Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2009 (Anul 21, nr. 4620-4710)

2009-01-06 / nr. 4620

Bune şi rele la început de an Noul an 2009? Cu buzunarele goale şi cu grija zilei de mâine. Pe care o aşteptăm să ne-o desluşească acei cărora, prin alegeri, le-am încredinţat ţara. Dar 2009 a început mai prost decât ne-am fi aşteptat, doar cu înşiruirea unor măsuri pompieristice, fără a fi susţinute profesionist: desfiinţarea tichetelor de masă, suspendarea majorării salariale abia legiferate, renunţarea la facilităţi pentru angajarea tinerilor, tăierea brutală a drepturilor pensionarilor (punctul de pensie trebuia majorat de la 1 ianuarie a.c.) ş.a. Toate şi totul doar pentru a ascunde minciunile din recenta campanie electorală! □ în ultima şedinţă de Guvern din 2008 s-a decis ca funcţionarii publici să nu mai primească tichete de masă în 2009, iar pensionarilor să nu li se compenseze în bani tichetele de călătorie pe calea ferată neutilizate în anul trecut... □ Alte veşti proaste pentru români se referă la previziunile legate de locul de muncă, previziuni tot mai sumbre. Estimările analiştilor arată că în 2009 peste un milion de salariaţi vor deveni (Continuare în pag. a 3-a) ANTON BORŞ Termen modificat □ Fermierii care solicită subvenţie pentru calitatea laptelui trebuie să depună documentaţia până lae 24 ianuarie în primele trei trimestre ale anului trecut. 3.366 crescători de bovine, care au solicitat subvenţie pentru îmbunătăţirea calităţii şi igienei laptelui destinat procesării, în scopul ridicării parametrilor la standardele Uniunii Europene, au adus în judeţ 6,5 milioane lei, sumă la care se va adăuga şi cea corespunzătoare trimestrului patru. La cât se va ridica ea?! Depinde doar de fermieri şi de rapiditatea cu care se vor mişca pentru a-şi depune documentaţia. Pentru că, arăta doamna Kerekes Melinda, directorul executiv al Centrului judeţean Harghita al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie în Agricultură (APIA), dacă până acum data de primire a actelor legate de perioada avută în vedere coincidea cu ultima zi a lunii în curs, acum, prin scurtarea termenului cu o săptămână, ultima zi de primire a cererilor aducătoare de bani este 24 ianuarie 2009. Şi pentru că lumea lasă, ca de obicei, rezolvarea unor astfel de probleme în seama timpului exact măsurat, defa APIA atrage atenţia asupra faptului că cine nu va ţine cont de data anunţată va rămâne tară subvenţie. Prin urmare, fermierii aflaţi în această situaţie e bine să se grăbească, să-şi procure hârtiile de care au nevoie şi să-şi depună de îndată dosarele, spre a nu sta în ultima zi la cozi interminabile. (D.S.) BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ KÁJONIJÁNOS www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com \mil \\1„ Nr.4620 » MARŢI, 6 IANUARIE 2009 • 8 PAGINI Preţul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă Salvamontiştii harghiteni, alertaţi degeaba de o amantă disperată - în pagina a A-a - Bălan dificaţi pentru tori - la final - în pagina a A-a - Urgenţa Spitalului Judeţean din Miercurea-Ciuc, în pericol de a fi desfiinţată Chiar dacă au fost interzise Petardele continuă să facă victime Bătrân din Mihăileni, mort din cauza frigului Un bătrân de 63 de ani din localitatea Mihăileni, găsit duminică dimineaţa în locuinţa sa în şoc hipotemiic, a murit la scurt timp după ce a fost internat la Spitalul Judeţean din Miercurea-Ciuc. Directorul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Harghita, dr. Péter Szilárd, a declarat că bătrânul a fost găsit de vecinii lui în stare foarte gravă, aceştia apelând numărul de urgenţă 112. Medicii de la Ambulanţă, sosiţi la faţa locului, au constatat că bărbatul avea o temperatură corporală de numai 27 de grade Celsius, şansele acestuia de supravieţuire fiind destul de reduse, „în ambulanţă avea puls şi respira, dar starea lui era foarte gravă, întrucât avea o temperatură a corpului de 27 de grade Celsius”, a explicat dr. Peter. Bătrânul a fost internat în secţia de terapie intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc, dar a decedat la scurt timp, în ciuda eforturilor depuse de specialiştii de aici. Şeful Serviciului de Ambulanţă Harghita a precizat că bătrânul nu avea rude şi aparţinători, el locuind singur în casa din Mihăileni. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI