Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2010 (Anul 22, nr. 4902-4963)

2010-01-05 / nr. 4902

Pagina a 2-a • 5 ianuarie 2010 • Informația KM&lfei.ro c. A An nou şi antrenor nou la HC Odorheiu-Secuiesc Conducerea clubului de handbal HC Odorheiu-Secuiesc a precizat că Ștefanonstantin şi-a reziliat contractul cu ruparea de pe Târnava Mare. Dictorul executiv al clubului, Benedek Baba, a precizat că decizia a fost luată upă ce echipa din Odorhei a pierdut ptimele 3 meciuri din campionat şi, insiderând că obiectivele propuse int greu de realizat, s-a decis rezilierea e comun acord a contractului cu tefan Constantin. Noul antrenor al echipei este Vlad aba (foto), care a mai antrenat naţionala de juniori a României, iar recent a fost la Campionatul Mondial din China, în calitate de secund al lui Radu Voinea. Pe 22 şi 23 ianuarie, HC Odorheiu-Secuiesc va disputa două meciuri amicale cu Bucovina Suceava şi U Cluj, pentru ca pe 30 ianuarie să aibă prima partidă din campionat cu HCM Constanţa. România realizează surpriza la Cupa Hopman Sorana Cîrstea - Samantha Stosur 3-6, 6-4, 6-3, Victor Hănescu - Lleyton I Hevvitt 6-3, 3-6, 6-7, Cîrstea/Hănescu - Stosur/Hevvitt 7-5, 6-1. Prima competiţie din tenis a anului este Cupa Hopman, găzduită de Australia, un fel de Cupă Davis, dar pe echipe mixte. Iar una dintre primele rrprize ale celei de-a XXII-a ediţii a realizat-o echipa României, alcătuită in Sorana Cîrstea şi Victor Hănescu (foto). Cuplul român a reuşit să treacă, primul meci, de echipa ţării gazdă. Cîrstea a pierdut primul set în faţa Samanthei Stosur, numărul 13 mondial, ar românca, în vârstă de 19 ani, a revenit şi s-a impus în setul decisiv, în 009. Cîrstea le-a mai învins pe Jelena Jankovic, Agnieska Radwanska, lena Dementieva, Maria Sharapova şi Nadia Petrova, astfel că Stosur nu a fst cea mai bună jucătoare de care a reuşit să treacă Solţana, dar a fost foarte scântată de revenirea în meci. „Nu e vorba că am bătut numărul 13 mondial pentru că am avut victorii în faţa unor jucătoare mai bine clasate, dar pe amanta, în faţa căreia nu câştigasem nici o dată. Am jucat împotriva ei de ouă ori şi a câştigat ambele partide, iar apoi, venind după o accidentare şi vând mai puţin de 20 de zile de antrenament, această victorie e mai multecât mă aşteptam", a declarat Sorana Cîrstea. ..A jucat foarte bine, dar în etul doi am început să-i citesc serviciul, aceasta fiind cheia succesului”. Tot la simplu, Victor Hănescu a pierdut meciul cu Hewitt în tie-break-ul etului 3. „Am început primul set cu mare energie și am avut două sau trei lingi de break, dar în final el a jucat mai bine. Sunt fericit pentru modul în are am jucat", a declarat Victor Hănescu. Punctul decisiv al întâlnirii cu Australia a fost adjudecat la meciul deublu mixt, în care România a avut un meci extraordinar, trecând de dublul astralian în două seturi. Următoarele meciuri pentru echipa României vor fi cu Spania (astăzi) și a SUA, pe 7 ianuarie. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN Turneul celor 4 Trambuline Exceptând Cupa Mondială, trofeul cel mai prestigios al săritorilor cu schiurile este Turneul celor 4 Trambuline, competiţie care are loc la cumpăna dintre ani şi care are o vechime mult mai mare decât Cupa Mondială. Competiţia are 4 etape, pe 4 trambuline diferite: două în Germania, la Obersdorf şi Garmisch Partenkirchen şi două în Austria, la Innsbruck şi Bischofshofen. Dacă în prima etapă, cea de la Obersdorf, s-a impus austriacul Andreas Kofler, la Garmisch Partenkirchen, lucrurile au reintrat oarecum în normal, întrucât câştigătorul ediţiei trecute a Cupei Mondiale, aflat acum pe poziţia secundă, Gregor Schlierenzauer, a câştigat, păstrând şanse la obţinerea preţiosului trofeu. Clasament la Garmisch Partenkirchen: 1. Gregor Schlierenzauer 277.7 p.: 2. Wolfgang Loitzl 272.5:3. Simon Ammann (Elveţia) 272.4; 4. Andreas Kotier 271.9; 5. Anders Jakobsen (Norvegia) 269.5; 6. Janne Altonen 259.2. Schlierenzauer a câştigat, cu 251.1 p., şi etapa a 3-a, de la Innsbruck şi s-a instalat în fruntea clasamentului general al Cupei Mondiale şi pe locul secund în Turneul celor 4 Trambuline. El a fost urmat la Innsbruck de S. Ammann. 237.8 p., J. Ahonen 237, A. Koller 235.1 și A. Jakobsen 234.3 (foto - podiumul de la Innsbruck). După 3 etape în Turneul celor 4 trambuline: I. A. Koller 772.2 9: 2. G. Schrilerenzauer 757.6:3. W. Loitzl 750.7: 4. J. Ahonen 749.9: 5. S. Ammann 746,8. Aşadar, înaintea ultimei etape, cea de la Bishofshofen, cel puţin 5 săritori au şanse la primul loc. De subliniat că Janne Ahonen a câştigat până acum de 5 ori, deţinând recordul de victorii în cele 56 de ediţii ale Turneului. (Ştefan Danciu) A început Dakar 2010 După ceremonia de deschidere de la Buenos Aires, la care au participat peste 8000(H) de oameni, competitorii din Dakar au părăsit capitala Argentinei şi s-au îndreptat către primul lor bivuac. A fost prima etapă a Raliului Dakar, desfăşurată sâmbătă, intre Buenos Aires şi Cordoba. Dacă aveau nevoie de o motivaţie în plus de a termina raliul, spectacolul colectiv - piloţii fiind răspândiţi pe 6 kilometri - le-a dat competitorilor un motiv în plus de a face cale întoarsă spre Buenos Aires. Cei 362 de motociclişti, piloţi şi echipe, care au alcătuit lista de start oficială a raliului, au fost lipsiţi de compania lui Javier Pizzolito, care a avut primul ghinion în Dakar: motocicleta argentinianului a luat foc înainte de a părăsi zona de restricţie. Cei 361 de competitori rămaşi au atras energia mulţimii, ceva care unii dintre ei gustaseră deja în 2009. Evident, acestea sunt plăcerile de care piloţii nu se satură niciodată. Competitorii argentinieni, de două ori mai mulţi decât în ediţia precedentă, conduceau încărcaţi de emoţie patriotică. Alţii, care veniseră de peste oceane pentru a experimenta acest moment al comuniunii, au găsit cu mare greutate o modalitate de a măsura fenomenul. Intr-o atmosferă de încurajare şi aplauze, vehiculele înrolate în Dakar au luat startul pentru prima oară în această ediţie. La finele primei zile, primul motocidlist ajuns în Cordoba a fost francezul Casteau. La clasa quad s-a impus Patronelli (Argentina), la auto Marc Roma (Spania), iar la camioane dominaţia ruşilor rămâne în actualitate, câştigătorul primei etape fiind Chagin. A urmat etapa a doua, între Cordoba şi La Rioja, în care s-au impus: Fretigne (Franţa) la clasa moto, Doltrieu (franţa) la clasa quad, Al-Attiyah (Qatar) la clasa auto şi Chagin (Rusia) la camioane. După primele două etape, în clasamentul general, la clasa moto conduce francezul Casteau. la clasa quad lider este spaniolul Corominas, la auto Al-Attiyah, iar la camioane Chagin. Dakar îşi confirmă reputaţia de a fi unul dintre cele periculoase raliuri din lume în prima zi a raliului. Dakarul a făcut o primă victimă: o spectatoare a murit, iar alţi 4 fani au fost răniţi intr-un accident care a avut loc lângă Rio Cuarto. ..Femeia, in vârstă de 28 de ani, a murit. Ea a suferit leziuni grave la nivelul capului, stomacului şi al pelvisului", preciza Norberte Brusa, medic la spitalul din Cordoba. „în drum spre spital, ea a avut două atacuri de inimă. Am făcut tot ce am putut, dar a murit imediat după ce am ajuns la spital". în cadrul aceluiaşi incident, un tânăr de 24 de ani a suferit fracturi la nivelul picioarelor, iar un copil de 9 ani a fost transportat la spitalul pediatrie, aflându-se în stare stabilă. în accident a fost implicat un vehicul 4x4, condus de echipajul germano-elveţian Mirco Sschultis - Ulrich Leardi. ..Competitorul cu numărul 418 (Schullis - Leardi) a acroșat un grup de spectatori la kilometrul 75 din proba specială, în afara «zonei publice» (zonă de securitate, rezervată pentru spectatori)", au precizat surse din cadrul echipei de organizare a Raliului Dakar.