Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2007 (Anul 19, nr. 4304-4368)

2007-10-02 / nr. 4304

www.informatiahr.go.ro Redacție: informatiahr@gmail.com • Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XIX., Nr. 4304 MARȚI, 2 OCTOMBRIE 2007 • 8 PAGINI * Prețul 40 bani (4000 lei) prin abonament, 50 bani (5000 lei) la vânzare liberă Ambulanţe noi pentru arhit S-a respectat regula: minoritatea se supune majorităţii, iar cel vizat se întoarce, poate, în mormânt, ca urmare a amestecului politicului în toate cele Vineri, 28 septembrie 2007, a avut loc şedinţa ordinară a Consiliului judeţean Harghita. Cu această ocazie s-a aprobat rectificarea repartizării pe unităţi administrativ-teritoriale a 20 la sută din sumele aferente cotei de 22 la sută din impozitul pe venit, pe anul 2007, suma totală care a fost repartizată însemnând 1.022 mii lei, cu destinaţia susţinerii programelor de dezvoltare locală pentru proiectele de infrastructură care necesită cofinanţare locală. S-a aprobat, de asemenea, rectificarea bugetului de venituri şi cheltuieli al instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, pe anul 2007. Este vorba despre finanţarea drepturilor acordate persoanelor cu handicap, asistenţă socială în caz de invalidităţi. (Continuare în pag. a 5-a) AURELIA ILUŢ Noile conduceri ale UDMR Teritorial Ciuc şi a Miercurea-Ciuc în faţa a unei mari provocări . Tinerii care au câştigat alegerile propun, în premieră, o reconciliere româno-maghiară Noua conducere a UDMR Ciuc şi-a propus ca, în următorii patru ani, să realizeze o reconciliere româno-maghiară, problemă care a fost ignorată în ultimii 17 ani. Preşedintele Organizaţiei Teritoriale a UDMR Ciuc, Borboly Csaba, ales vineri seara, a declarat în cadrul unei întâlniri cu presa că realizarea unei reconcilieri, chiar instituţională, cu populaţia românească din zonă nu a fost „la modă”. Potrivit sursei citate, „autonomia Ţinutului Secuiesc va avea loc doar în urma unei reconcilieri româno-maghiare sau a unui compromis între români şi maghiari”. Borboly Csaba a spus că îşi doreşte ca organizaţia pe care o conduce să iniţieze un dialog pe idei şi probleme atât cu partidele româneşti, cât şi cu societatea civilă românească din zona Ciuc. „Trebuie să fim un exemplu în acest sens pentru că aproape o cincime din populaţia judeţului, a reşedinţei de judeţ, este de naţionalitate română”, a spus noul preşedinte al UDMR Teritorial Ciuc. (Continuare în pag. a 5-a) LIA MATEI Biblioteca Judeţeană - HARGHITA .2 Vi VSC „D-l Hrebenciuc vrea la guvernare şi noi nu vrem să-l luăm” începând de ieri Spitalul din Miercurea-Ciuc a devenit Spital judeţean de Urgenţă  în pagina a 5-a . ! Să fie ora 9,00 prea matinală? 9,00 a fost ora la care vineri, 28 septembrie, în municipiile Miercurea-Ciuc, Odorheiu-Secuiesc, Gheorgheni şi Topliţa, de altfel la fel ca în toată ţara, s-au „deschis” uşile bursei locurilor de muncă pentru absolvenţi. Situaţia la nivelul judeţului a fost următoarea: dintre cei 432 de angajatori contactaţi şi invitaţi de către Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Harghita să participe la bursă s-au prezentat 84, oferind în total 715 locuri de muncă - 30 de angajatori la Miercurea-Ciuc cu 254 locuri de muncă, 27 de angajatori cu 308 locuri de muncă la Odorheiu-Secuiesc, 14 angajatori cu 122 locuri de muncă la Gheorgheni, 13 angajatori cu 31 locuri de muncă la Topliţa. Locurile de muncă oferite au fost în diverse domenii, atât pentru absolvenţii de şcoli de meserii şi de licee sau şcoli postliceale, cât şi pentru absolvenţii cu studii superioare. Pentru aceştia din urmă, angajatorii au oferit 34 de locuri de muncă în tot judeţul, din care 8 la Miercurea-Ciuc. (Continuare în pag. a 5-a) AURELIA I.