Adevărul Harghitei, octombrie-decembrie 2006 (Anul 18, nr. 4051-4113)

2006-10-03 / nr. 4051

Antrenament anti-aviară în centrul municipiului reşedinţă de judeţ Un consilier local din Miercurea-Ciuc cere explicaţii primarului privind „ascunderea” unor documente Consilierul local Andrei Jean-Adrian a adus, în cadrul ultimei şedinţe a Consiliului local Miercurea-Ciuc, o acuză destul de gravă împotriva conducerii Primăriei pe care o suspectează de încercarea de ascundere a unor documente. într-o interpelare scrisă înaintată Consiliului local Miercurea-Ciuc, înregistrată cu numărul 11211, din 29 septembrie 2006, consilierul local Andrei Jean-Adnan solicită „explicaţii în legătură cu nesupunerea spre dezbaterea Consiliului local al municipiului a Informării angajatei Serviciului de Administrare a Domeniului și Patrimoniului Public, Servicii Publice, înregistrată la sediul Primăriei municipiului Miercurea-Ciuc, cu nr. 3667 din 04.04.2006, privitoare la semnalarea unor aspecte privind incompetenţa în îndeplinirea atribuţiilor ce-i revin în funcţie domnului viceprimar Szőke Domokos, referitoare la gestionarea stării reţelei stradale din municipiu”. Potrivit consilierului social-democrat, „acest demers al conducerii municipiului crează un (Continuare în pag. a 3-a) LIVIU CÂMPEAN Primii pompieri şi lucrători în protecţia civilă profesionişti au depus jurământul în pagina a 4-a -Aproximativ 500 de pensionari au sărbătorit Ziua Mondială a Vârstnicilor - în pagina a 4-a - Publicitate. advpub@gmail.com Anul XVIII., Nr. 4051 MARTI, 3 OCTOMBRIE 2006 • 8 PAGINI Prețul 40 bani (4000 lei) prin abonament, 50 bani (5000 Iei) la vânzare liberă Pregătiri pentru libertate ■ Zeci de activităţi pentru reintegrarea socială a deţinuţilor de la Penitenciarul din Miercurea-Ciuc Deţinuţii din Penitenciarul cu Regim închis Miercurea-Ciuc participă la zeci de acţiuni menite să le ocupe timpul şi să îi ajute la reintegrarea în societate, după ieşirea din închisoare. Directorul Penitenciarului cu Regim închis din Miercurea- Ciuc, inspector-şef principal Gelu Ferţu, a declarat, într-o conferinţă de presă, că aproximativ 300, din cele 500 de persoane private de libertate, iau parte la diverse activităţi educative şi de instruire. Este vorba atât de cursuri de tâmplărie sau de operator calculatoare, cursuri de alfabetizare, pentru cei care nu ştiu să scrie şi să citească, sau un cerc de teatru. Unii deţinuţi de la Penitenciarul Miercurea-Ciuc au un talent deosebit pentru (Continuare în pag. a 5-a) LIA MATEI SCURT PE DOI S. de NICOLAE KOVÁCS Cocteil „monden” sau varianta... „Molotov”? După opinia unor comentatori, s-ar părea că, la sfârşitul săptămânii trecute, capitala politică s-a mutat temporar de pe malurile Dâmboviţei pe cele ale Someşului. Pentru că la Cluj şi-au găsit găzduire două foruri de conducere: al Partidului Democrat şi al PNL. Dacă în cazul formaţiunii păstorite - aparent? - de primarul municipiului capitală a Transilvaniei nu s-au înregistrat evenimente mai deosebite, în ce priveşte Delegaţie permanentă a partidului Naţional Liberal, cu o ordine de zi mai cuprinzătoare, partea de interes a constituit-o, totuşi, excluderea din rândul liberalilor a deputaţilor Raluca Turcan şi Cristian Boureanu, precedată şi de clarificarea situaţiei a doi alţi membri: Aleodor Frâncu şi Titu Ghiorghiof. Primul a renunţat la şefia cancelariei primului-ministru, dându-şi demisia şi din PNL, cel de al doilea s-a retras din funcţia de conducere deţinută în formaţiunea d-lui Tăriceanu, rămânând simplu membru, dar şi deputat liberal. Cei doi au avut probleme cu dosarele de securitate... Interesantă rămâne, în continuare, situaţia lui Dinu Patriciu, care s-a ales cu atenţionare, dar care-şi păstrează calitatea de membru PNL... Gneva acolo sus îl iubeşte? (Continuare în pag. a 4-a) Toamna subvenţiilor ■ Crescătorii de animale interesaţi să intre în posesia unor bani frumoşi trebuie să se mişte repede » Locuitorii comunei Ditrău au votat împotriva unei investiţii de 7 milioane euro Locuitorii comunei Ditrău au votat, la sfârşitul săptămânii, în cadrul unui referendum, împotriva deschiderii unei mine de sienită, investiţie evaluată la 7 milioane de euro. Un investitor italian încearcă, de peste cinci ani, să înceapă exploatarea sienitei în (Continuare în pag. a 5-a)