Adevărul Harghitei - Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2007 (Anul 19, nr. 4239-4303)

2007-07-24 / nr. 4254

SCURT PE JŞffele ANTON BORŞ Românii, printre cei mai nefericiţi europeni Afirmaţia din titlu este confirmată de unele sondaje de dată recentă efectuate de către institute europene de specialitate. Din 30 de ţări luate în studiu privind evaluarea bunăstării populaţiei, România ocupă locul... 20! Sigur, au fost luate în calcul gradul de satisfacţie şi speranţă de viaţă ale populaţiei, dar şi starea de poluare a mediului ambiant. Dintre ţările „de tranziţie", România, Bulgaria, Lituania şi Letonia au cel mai scăzut nivel de bunăstare, cel mai scăzut nivel de satisfacţie şi cea mai mică speranţă de viaţă din Europa. Totodată, populaţia ţării scade vizibil, am putea spune chiar de la o lună la alta. De pildă, în luna mai a.c. au fost înregistraţi 18.000 nou-născuţi, iar decedaţi peste 21.000. Şi mai grav, a crescut rata mortalităţii infantile, care de la 12,7, în iunie a.c. a ajuns la 12,9 la mia de locuitori. Poate o crede cineva că stăm mai bine în ceea ce priveşte căsătoriile, dar nici aici nu suntem în top: au întemeiat familii doar 7,5/1.000 locuitori în luna iunie 2007. - continuare în pagina a 3-a - F ormaţia Biblioteca JudeţeanăHARGHITA-w www.inforrriatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrnub@gmail.com Anul XIX., Nr. 4254 MARȚI, 24 IULIE 2007 • 8 PAGINI Preţul 40 bani (4000 lei) prin abonament, 50 bani (5000 lei) la vânzare liberă 20 de ANI Subvenția nu merge singură acasă, ea trebuie solicitată  în pagina a 5-a . Zece hectare de pădure şi păşune împădurită au ars într-un puternic incendiu Zece hectare de pădure şi păşune împădurită au ars, sâmbătă şi în noaptea de sâmbătă spre duminică, într-un puternic incendiu izbucnit în apropierea localităţii harghitene Jolotca. Zeci de pompieri, ajutaţi de localnici din comunele aflate în vecinătate, s-au chinuit să localizeze incendiul, intervenţia fiind extrem de dificilă din cauza terenului accidentat şi în pantă, inaccesibil autospecialelor încărcate cu apă. Ca să ajungă la focar, oamenii au urcat 3-4 kilometri pe coasta muntelui, pe jos. Primii 16 pompieri, de la Detaşamentul din Gheorgheni şi de la Garda 2 Topiţa, au cerut suplimentarea efectivelor de intervenţie din cauza focului care s-a extins cu rapiditate din cauza vântului. Pompierilor le-au venit în sprijin servanţii de la serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă din Ditrău şi Remetea şi 20 de civili, precum şi două TAFF-uri de la primării, care au săpat şanţuri şi au ridicat, în exteriorul acestora, baraje de pământ, pentru a împiedica extinderea incendiului la pădurile din apropiere. (Continuare în pag. a 3-a) Bucurie dăruită de ieșeni în pagina a 3-a - Universitatea de Vară de la Băile Tuşnad, la final Ex-premierul ungar - vedeta ultimelor două zile Zilele „Miron Cristea” — locul şi timpul unde spiritul şi simţirea Omor în oraşul Bălan în urmă cu două zile, poliţiştii din oraşul Bălan au găsit pe o stradă din localitate cadavrul unui bărbat care prezenta leziuni la nivelul capului şi al corpului. Identificarea victimei s-a făcut de o echipă din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Harghita, care a sosit la faţa locului după sesizarea patrulei de siguranţă publică a Poliţiei oraşului Bălan. în urma cercetărilor s-a stabilit că victima, N.I. de 49 de ani, în noaptea de 21/22, luna curentă, l-a primit în vizită la domiciliul său pe numitul B.N.M., de 28 de ani, din aceeaşi localitate. Bărbaţii au consumat băuturi alcoolice până în jurul orelor 00:30, când între cei doi s-a iscat un conflict spontan. Conflictul dintre cei doi bărbaţi a degenerat în agresiuni, B.N.M. lovindu-l de mai multe ori pe tovarăşul său de pahar cu pumnii şi picioarele. Leziunile provocate în urma agresiunii au dus la decesul lui N.I. Autorul crimei a fost prezentat Tribunalului Harghita, care a emis mandat de arestare preventivă pe 29 de zile, pentru săvârşirea infracţiunii de „omor”. (M.D.)