Adevărul Harghitei, iulie-septembrie 2005 (Anul 17, nr. 3730-3796)

2005-07-01 / nr. 3730-3731

www.knet.ro/adevarulharthitei e-mail: adevarulhr@kabelkon.ro Anul XVII., Nr. 3730/3731 VINERI/SAMBATA, 1 2 IULIE 2005 , 8 PAGINI Gheorgheni O investiţie din domeniul sănătăţii / predată după... 5.475 de zile! Poate chiar şi mai multe zile au trecut de la data începerii lucrărilor de construcţii a unui obiectiv de investiţii de o deosebită însemnătate în viaţa socială a locuitorilor municipiului Gheorgheni, de fapt a tuturor cetăţenilor din bazinul Gheorgheni. Este vorba despre Spitalul municipal cuplat cu policlinică din localitate. 5.475 de zile, le-au fost necesare constructorilor de la Şantierul „Exbeton” din Gheorgheni pentru a finaliza şi preda la „cheie”, doar unul dintre cele două corpuri principale de clădiri ce alcătuiesc obiectivul despre care facem vorbire. Şi anume, pentru asigurarea condiţiilor de dare în folosinţă a policlinicii, lucru ce s-a întâmplat exact la finele anului 2004, întârzierea nu cade sub nici o formă în sarcina constructorilor, cauza ritmului de „melc” de pe acest şantier este exclusiv din cauza finanţării obiectivului, mai explicit spus, din cauza nefinanţării lucrărilor în ritmul şi capacitatea de muncă a constructorilor. Dar să vedem ce ne spune, faţă de această situaţie, constructorul de la SC „Exbeton” SRL Gheorgheni. Discutăm pe această temă cu d-l Gáli Vilhelm, maistrul constructor care coordonează activitatea la acest obiectiv. Da, eu sunt cel care a început lucrările la Spitalul municipal cuplat cu policlinică din Gheorgheni. îmi aduc aminte că în toamna lui ’89 am trasat primele jaloane, am amenajat terasamentele pe amplasamentele viitorului obiectiv, iar în primăvara lui ’90, imediat după dezgheţ, am turnat primele cantităţi de betoane. Şi de atunci şi până în prezent, aşa cum vedeţi la faţa locului, tot muncim şi nu mai terminăm. Cu mari eforturi am reuşit să predăm policlinica, aceasta se pare că era mai importantă pentru oraş, iar acum muncim la restul... (Continuare în pag. a 3-a) ANTON BORȘ S-a reorganizat Comisia de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi Printr-o hotărâre a Consiliului judeţean Harghita, ca urmare a înfiinţării Autorităţii Naţionale pentru Persoanele cu Handicap, s-a reorganizat Comisia de expertiză medicală a persoanelor cu handicap pentru adulţi şi, totodată, s-a aprobat şi Regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia Comisia de expertiză reorganizată şi-a intrat în drepturi începând cu data de 1 iunie ac. şi are următoarea componenţă: preşedinte, dr. Kovács Rozália, medic specialist medicină de familie, specialist în medicina muncii - înscrisă la cursul de management în domeniul sociomedical; membri: (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUT Ucemiştii se ţinr de farse cu presa Intenţia exprimată public de UCM Gheorgheni de a bloca, joi, un drum european din zonă, în semn de protest faţă de starea dezastruoasă a şoselelor din judeţ a fost o farsă pusă la cale de liderii acestei organizaţii, cu scopul de a atrage atenţia autorităţilor şi a opiniei publice faţă de situaţia din Harghita. Organizaţia din Gheorgheni a Uniunii Civice Maghiare a remis, miercuri, un comunicat prin care anunţa că va bloca, joi, circulaţia pe un drum naţional din zonă, între orele 13:00 şi 15:00. Deşi protestul anunţat nu era autorizat, iar şeful Poliţiei harghitene (Continuare în pag. a 3-a) EMIL GROZA ROMAQUA BORSEC Regina Apelor Minerale Prețul 3000 lei (30 bani) prin abonament, 4000 lei (40 bani) la vânzare liberă Bilborul în sărbătoare - pagina a 2-a Când primarul e foarte ocupat, primăria e mai... liberă! Cam aceasta a fost impresia cu care am părăsit Voşlobeniul miercuri dimineaţă, după o scurtă discuţie cu domnul Colceriu Dandu Mihai, primarul comunei. Un om foarte ocupat, care a binevoit să-mi acorde totuşi două minute din timpul său preţios, înainte de a apuca drumul spre Gheorgheni, înţelegând că treaba pentru care urma să fie acolo nu suporta amânare, l-am rugat să-mi dea şansa să vorbesc cu viceprimarul sau cu secretarul, dar rugămintea mea a rămas fără ecou, pentru că nici unul din cei doi nu era încă în primărie. întrebat fiind cum poate un localnic, în condiţiile arătate, să-şi soluţioneze urgent o problemă ce ţine de relaţia cu primăria, domnul Colceriu mi-a dat un răspuns ambiguu, cu care vrând-nevrând, a trebuit să mă mulţumesc. Dacă eu am interpretat greşit sau nu întâmplarea, nici nu contează, singura părere legitimă cu privire la programul primăriei și activitatea oamenilor ei fiind cea a voșlobenilor. Dat fiind faptul că actele cu care primarul trebuia să ajungă în Gheorgheni se mai aflau în lucru la contabilitate, celor două minute pe care mi le-a acordat iniţial li s-au mai adăugat vreo două şi astfel dialogul nostru a devenit posibil. Eu i-am spus domnului Colceriu că sunt interesată de evoluţia Proiectului SAPARD şi de situaţia centrelor de colectare a laptelui din comună, iar dumnealui mi-a spus că despre SAPARD putem vorbi, dar despre centre nu, pentru că de ele se ocupă Fabrica din Remetea. Și pentru a nu-mi irosi timpul de documentare, am întrebat şi am notat, cu referire la prima temă, câteva lucruri de interes, pe care le voi reda în cele ce urmează: proiectul din Voşlobeni are ca obiectiv final canalizarea menajeră şi staţia de epurare a apei; valoarea lui se ridică la 40 de miliarde lei; 15 la sută din lucrare s-a realizat, şi acest 15 la sută se regăseşte în cei 7 km de canalizare. (Continuare în pag. a 3-a) ŞTEFANA DRĂGHICI -------- -\ T •' nV------Si Noaptea trecută BNR le-a adus românilor leul greu, care ne va face punga mai uşoară. Viaţa, în schimb, va rămâne tot aşa! Regizorul Koltay îi cearta pe udemerişti pentru neimplicare în procesele „Trianon" Koltay Gábor, regizorul peliculei „Trianon”, aflat în Harghita cu prilejul pregătirii unui mare spectacol cu prilejul sărbătorii celor „1000 de fete secuience”, s-a arătat nemulţumit de faptul că UDMR nu a sărit în sprijinul reprezentanţilor Tinerilor Maghiari din Ardeal implicaţi (Continuare în pag. a 3-a)