Adevărul Harghitei, octombrie-decembrie 2005 (Anul 17, nr. 3797-3859)

2005-10-04 / nr. 3797

Gena domnului Geoană... Războiul de uzură dintre Putere şi Partidul Social Democrat continuă. Unele „momente” par a fi mai articulate, altele se iscă din declaraţii meute ori la modul pompieristic, ori ambalate în veşmântul nu lipsit de perfidia politică a premeditării... Mai nou, la Craiova, preşedintele Traian Băsescu, participant la o reuniune a primarilor din marile aşezări urbane ale Balcanilor, acuza formaţiunea politică păstorită de domnii Geoană, Năstase şi Mitrea că duce o campanie de blocare a accederii României în Uniunea Europeană. Şeful statului declara că dispune de dovezi în acest sens... Desigur, noi, cei mulţi (nu ştim dacă în accepţiunea lui Moţoc?), am dori ca afirmaţiile să fie susţinute concomitent şi de „probatoriul” aferent, eliminând în acest fel senzaţia, de atâtea ori prezentă, că ne găsim în faţa unor „fumigene” menite a încurca şi mai mult situaţia şi, deci, a conferi unor acte statutul de mişcare brovoniană... Deranjat peste poate de declaraţiile preşedintelui Băsescu, d-l Mircea Geoană, mai marele PSD, „iese”, la rându-i, pe „sticlă” şi-l sancţionează pe „emitent”, propunându-i, în stilul său sec, lipsit de umor, să-l cadorisească cu o parte din „gena sa diplomatică”... Fireşte, aluzia este transparentă. Dar ea învederează şi un alt aspect: faptul că fostul ambasador al ţării noastre în SUA, ex-ministrul de externe nu are puseuri chinuitoare de modestie... Cum era şi de aşteptat, PSD neagă veridicitatea afirmaţiilor d-lui Traian Băsescu. Mai mult chiar, susţine că desfăşoară o „activitate neobosită” în direcţia aderării României la UE, în varianta ianuarie 2007... Reluăm aserţiunea de mai înainte, declarându-ne adepţii prezentării unor dovezi concludente în momentul în care politicienii noştri fac afirmaţii ce depăşesc simpla tachinerie! In acest sens, d-l Băsescu rămâne dator. Şi nu este pentru prima oară când se întâmplă aşa. Ceea ce nu înseamnă că datorii similare din partea altora s-ar şterge. Mai ales în contextul în care - de pildă - în ziua în care d-l Franco Frattini, comisarul UE pentru Justiţie şi vicepreşedinte al Consiliului European, lăuda recentele realizări ale României în domeniul reformelor din sectorul păstorit (Continuare în pag. a 3-a) NICOLAE KOVÁCS Aparatul MRF de la Policlinica Miercurea-Ciuc s-a defectat Cadrele didactice, persoanele care lucrează în mediu cu noxe sau cei care doresc să se angajeze nu pot să își facă radiografii pulmonare, în această perioadă, din cauză că aparatul MRF aflat la Policlinica Miercurea-Ciuc s-a defectat. Potrivit directorului Spitalului judeţean Miercurea-Ciuc, dr. Bokor Marton, aparatul era folosit pentru micro radio fotografii la „persoanele sănătoase”, respectiv pentru cei care doresc să se angajeze, în cadrul examinărilor periodice pentru cadrele didactice, pentru cuplurile care urmează să se căsătorească sau pentru cei care lucrează în mediu cu noxe şi trebuie să îşi facă expertize. Bokor Marton a mai spus că aparatul a fost primit în urmă cu 4 ani, este unul modern şi s-a defectat din cauza suprasolicitării, după ce un aparat similar existent în incinta Spitalului judeţean Miercurea- Ciuc s-a defectat la rândul (Continuare in pag. a 3-a) *v w Y1* ] 1 îl ww ids’ll !hu gtiitea leült !hf@)kâbţlkonH Anul XVII., Nr. 3797 MARȚI, 4 OCTOMBRIE 2005 • 8 PAGINI Prețul 30 bani (3000 lei) prin abonament, 40 bani (4000 lei) la vânzare liberă Bonificaţia se acordă doar celor ce o merită în ultima zi a lunii septembrie, la Miercurea-Ciuc, consiliul local s-a întrunit în şedinţă ordinară. Mai înainte „de a se pune pe lucru”, consilierii au luat la cunoştinţă încetarea mandatului de consilier a d-lui Bogos Zsolt, ca urmare a demisiei depuse de acesta. Profund emoţionat, d-l Bogoş - care îndeplineşte începând cu data de 26 septembrie a.c. funcţia de secretar de stat - şi-a luat rămas bun de la colegii săi consilieri, de la cei cu care a împărţit şi bune şi mai puţin bune timp de 9 ani şi jumătate. Cu această ocazie a promis că, de-acum, dintr-o altă poziţie