Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2009 (Anul 21, nr. 4773-4838)

2009-07-28 / nr. 4792

• Pagina a 2-a • 28 iulie 2009 • Campionatele Mondiale de nataţie de la Roma ■ Polo: România, în sferturi Echipa de polo a României, condusă de antrenorul maghiar Kovács István, a reuşit să se califice în sferturile de finală ale Campionatelor Mondiale de nataţie, care se desfăşoară în capitala Italiei. Poloiştii români au reuşit să treacă duminică, cu scorul de 7-5, de reprezentativa Australiei, după un meci în care au condus tot timpul jocului. Golurile echipei noastre au fost marcate de Nicolae Diaconu şi Radu Cosmin - câte două, Kálmán Kádár, Andrei Josep (din 5 metri) şi Ramiro Georgescu - câte un gol fiecare. * Victoria de duminică îi trimite pe români în primele 8 echipe de la Campionatele Mondiale de nataţie, dar în sferturi vor avea o partidă imposibilă în faţa campioanei mondiale „en-titre”, Croaţia. ■ Federica Pelegrini îşi distruge propriul record mondial la 400 metri liber Italianca Federica Pelegrini (foto) a luat tot ce a putut la Campionatele Mondiale de nataţie: medalia de aur şi record mondial la 400 metri liber. înotătoarea italiană a terminat cursă înaintea a două britanice, Joanne Jackson şi Rebecca Adlington, totodată distingându-şi propriul record mondial stabilit la Pescara cu mai puţin de o lună în urmă. Pelegrini a înotat excelent în proba de 400 metri liber, terminând cursa sub 4 minute - 3:59,15. în aceeaşi cursă, Camelia Potec a terminat a şasea, cu 4:03,41. FORMULA 1 Incidente pe linie la Marele Premiu al Ungariei ■ Felipe Massa, răpus de un arc sărit de la un bolid Marele Premiu al Ungariei a început cu emoţii pentru fanii acestui sport, în timpul calificărilor având loc un accident îngrozitor: un arc provenit de la maşina lui Barrichello i-a lovit casca pilotului brazilian Felipe Massa, care a rămas inconştient. O investigaţie completă asupra cauzelor şi repercusiunilor accidentului în care a fost implicat pilotul scuderiei Ferrari, Felipe Massa, în cadrul calificărilor din Ungaria, a fost declanşată duminică. Investigaţia va fi condusă de reprezentanţi ai IMF (International Motoring Federation) şi ai echipei Brawn GP. Massa a suferit leziuni la nivelul craniului şi a ochiului, precum şi o comoţie cerebrală, după ce în cadrul calificărilor a fost implicat într-un accident, fiind lovit un arc desprins de la bolidul compatriotului său Rubens Barrichello. Acel arc provenit de la o maşină a echiei Brawn GP i-a lovit casca lui Massa cu o viteză de 275 km/h, lăsându-l inconștient pe pilotul brazilian. Imediat după accident, Felipe Massa a fost internat la un spital din capitala Ungariei, dar, deşi medicii au reuşit să-i stabilizeze starea de sănătatea, pilotul scuderiei Ferrari va lipsi mult timp de pe pistă. Arcul s-a desprins din maşina lui Barrichello din cauza unor probleme la suspensia din spate, iar norocul lui Massa a fost că fibra de carbon, din care este construită casca, a absorbit aproape tot şocul impactului. Pentru moment, cei care au văzut accidentul de sâmbătă şi-au adus aminte de Ayrton Senna, care a murit pe pista de la San Marino în 1994, după ce un obiect i-a străpuns casca de protecţie. Accidentul de sâmbătă a venit la 6 zile după ce tânărul Briton Henry Surtees, fiul marelui campion mondial John Surtees, a murit pe pistă în cadrul cursei de Formula 2 de la Brands Hatch, Anglia. Atunci, o roată desprinsă de la o altă mașină l-a lovit pe tânărul de 18 ani în cap. ■ Lewis Hamilton se impune la Hungaroring, dar cursa a stat sub semnul altui incident Victoria de duminică a britanicului Lewis Hamilton s-a datorat în mare măsură abandonului spaniolului Fernando Alonso. Plecat din pole-position, Alonso începe în forţă cursa din capitala Ungariei, se distanţează în primele tururi şi părea că totul va merge bine pentru pilotul echipei Renault, însă, la prima oprire la standuri, tehnicienii nu-i fixează bine o roată. Alonso iese de la boxe şi după puţin timp spectatorii rămân înmărmuriţi: roata din dreapta faţă a bolidului Renault se desprinde şi se rostogoleşte pe pistă, pentru ca să se oprească undeva lângă gardurile de protecţie. Deşi spaniolul reuşeşte să ajungă la standuri pe osie, tehnicienii