. întrebarea lui Shakespeare se modifică în „a fi sau a nu fi instabilitate in România”. Eu zic că este. Politică, pentru că legile* ţin oarecum de acest domeniu. Campania electorală a conducerii s-a axat ^B'cota unică de impozitare. Aceasta s-a adoptat în surt timp, însă, acum se doreşte să se renunţe la ea intr-un timp la fel de scurt. Prin ianuarie auzeam o veste bună. Se scot accizele la produsele electronice, care până atunci se considerau a fi de lux (aparatele foto digitale). Economicii spuneau, atunci, că în două-trei luni, după epuizarea stocurilor, aceste produse se vor ieftini. Acum văd la TV că prin magazine e o mare înghesuială, cumpărătorii profitând de ocazie, procurându-și, până mai pot, aparate electronice (aparate foto digitale, camere video) mai ieftine. De ce mai ieftine? Pentru că se vor reintroduce accizele la produsele care, până ieri, nu mai erau considerate de lux. Dar instabilitate avem nu numai în domeniul politic, în urmă cu puţin timp un ciobănel şi-a luat cea mai scumpă maşină - Mybach pe care a dat 550.000 de euro. Asta în timp ce oraşele mari şi mijlocii sunt sătule de cerşetori, iar Spania este plină de imigranţi români, care nu au plecat la distracţie. Şi pentru că tot am ajuns la maşini, să nu părăsim acest subiect. Recent am văzut la TV că un importator de maşini a făcut în ultimii ani un profit mult mai mare faţă de cel realizat, de acelaşi afacerist, în Franţa. Asta în condiţiile în care venitul mediu pe economie în România este de vreo 10 ori mai mic decât în UE. Mai avem şi instabilitate arhitecturală. Pentru că într-o extremitate a oraşelor se află cartierele de vile, iar în alta apar cartierele de rromi. Pentru că lângă o clădire, cu geamuri de sticlă, de peste 10 etaje, construită pentru sediile firmelor, apare un bloc din era comunistă sau o casă cu numai două nivele. Instabilitatea căilor și mijloacelor de transport în comun există. Firmele mari de transport și-au dezvoltat activitatea pe autocare de marcă (gen Mercedes), cu televizoare, în timp ce micile companii încă mai pun la dispoziţia călătorilor autobuzele „comuniste”. Acelaşi lucru se întâmplă şi cu ofertele C.F.R. Trenurile de navetişti, în care nici nu îţi vine (Continuare în pag. a 4-a) LIVIU CÂMPEAN  Biblioteca Județeanâj ,Lifo ■ -HARGHITA- . Interviu cu d-lea. şef adj. Ionel Catană Claudiu, licenţiat in drept, din cadrul IPJH - Serviciul Poliţiei Rutiere, delegat sindical împuternicit în vederea organizării şi desfăşurării alegerilor pentru constituirea organizaţiei teritoriale Harghita________ Pentru prima dată, în istoria lor instituţională, poliţiştii români au un sindicat. Care este menirea acestei organizaţii? Sindicatul nostru este autonom, apolitic, urmărind apărarea drepturilor şi promovarea intereselor membrilor săi, poliţişti, creat, a celor ce-şi desfăşoară activitatea conform Legii 360/2003. De asemenea, a fost inclus şi personalul contractual civil din Ministerul Administraţiei şi Internelor, în temeiul dreptului de liberă asociere prevăzut de articolele 9 şi 37 din Constituţia României. Sindicatul funcţionează conform Legii 54/2003 şi a unui statut, a luat naştere pe baza Sentinţei civile nr. 8464/12.01.2005, rămasă definitivă şi irevocabilă sub denumirea: „Sindicatul Naţional al Poliţiştilor şi Personalului Contractual din Ministerul Administraţiei şi Internelor”, pe scurt SNPPC. Cum au primit poliţiştii harghiteni ideea de a se organiza într-un sindicat? Afirm cu regret: imediat, poliţia harghiteană s-a divizatîn două tabere, una pro şi alta care nu a înţeles sau nu vrea să înţeleagă rolul poliţiei de astăzi, altul decât al miliţiei de ieri, braţul înarmat şi brutal al lui Ceauşescu, acţionând conform unor ordine discreţionare. Deoarece mă aşteptam, am şi acceptat, la un moment dat, o anumită formă de (Continuare în pag. a 3-a) IULIU CONDRAT „300 de poliţişti harghiteni s-au înscris in sindicat" Tragedie lângă groapa de gunoi ■ O fetiţă de patru ani a murit într-un incendiu care a cuprins o baracă de rromi O fetiţă în vârstă de 4 ani de etnie rromă a murit, ieri, într-un incendiu care a cuprins baraca în care locuia împreună cu părinţii ei, construcţia din lemn, carton şi plastic fiind amplasată în zona gropii de gunoi de la marginea municipiului Miercurea-Ciuc. Purtătorul de cuvânt al IPJ Harghita, inspectorul principal Daniela Crişan, a declarat că ieri dimineaţă, o baracă improvizată, situată la groapa de gunoi a (Continuare în pag. a 4-a) Ziua Jandarmeriei Române In fiecare primăvară, la 3 aprilie sărbătorim Ziua Jandarmeriei Române, prilej şi pentru cadrele în rezervă şi retragere ale Ministerului Administraţiei şi Internelor de omagiere, alături de actualele generaţii de jandarmi, a trecutului glorios şi prezentului înnoitor al Jandarmeriei Naţionale. Ctitorul Jandarmeriei Române a fost ultimul domnitor al Moldovei Grigore Alexandru Ghica (1804-1857), care s-a stins din viaţă departe de ţara pe care a iubit-o cu devotament. La 3 aprilie 1850 s-a votat Legiuirea pentru reformarea Corpului slujitorilor în Corp de jandarmi. Prin această lege s-a statuat regimul juridic al acestei arme de elită şi astfel i se eliberează certificatul de naştere cu care se legitimează şi în zilele noastre. Curtenii şi slujitorii au fost precursorii jandarmilor, ei se numeau „oastea cea mică”. (Continuare în pag. a 4-a) • Lt. colonel (r) DUMITRU CHIȚOIU, veteran de război - jandarm Păznuirea Sfintei Cruci ■ Duminica a III a din Post Pentru Duminica a treia a Marelui post Părinţii Bisericii au rânduit să se citească, în cadrul dumnezeieştii Liturghii, din Sfânta Evanghelie de la Marcu (cap. 8, v. 34-38) întrucât această zi a fost dedicată prăznuirii Sfintei Cruci. (Continuare în pag. a 3-a) Pr. TEODOR BIJEC, secretar eparhial $&(/£ te // WUT ir sw ' 4CUM ThRtPTLiL U£o ijj. umict r/