Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2009 (Anul 21, nr. 4839-4901)

2009-10-01 / nr. 4839

Cj I VC ' BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ | ^ ^ 40 [ Mimijănos I www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXI., Nr. 4839 • JOI, 1 OCTOMBRIE 2009 • 8 PAGINI Preţul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă Bilanţul transportului în comun din Miercurea-Ciuc după 5 luni - în pagina a 4-a -Victorii la Atena - în pagina a 2-a - TENIS II . • I Un adevăr rostit tardiv: partidele nu pot substitui statul! Preşedintele Traian Băsescu a declarat, în cadrul discursului susţinut la forumul „România în anul 2020 - perspective de viitor”, organizat de Fundaţia Konrad Adenauer, la Târgu-Mureş, că partidele „trebuie încurajate să fie mai puternice, mai democratice”, dar ele „nu pot substitui statul”. Preşedintele Băsescu a pledat pentru înfăptuirea reformei instituţionale, arătând că aceasta înseamnă eliminarea „favoritismelor” şi a „colonizării” statului de către partidele politice, transmite Mediafax. „Partidele trebuie încurajate să fie mai puternice, mai democratice şi să participe la dezbaterile de idei. Dar partidele nu trebuie să aibă tendinţa de a se confunda cu statul. Dau exemple pe care vi le veţi aminti cu uşurinţă. Vedeţi la televizor când se iese de la Biroul Permanent Naţional al unui partid sau al altui partid şi anunţă că acolo, la partid, s-a luat decizia ca Guvernul să facă următoarele măsuri. Acest lucru este absolut condamnabil, din punctul de vedere al locului în care se iau decizii. Partidele nu pot substitui statul. Ele trebuie să fie puternice prin calitatea oamenilor pe care îi înglobează, dar nu au dreptul să se substituie statului”, a declarat Băsescu. Acesta a subliniat că este „inadmisibil” şi „condamnabil” să se confunde puterea partidelor cu puterea statului. „Aduceţi-vă aminte că un anumit (Continuare în pag. a 3-a) Preşedintele CJ Harghita consideră incorectă distribuţia sumelor colectate a la Fondul de mediu Borboly Csaba este nemulţumit că după ce gropile de gunoi din Harghita au fost închise, Guvernul alocă bani în ajutorul primăriilor care nu au reuşit acest lucru Borboly Csaba, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Harghita, apreciază că sumele colectate la Fondul de mediu, majoritatea provenind din taxa de poluare auto, sunt distribuite incorect de către Ministerul Mediului. Reacţia lui Borboly, vine în urma declaraţiilor ministrului Mediului, Nicolae Nemirschi, din urmă cu o săptămână, în care acesta afirma că primăriile care nu au închis nici la două luni după expirarea termenului-limită depozitele de gunoi neconforme vor primi bani de la Fondul de mediu pentru a se conforma obligaţiilor. (Continuare în pag. a 3-a) Şt. PĂTRÎNTAŞ Ţara arde şi politicienii continuă să joace bambilici pe banii poporului în cadrul proiectului multilateral Comenius Cadre didactice şi elevi din 7 ţări în vizită la Şcoala Generală „Liviu Rebreanu” din Miercurea-Ciuc în pagina a 3-a Un raport al Comisiei Europene critică tarifele bancare „opace" Conform unui raport al Comisiei Europene, privind serviciile financiare de detaliu, există probleme pe scară largă în felul în care băncile îşi informează şi îşi consiliază clienţii. Printre problemele specifice se numără informaţii care în multe cazuri sunt greu de înţeles, tarife bancare opace, probleme de consiliere şi niveluri scăzute de schimbare a furnizorului. Raportul descrie structurile de preţuri ale conturilor curente drept „foarte opace. Clienţilor le este aproape imposibil să afle cât plătesc şi să compare diferite oferte”. Pentru 66% dintre băncile cuprinse în studiu, tarifele bancare erau atât de neclare încât experţii care au realizat raportul au trebuit să recurgă la contacte explicative cu banca pentru a afla costurile reale ale unui cont. Austria, Franţa, Italia şi Spania au (Continuare în pag. a 3-a)