îşi va pune puterea de muncă în slujba oraşului, a judeţului şi a ţării, subliniind că va respecta această ordine. Cum era şi firesc, primarul municipiului, Ráduly Róbert Kálmán, recunoscând că pentru consiliu este o pierdere, pentru că d-l Bogos a fost persoana care a știut să prezinte lucrurile neplăcute astfel încât ele să pară plăcute, a deconspirat faptul că propunerea (Continuare în pag. a 4-a) AURELIA ILUȚ * într-un recent interviu realizat cu d-l Marian Tibişor Miron, preşedintele Consiliului Local al întreprinderilor Mici şi Mijlocii Harghita (CLIMM) i-am informat pe cei interesaţi despre unele modificări aduse legislaţiei şi altor acte normative ce vizează mai buna organizare a activităţii celor ancoraţi în activităţi de industrie mică şi mijlocie, respectiv cooperaţie. De data aceasta, informaţiile noastre se referă la unele dintre facilităţile ce se vor acorda în viitor IMM-urilor, acest deosebit de importat sector de activitate din economia românească. Pentru început, o informaţie utilă pentru cele mai curajoase femei, Agenţia Naţională pentru întreprinderi Mici, Mijlocii şi Cooperaţie (ANIMMC) a publicat în Monitorul Oficial (MO) nr. 723 din 10 august 2005, Ordinul nr. 140 din 28 iulie a.c., procedura de implementare a Programului naţional multianual pe perioada 2005/2008 pentru dezvoltarea culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul IMM. Obiectivul acestui program îl constituie promovarea unui sistem formativ care să faciliteze mobilitatea femeilor pe piaţa forţei de muncă şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale acestora în scopul implicării lor în structurile economice private, în contextul problemelor (Continuare în pag. a 4-a) ANTON BORŞ Noi facilitaţi acordate sectorului IMM -HARGHITA- Ucemiştii acuza UDMR de dorinţe de monopolizare ! UCM cere autorităţilor statului „stoparea procesului de adoptare" a Proiectului de lege privind statutul minorităţilor naţionale! Uniunea Civică Maghiară cere autorităţilor statului să ia măsuri pentru stoparea procesului de adoptare a Proiectului de lege privind statutul minorităţilor naţionale pe motiv că acest proiect ar fi anticonstituţional şi că ar leza anumite drepturi ale cetăţenilor. Intr-o scrisoare semnată de preşedintele UCM, Szász Jenő, şi care a fost trimisă primului ministru al României, preşedinţilor Senatului şi Camerei Deputaţilor, liderilor partidelor parlamentare din ţară, comisarului pentru extinderea Uniunii Europene şi Comisiei Juridice de la Veneţia a Consiliului Europei, se arată că Proiectul de lege privind statutul minorităţilor naţionale, elaborat de UDMR, „nu beneficiază de suportul societăţii maghiare din România, fiind de fapt un proiect agreat şi promovat de cei care vor să monopolizeze definitiv reprezentarea politică a maghiarilor din România”, iar în cazul adoptării lui, UDMR „îşi va spori astfel mijloacele de a şantaja politic societatea maghiară din România şi clasa politică deopotrivă”. în aceeaşi scrisoare se arată că în afara considerentelor politice, proiectul de lege, în forma lui actuală, este inacceptabil şi din considerente juridice, deoarece încalcă prevederile Constituţiei României şi principiul constituţional al egalităţii în faţa legii, contravine cerinţelor ordinii de drept şi încalcă principiul egalităţii contribuabililor. în scrisoarea liderului UCM se precizează că proiectul de lege este anticonstituţional pentru că este în contradicţie cu articolele 8 şi 40 din Constituţia României, lezând dreptul la pluralism politic pentru o categorie însemnată de cetăţeni români, care fac parte dintr-o comunitate naţională, alta decât cea română. Proiectul respectiv, consideră reprezentantul UCM, lezează dreptul la proprietate privată, respectiv dreptul de a dispune liber asupra acestei proprietăţi, deoarece Consiliile Autonomiei Culturale care s-ar înfiinţa pe baza legii ar avea competenţe în domeniul organizării, administrării şi controlului activităţii în unităţile de cultură şi învăţământ particulare, respectiv în domeniul numirii conducerii acestor unităţi. (Continuare în pag. a 3-a) EMIL GROZA