Adevărul Harghitei - Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2007 (Anul 19, nr. 4239-4303)

2007-07-03 / nr. 4239

Anul XIX., Nr. 4239 MARTI, 3 IULIE 2007 • 8 PAGINI Prețul 40 bani (4000 lei) prin abonament, 50 bani (5000 lei) la vânzare liberă SCURT PE DOI Gata cu jubilatul "VT de AURELIA ILUȚ Parcă-l văd, din 15 iunie 2007, preocuparea principală a unui ins oarecare, zi de zi, nu a fost alta decât aceea de a-şi face rost de cotidianul Adevărul Harghitei, căutând în paginile lui o reacţie la epistola pe care a expediat-o, prin poştă, redacţiei, în primele zile, bănuiesc, absenţa a ceea ce căuta a pus-o pe seama că e prea devreme. După alte zile, însă, în care tot nu a găsit nimic a început să jubileze, zicându-şi: poate le-am venit de hac, n-au curaj să-mi răspundă. Şi, dacă la început n-a făcut-o, sunt aproape sigură că, după mai multe zile de aşteptare zadarnică, a început să se laude celor ce au avut timp şi dispoziţie să-l asculte despre isprava sa, jubilând şi amuzându-se singur sau în colectiv de capcana pe care ne-a întins-o. Parcă-l văd frecându-şi mâinile cu satisfacţie. Spre dezamăgirea acestui ins, azi, jubilatul s-a terminat. Lucrurile nu stau precum şi-a imaginat şi în capcana pe care ne-a întins-o s-a prins dumnealui. Calculele de acasă - conform zicalei - nu se potrivesc cu cele din târg. Cel ce ne-a scris, a pus la sfârşitul epistolei data de 15 iunie. Nu ştiu în ce zi a introdus plicul în cutia poştală colectoare, cert este că pe plic este o ştampilă a Oficiului Poştal Ciceu, datată 27 iunie 2007. Din Ciceu a mai trecut ceva timp până a ajuns la Poşta Miercurea-Ciuc şi de aici în redacţie. Oricum, pe masa mea plicul a ajuns la sfârşitul săptămânii, după ce s-a închis ediţia de vineri, 29/30 iunie 2007. Iată de unde provine întârzierea, oricum mă grăbesc să-i răspund expeditorului Pató Pál. Fireşte, sub acest nume se ascunde visul nostru. Se ascunde, prin faptul că şi-a ales acest pseudonim, dumnealui se autocaracterizează drept un om de nimic (lusta, rest, közömbös, semire valo). - continuare în pag. a 3-a - Parteneriat - în pagina a 4-a - Persoanele născute în această lună trebuie să-și verifice zilnic cutiile poştale □ Și asta pentru a nu risca să rămână în afara programului de evaluare a stării lor de sănătate t j - în pagina a 4-a - ISSFFjâ' iS® wW« fcrt Irâ ti ATI B a i » K (a 7» % ' itji .. ^ ■‘wintercultural INSOMAR: PNL ajunge la 13%, PSD la 19% Cea mai spectaculoasă evoluţie a susţinerii electorale post-referendum o înregistrează Partidul Democrat, care tinde să-şi impună tot mai autoritar poziţia de lider în interiorul spectrului politic, câştigând cca. 9 procente faţă de sfârşitul lunii aprilie şi cca. 16 procente de la declanşarea crizei politice în februarie, pentru a atinge 47% în luna iunie, potrivit ultimului sondaj realizat de INSOMAR, relatează Amos News. O explicaţie a acestei tendinţe rezidă indubitabil în succesul repurtat de Traian Băsescu la 19 mai, pe fondul declanşării crizei de leadership la nivelul celorlalte partide, spun analiştii institutului. Partidul Naţional Liberal recuperează aproape 3 procente faţă de luna aprilie, ajungând în iunie la 13%. Faptul că a rezistat puternicei presiuni venind din partea fostului partener de Alianţă şi a PLD — anterior ’Referendumului a contribuit decisiv la o regrupare a electoratului liberal, concluzionează sociologii. în schimb, PSD dă semnele unei relative stabilizări a suportului său electoral (18-19%). La nivelul celorlalte formaţiuni din interiorul spectrului politic se înregistrează tendinţe de scădere a susţinerii electorale, preluând cel mai evident şocul Referendumului din luna mai. „Boborul in sărbătoare” a devenit una din cele mai prestigioase sărbători câmpeneşti din tară Sistemul care taie coada □ Unul modern, sigur și eficient pe care reprezentantul Guvernului în teritoriu doreşte să-l generalizeze UCM consideră că declaraţiile lui Dan Voiculescu referitoare la însuşirea limbii române de către maghiari sunt discriminatorii Conducerea Uniunii Civice Maghiare — Scaunul Sfântu-Gheorghe a sesizat Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării în legătură cu declaraţiile liderului PC, Dan Voiculescu, referitoare la însuşirea limbii române de către maghiari, transmite Mediafax. Preşedintele UCM - Scaunul Sfântu-Gheorghe, Gazda Zoltán, a declarat, ieri, că în sesizare Uniunea arată că Dan Voiculescu „s-a pronunţat în mod deosebit de discriminatoriu referitor la cetăţenii români de naţionalitate maghiară din România, declarând că, dacă în termen de doi ani nu-şi însuşesc corect limba română, pierd cetăţenia”. De asemenea, Gazda a adăugat că sunt persoane vârstnice care s-au născut în Ungaria şi care nu mai pot învăța limba română. (Continuare în pag. a 3-a)