Adevărul Harghitei, ianuarie-martie 2007 (Anul 19, nr. 4114-4176)

2007-01-04 / nr. 4114

Miercurea-Ciuc Drapelul Uniunii Europene ridicat în semiîntuneric Steagul Uniunii Europene a fost ridicat, duminică seara, la Miercurea-Ciuc, în semiîntuneric, din cauză că autorităţile locale au omis să lumineze suficient Piaţa Tricolorului. în faţa monumentului Ostaşului Necunoscut nu funcţionau decât câteva becuri, iar oamenii care s-au strâns la festivităţi şi-au exprimat nemulţumirea că un asemenea eveniment se desfăşoară în semiobscuritate. „De aici lipsesc două lucruri - becurile şi steagurile”, a comentat un locuitor prezent la manifestare. Steagul Uniunii Europene a fost ridicat pe un catarg, alături de cele ale României, al municipiului şi al NATO, în acordurile Odei Bucuriei, cântată de fanfara militară. Prefectul Harghitei, Constantin Strujan, a vorbit despre drepturile şi obligaţiile pe care românii le vor avea ca cetăţeni europeni şi a ţinut să precizeze că integrarea în Uniunea Europeană nu înseamnă pierderea identităţii naţionale, a datinilor şi obiceiurilor, reamintind că deviza UE este „Unitate în diversitate”. în acest context, reprezentantul Guvernului în teritoriu şi-a exprimat nemulţumirea şi întristarea că steagul românesc nu a fost apreciat la adevărata lui valoarea de autorităţile locale care au împodobit municipiul pentru această sărbătoare, el fiind prezent în număr mic pe stâlpii din centrul oraşului. Viceprimarul municipiului Miercurea-Ciuc, Antal Attila, cel care s-a ocupat de organizare, a precizat că în tot centrul oraşului au fost arborate câte 30 de steaguri, de dimensiuni mici, ale României, ale oraşului şi ale Uniunii Europene. Primarul municipiului, Ráduly Róbert, îmbrăcat sport, nu a fost prezent alături de oficialităţi şi a preferat să stea împreună cu cele câteva sute de cetăţeni care au participat la eveniment. (Continuare în pag. a 3-a) Wl VIMWM WWWVVUIIM HARGHITAIA59.ILILI3 www.adevarulharghitei.go.ro Redacție: adevarulhr@gmail.com Publicitate: Mifvpuh@gmai.com Anul XIX., Nr. 4114 JOI, 4 IANUARIE 2007 • 8 PAGINI Prețul 40 bani (4000 lei) prin abonament, 50 bani (5000 lei) la vânzare liberă De la fluxul integrat la tehnologia GPS □ Un pas important care va schimba în bine sistemul cadastral - în pagina a 4-a - ANUL 2006: Evenimente interne şi internaţionale 1 ian. Noul an a început cu na pentru cinci români care au câştigat cel mai mare preu din istoria Loteriei Române: peste 17 milioane RO • îndrăgitul actor Gheorghe Dinică a împlinit 7 de ani • Dr. Raed Arafat, coordonatorul SMUR a primit Ordinul Naţional pentru Merit în grad delter • Liderul Misa, Gregorian Bivolaru, a primit apolitic în Suedia. 3 ian. La Miercurea-Ciuc s-a augurat Consulatul Ungariei în prezenţa d-lui Teret János, ambasadorul Ugariei la Bucureşti. 7 ian. Soţeant autorului Vasile Şeicaru a murit la 49 de ani, intocată cu monoxid de carbon *76 de oameni au murit, alţi 63 au fost răniţi , Prăbuşirea unei clădiri care adiostea pelerini veniţi la Mecca • Franţa a comemorat de ani de la decesul fostului preşedinte socialist Francis Mitterand, 9 ian. Gheorgheni s-a inaugurat ţrma şcoală pentru c opiu norm din judeţ • Un diopter marca EC 135 aparţinând SMURD Iaşi s-a prăbușit în timpul unui zbor silnic, patru persoane aflate la bord au decedat în urma mpactului • Alpinistul şi scriitorul austriac Heinrich Harrer (eroul lucrării autobiografice „Şapte ani în Tibet”) a murit la vârsta de 94 de ani. 14 ian. în Mina Anina a avut loc un grav accident în care au murit şapte persoane, iar alte şapte şi-au pierdut temporar capacitatea de muncă. 18 ian. Silviu Brucan împlinea 90 de ani • S-au împlinit 300 de ani de la naşterea părintelui SUA, Benjamin Franklin. 20 ian. Preşedintele provinciei Kosovo, Ibrahim Rugová, a murit la 61 de ani, în urma unui cancer pulmonar • Garda elveţiană de la Vatican a împlinit 500 de ani de când asigură protecţia suveranului pontif. 24 ian. Mişcarea islamică Hamas a câştigat alegerile legislative în Teritoriile Autonome Palestiniene • Un tren de pasageri a deraiat în localitatea Bioce (Muntenegru), bilanţul indica zeci de morţi şi sute de răniţi • De ziua Unirii, 14.000 de localnici din Slatina au doborât recordul mondial la cea mai mare horă din lume, 27 ian. La Salzburg s-au deschis festivităţile prilejuite de împlinirea a 250 de ani de la naşterea lui W.A. Mozart • în Franţa a apărut primul dicţionar al pornografiei cuprinzând 450 de definiţii • Scriitoarea J.K. Rowling (autoarea seriei Harry Potter) a vizitat România în scop caritabil • „Legenda vie” Florin Piersic a împlinit 70 de ani, 29 ian. Cunoscutul tenor Ludovic Spiess a murit în urma unui infarct, în timp ce se afla la vânătoare • Vedeta americană Oprah Winfrey a aniversat 52 de ani • Fotbalistul Romario, 40 de ani, a înscris cel de-al 950-lea gol din carieră • La Londra, a încetat din viaţă, la 85 de ani, Mircea Carol Lambrino. (Continuare în pag. a 5-a) MIRELA CRISTEA LIA MATEI SCURT PE DOI de EMIL GROZA Slobozenie doar cu buletinul Cinci, patru, trei, doi, unu... La Mulţi Ani! Au fost cuvintele rostite de milioane de români care au aşteptat cu şampaniile în mână trecerea în noul an. Bucuria a fost cu atât mai mare, cu cât momentul dintre ani a marcat şi alipirea oficială a României la Uniunea Europeană, sau poate a fost invers, dar nimeni nu şi-a dat seama din cauza vinului spumos care curgea în valuri şi a focurilor de artificii de pe cer. Nu am plecat nicăieri, dar Europa a venit peste noi cu viteză năucitoare şi ne va lua ceva timp să ne trezim din ameţeală. Oficialii de la Bucureşti pot privi acum norodul cu mândrie, că doar s-au ţinut de cuvânt, şi-au urmat priorităţile fără să se „frece" prea mult între ei, chipurile pentru a nu periclita integrarea, şi s-au dat în spectacol în mijlocul mulţimii. OK, am păşit în UE, pe jos, doar - continuare în pagina a 3-a - Primul eurobebeluș este un băiețel din zona Gheorgheni  în pagina a 3-a .