Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-09-16 / nr. 4547

Istoria se repetă! Oficial al Ministerului Educaţiei, t 7 umilit la Miercurea-Ciuc Un reprezentant al Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a fost împiedicat, duminică, să ia cuvântul la inaugurarea Liceului de Artă „Nagy István” din Miercurea-Ciuc şi nici nu i s-a asigurat traducere în limba română, manifestarea desfăşurându-se exclusiv în limba maghiară. Inspectorul general în Ministerul Educaţiei, Adrian Brăescu, a fost invitat la inaugurarea noii clădiri a Liceului de Artă din Miercurea-Ciuc, construită cu sprijinul substanţial al Guvernului României. Pe tot parcursul manifestării, persoanele invitate să ia cuvântul - ministrul Mediului, Korodi Attila, deputatul Kelemen Hunor, primarul Ráduly Róbert şi inspectorul şcolar general Bondor István - au vorbit exclusiv în limba maghiară, fără ca oficialului din minister să-i fie asigurată traducere. Singura care a adresat asistenţei câteva cuvinte în limba română a fost directoarea liceului, Kiimayer Enikő. (Continuare în pag. a 5-a) LIA MATEI Incident la Patinoarul din Gheorgheni într-un comunicat al Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Harghita se arată că la meciul de hochei pe gheaţă dintre Progym „Perla Harghitei” Gheorgheni şi UTE Budapest a fost necesară intervenţia jandarmilor pentru a calma spectatorii nemulţumiţi de decizia arbitrilor din finalul partidei. Vineri, în finalul meciului de hochei dintre echipele Progym „Perla Harghitei” Gheorgheni şi UTE Budapest, pe timpul desfăşurării reprizei suplimentare (ora 21,35), spectatorii au început să adreseze injurii la adresa arbitrilor, nemulţumiţi de decizia eliminării unui jucător din echipa gazdă. Câţiva dintre spectatori au pătruns pe culoarul dintre arena de joc şi tribune - spaţiu restricţionat publicului - iar o persoană a aplicat trei lovituri unuia dintre arbitri. La sosirea jandarmilor, persoana a fost identificată ca fiind L. A., 33 de ani, domiciliat în Lăzarea. în prezent, jandarmii îi întocmesc actele premergătoare săvârşirii infracţiunii de loviri şi alte violenţe (conform art. 180, alin. 1 Codul penal, coroborat cu art. 37, alin. 1 şi 7 din Legea 4/2008 privind prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi a jocurilor sportive). (Continuare în pag. a 6-a) 1c , BIBLIOTECA JUUt it Miw I KĂJONIJÁNOS Informaţia,; www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XX., Nr. 4547 • MARŢI, 16 SEPTEMBRIE 2008 • 8 PAGINI Preţul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă De ieri JOCURILE PARALIMPICE La Miercurea-Ciuc Novak Eduardfuncţionează un centru privat pentru bolnavii cu afecţiuni urologice - în pagina a 4-a -medalie de argint - în pagina a 2-a . ■ . 1 — I — jt Vreme mohorâtă la deschiderea anului şcolar Ziua de 15 septembrie este una specială pentru şcolarii din România. Fie că păşesc pentru prima dată în curtea unei instituţii de învăţământ, fie că o fac pentru a douăsprezecea oară, toţi se bucură de întâlnirea cu noii ori actualii colegi, cu noile cadre didactice care îi vor învăţa misterele cărţilor. (Continuare în pagina a 3-a) Exerciţiu de Ziua Pompierilor: Incendiu, bomba si accident rutier în centrul municipiului reşedinţa de judeţ Comunicat Comitetul Executiv al Organizaţiei Judeţene a PSD Harghita, întrunit joi, 11 septembrie a.c., la Topliţa, a aprobat Delegaţia Permanentă şi secretariatul Alianţei Politice judeţene PSD/PC. Având în vedere interesul reprezentării judeţului în Parlamentul României, s-au stabilit candidaţii alianţei în colegiile uninominale pentru Camera Deputaţilor şi Senat. Totodată, au fost desemnate trei persoane care să poarte discuţii cu reprezentanţii celorlalte formaţiuni politice româneşti, pentru a se găsi soluţia optimă de reprezentare a cetăţenilor români din judeţ. Lista candidaţilor va fi publicată doar după discuţiile cu celelalte partide româneşti. Biroul de presă