Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2008 (Anul 20, nr. 4430-4491)

2008-04-01 / nr. 4430

3S9M BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ BORSEC LihiAN! Anul XX., Nr. 4430 • MARȚI, 1 APRILIE 2008 8 PAGINI Preţul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă Publicitate. infohrpub@gmail.com Mii de gospodării neelectrificate - în pagina a 3-a - Alocaţi pentru consolidarea a trei drumuri judeţene 40 de miliarde de lei vechi au ajuns pe Apa Sâmbetei Şedinţa Colegiului Prefectural de ieri a debutat cu o pierdere anunţată. Spre a înţelege mai exact despre ce este vorba, vom spune aici că, prin Hotărârea nr. 0150/2004 a Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, a fost aprobat Programul obiectivelor de pregătire a teritoriului pentru apărare - perioada 2005-2008, care cuprindea ca obligaţii de execuţie la nivelul judeţului nostru realizarea unor obiective ce urmau să completeze infrastructura teritorială a sistemului naţional de apărare, îmbunătăţind starea de viabilitate a unor sectoare de drumuri judeţene, inclusiv consolidarea podurilor la sarcini de peste 65 tone. Potrivit domnului col. Alexandru Runcan, şeful OMEPTA Harghita, pentru aceste obiective s-au alocat de la bugetul de stat 3.900 mii lei, bani ce ar fi trebuit incluşi în bugetul Consiliului judeţean Harghita şi folosiţi. (Continuare în pag. a 3-a) D. SULTAN Peste 350 de familii riscă să fie evacuate din casele naţionalizate ! Peste 350 de familii din Harghita riscă să fie evacuate din casele naţionalizate, autorităţile locale căutând soluţii pentru rezolvarea problemei. Prefectul Harghitei, Constantin Strujan, a declarat că numărul celor care riscă să ajungă pe stradă, din cauză că locuiesc în case care au fost retrocedate, a ajuns la 371. Cele mai multe familii aflate în această situaţie,adică 121, sunt la Odorheiu-Secuiesc, dar probleme se înregistrează şi la Miercurea-Ciuc, Gheorgheni, Băile Tuşnad, Borsec sau Cristuru-Secuiesc. Potrivit prefectului, unele familii au şi câte zece membri, cum ar fi familia Galea, de la Cristuru-Secuiesc, sau familia Lakatus, de la Băile Tuşnad, care numără 9 membri. Pentru rezolvarea problemelor acestora, autorităţile au început, în unele localităţi, construirea, prin programul guvernamental, a unor locuinţe destinate chiriaşilor din casele naţionalizate. Este vorba de 150 de apartamente la Băile Tuşnad, Borsec, Gheorgheni, Odorheiu-Secuiesc şi Cristuru-Secuiesc. La Miercurea-Ciuc, însă, autorităţile se lovesc de lipsa terenului necesar construirii de locuinţe. L. MATEI Mâine începe la Bucureşti Cel mai mare summit din istoria NATO în pagina a 3-a Gheorghe Funar: „Daca udemeriştii îşi vor depune candidaturi le vom contesta, pentru ca UDMR nu este partid” în pagina a 5-a Și-au pregătit singuri bucuria... - în pagina a 4-a S-au desemnat preşedinţii şi locţiitorii birourilor electorale de circumscripţie Vinerea trecută s-au desemnat la Tribunalul Harghita, prin tragere la sorţi, preşedinţii şi locţiitorii birourilor electorale de circumscripţie pentru alegerile din 1 iunie pentru autorităţile administraţiei publice locale. Preşedinţii birourilor electorale şi locţiitorii acestora au fost traşi la sorţi din listele întocmite şi comunicate de Instituţia Prefectului şi din listele cu numele magistraţilor din cadrul Tribunalului Harghita, al Judecătoriilor Miercurea- Ciuc, Odorheiu-Secuiesc, Gheorgheni şi Topliţa, precum şi din cadrul parchetelor de pe lângă Tribunalul Harghita şi ale judecătoriilor sus-numite. In termenul prevăzut de lege, urmează să fie emise şi comunicate deciziile de numire ale persoanelor desemnate prin tragere la sorţi pentru toate cele 63 de circumscripţii electorale de pe teritoriul judeţului Harghita. Preşedintele desemnat prin tragere la sorţi al Biroului de circumscripţie judeţeană Harghita este Tímár Iuliu (locţiitor: Lörincz Szidónia), iar preşedinţii birourilor electorale municipale sunt: Antonescu Marcel-Romeo (Miercurea-Ciuc), Erdos Andrei (Odorheiu-Secuiesc), Ugron Ildikó (Gheorgheni) și Eugen Citirigă (Topliţa).