nu mai au ce face, astfel că Alonso se vede nevoit să abandoneze cursa. De abandonul lui Alonso a profitat Hamilton, care s-a instalat la șefia cursei, trecându-și prima victorie din acest sezon. Pilotul echipei McLaren a fost urmat pe podium de finlandezul Kimi Raikkonen (Ferrari) și de australianul Mark Webber (Renault). în puncte au mai intrat germanul Nico Roseberg (Williams), finlandezul Heikki Kovalainen (McLaren), germanul Timo Glock (Brawn GP) şi italianul Jarno Trulli (Toyota). în clasamentul general, lider se menţine Jenson Button, de la Brawn-Mercedes, cu 70 de puncte, fiind urmat de Mark Webber (RBR-Renault) cu 51,5 puncte şi Sebastian Vettel (RBR-Renault) cu 47 de puncte. u . .... ■'. JA -fy v. A i -T / ■ , J' CICLISM Turul Franţei « ) ■ In timp ce Alberto Contador se încorona la Paris, Mark Cavendish triumfa în ultima etapă Spaniolul Alberto Contador, de la echipa Astana, şi-a adjudecat cea de-a 96-a ediţie a Turului de ciclism al Franţei, fiind urmat în clasamentul general de luxemburghezul Andy Schleck, de la Team Saxo Bank, şi de americanul Lance Armstrong, de la Astana. Alberto Contador (foto) a terminat ultima etapă pe poziţia 97, dar, aşa cum era de aşteptat, nu a pierdut mult timp în clasamentul general. Contador a devenit al doilea spaniol care câştigă mai mult de un titlu la Turul Franţei, terminând „marea buclă” cu un avans de peste 4 minute în faţa lui Andy Schleck şi de peste 5 minute faţă de coechipierul său Lance Armstrong. Franco Pellizotti, de la echipa Liquigas, s-a încoronat ca „Rege al Munţilor", fiind pentru prima dată din 1992 când un italian câştigă tricoul alb cu buline roşii, acordat pentru cel mai bun căţărător. Andy Schleck a câştigat pentru a doua oară consecutiv tricoul alb ca cel mai bun dintre tinerii participanţi în Turul Franţei. Iar Thor Hushovd, deşi a pierdut lupta din ultima etapă cu Cavendish, a luat tricoul verde. Ultima etapă, desfăşurată între Montereau - Fault - Yonne - Paris (Champs Elysees), i-a revenit britanicului Mark Cavendish, alături de acesta sosind în acelaşi timp alţi 122 de rutieri. ■ Jan Ullrich atacă controalele antidoping din Turul Franţei într-un interviu acordat pentru postul de televiziune Eurosport, fostul ciclist Jan Ullrich cataloga controalele antidoping din actuala ediţie a Turului Franţei ca fiind inumane. Dar în acelaşi timp, Ullrich, care s-a retras la începutul lui 2007 după un scandal de dopaj în Turul Portugaliei, crede că ciclismul este unul dintre cele mai curate sporturi din lume. ..Băieţii sunt aruncaţi din paturile lor la 6,30 dimineaţa. Controlul vine în cameră şi stă cu ei tot timpul. Din punctul meu de vedere, e inuman”, preciza câştigătorul Turul Franţei din 1997. „Un străin sălbatic vine în camera ta şi stă alături de tine toată ziua la toaletă, la duş, când îţi speli dinţii şi atunci îţi ia mostre de sânge [...] Cred cri tărie că toţi rutierii care participă în Turul Franţei sunt curaţi, din cauză că examinatorii sunt atât de stricţi. De aceea pot fi sincer spunând că ciclismul este unul dintre cele mai curate sporturi din lume”, a completat Jan Ullrich. TENIS Olam pierde finala din Austria Jucătoarea de tenis Raluca-Ioana Olaru a pierdut finala turneului de la Bad Gastein din Austria, dotat cu premii în valoare totală de 220.000 dolari. Aflată în premieră în finala unui turneu WTA, Raluca Olaru a fost învinsă în două seturi, 6-2, 6-3, de germanca Andrea Petkovic, dar a plecat de la turneu cu 200 de puncte în ierarhia mondială și un cec în valoare de 19.000 dolari. FOTBAL CFR Cluj îşi adjudecă al treilea trofeu După ce în ediţia 2007-2008 au reuşit să realizeze eventul, câştigând titlul şi cupa, iar anul acesta din nou Cupa României, clujenii de la CFR au reuşit, duminică seara, să-şi adjudece şi Supercupa României, în faţa a 2.000 de spectatori, trofeul a fost atribuit după executarea loviturilor de departajare, scorul după cele 120 de minute fiind 1-1 în timpul regulamentar pentru clujeni înscriind Cadu, în minutul 41, iar pentru ialomiţeni Frunză, în minutul 50. La penalty-uri au punctat Alcantara, Dani şi Cadu (pentru CFR), respectiv Bilaşco şi Bordeanu (pentru Unirea Urziceni). Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN