Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2010 (Anul 22, nr. 5027-5092)

2010-07-01 / nr. 5027

• Pagina a 2-a • 1 iulie 2010 • Informația Horia Tecău în semifinale la Wimbledon Horia Tecău, împreună cu suedezul Robert Lindstedt, îşi continuă evoluţia de excepţie în turneul de mare şlem de la Wimbledon. în sferturile de finală ale competiţiei, cuplul rorttano-suedez a trecut cu scorul de 7-6,6-2,2-6,6-4 de dublul spaniol Tommy Robredo - Marcel Granollers, învingătorii au manifestat o superioritate clară, cu excepţia setului 3, când suedezul a avut o cădere care l-a făcut să greşească 7 servicii la rând, dar şi câteva voleuri, însă, în setul 4, lucrurile au pornit de unde fuseseră lăsate şi cuplul Tecău - Lindstedt s-a impus, în semifinale ei vor întâlni dublul argentinian Juan Ignacio Chela - Eduardo Schwank. Bomba zilei a explodat în proba feminină, unde bulgăroaicaTsvetana Pironkova (foto), în vârstă de 23 de ani, nr. 82 mondial, a eliminat-o la un scor aproape șocant - 6-2, 6-3 - pe Venus Williams. Cea mai bună performanţă de până acum a bulgăroaicei este un sfert de finală la Varşovia, unde a fost eliminată de Alexandra Dulgheru. O altă surpriză este calificarea cehei Petra Kvitova, nr. 62 mondial, în semifinale, ultima „victimă” fiind o altă revelație a actualei ediții, estonianca Kaia Kanepi. SPORT CAMPIONATUL MONDIAL DE FOTBAL - AFRICA DE SUD 2010 Se cunosc aşadar partidele din sferturile de finală a Mondialului din Africa de Sud. Vor fi două adevărate finale , „două meciuri de serviciu”, programul fiind următorul: Vineri, 2 iulie: ora 17,00: Olanda - Brazilia, ora 21,30: Uruguay - Ghana. Sâmbătă, 3 iulie: ora 17,00: Germania - Argentina; ora 21,30: Paraguay - Spania. Ultimele meciuri din optimi Paraguay - Japonia 0-0 (5-3 după penalty-uri). Cele două echipe s-au temut teribil una de alta, dar parcă și de ideea de a se califica în sferturile de finală. A rezultat un meci lipsit de spectaculozitate, dar şi de ocazii de gol. Era şi greu când fiecare formaţie a optat pentru un singur atacant, Honda la japonezi şi Roque Santa Cruz la paraguayeni, fiecare păzit de 3 apărători. Cine priveşte caseta tehnică a meciului va constata cu surprindere o destul de netă, 60-40, posesie a sud-americanilor, rezultată însă nu din acţiuni ofensive în terenul advers, ci din pase repetate în propria jumătate. Aşa cum şi-au dorit ambele formaţii, s-a ajuns la penalty-uri. Paraguay a transformat toate cele 5 lovituri, japonezii au ratat o dată prin Kumano, care a trimis în bara transversală. Judecând după jocul etalat în partida cu Brazilia, Chile ar fi trecut, probabil, fără mari probleme, de oricare dintre cele două formaţii. Dar cine e de vină dacă Danemarca sau Italia au jucat atât de slab în grupe? Spania - Portugalia 1-0 (0-0). Gol D. Villa 63. Spania a dominat această partidă, având o superioritate zdrobitoare la posesie, 62-38, ca și la șuturi spre poartă - 18-5 - dar de fapt partida a fost destul de echilibrată în ciuda adoptării unei tactici foarte defensive de către portughezi. Ineficacitatea, de-acum notorie, a spaniolilor se datorează, în bună parte, lipsei totale de formă a celui care le-a adus victoria la ultimele europene. Fernando Torres, înlocuirea acestuia cu Llorente (foto), în minutul 58, și-a făcut efectul peste numai 5 minute, când David Villa, cel mai bun depe teren, a reuşit unicul gol al partidei. De cealaltă parte, Portugalia a jucat mult prea defensiv, iar super-vedeta echipei, Cristiano Ronaldo, a fost, exceptând un şut de la distanţă care i-a pus probleme lui Casillas, aproape un anonim. Sigur spaniolii, de acasă și din Africa de Sud, sunt în delir, dar jocul campioanei Europei șchioapătă în continuare. Yeliz Ozel la Rm. Vâlcea Oltchim Rm. Vâlcea, vicecampioană europeană la handbal feminin, a făcut prima achiziţie după venirea la sârma echipei a maghiarului Péter Kovács. Este vorba de conducătoarea de joc a naţionalei Turciei, Yeliz Ozel (foto), pe care vâlcenii încearcă s-o transfere din 2008. Faptul că actualul antrenor al vâlcencelor a pregătit până cu puţină vreme în urmă naţionala Turciei, a constituit un argument în plus pentru Veliz. Jucătoarea turcă, în vârstă de 30 de ani, a mai jucat 3 ani la formaţia macedoneană Kometal Skopje. , Argentina învinge Franţa . Este sezonul meciurilor test dintre echipele europene şi cele din emisfera sudică, pe terenul celor din urmă în această perioadă. Dintre rezultatele înregistrate este de subliniat victoria clară, 41-13, a argentinienilor în partida cu Franţa. Şi asta după ce „pumele” pierduseră de 2 ori cu Scoţia şi erau cu moralul la pământ. Dar şi Franţa trece printr-o perioadă de loc fastă. Deşi a câştigat „Turneul celor 6 Naţiuni”, însăşi selecţionerul Marc Lievremont se arată sceptic în privinţa perspectivelor echipei pe care o conduce, în celelalte meciuri: Africa de Sud - Italia 55-11, Noua Zeelandă - Ţara Galilor 29-10. într-o partidă interesantă, o reprezentativă a Noii Zeelande, formată numai din jucători maori (băştinaşii ţării), a învins Anglia cu scorul de 35-28. e Turul Franţei Ediţia din acest an a Turului Franţei, care va avea 21 de etape şi peste 3.000 de kilometri, începe sâmbătă, 3 iulie, cu un prolog la Rotterdam. Se pare că este la modă Olanda, pentru că şi Turul Italiei a început în Olanda, dar la Amsterdam. Primele 3 etape se vor disputa pe teritoriul Olandei şi al Belgiei, după care se va trece în Franţa. Cu o zi înainte, americanul Lance Armstrong, de 7 ori câştigător al Turului Franţei, a anunţat că ediţia din acest an este ultima la care ia parte. Armstrong a fost prezent, cu cel din acest an, la 9 Tururi ale Franţei, la primele două participări abandonând, dar nu înainte de a câștiga una sau două etape. Blatter doreşte ajutorul tehnologiei Preşedintele FIFA, Sepp Blatter (foto), a declarat, într-o conferinţă de presă, că a cerut scuze pentru erorile de arbitraj din meciurile Anglia - Germania şi Argentina - Mexic. El a precizat că FIFA îşi reconsideră poziţia faţă de folosirea tehnologiei în arbitraj: „îmi exprim scuzele faţă de cele două reprezentative, le înţeleg nemulţumirea. Englezii mi-au mulţumit, mexicanii au lăsat capul în jos. După aceste momente ar fi ridicol să nu discutăm despre necesitatea introducerii tehnologiei în arbitraj, la următoarea reuniune FIFA, programată în 21-22 iulie, la Cardiff. Blatter a precizat că va fi dezbătută problema mingilor trecute sau nu de linia porţii. Barca renunţă la Henry şi Toure FC Barcelona a anunţat disponibilizarea, pentru sezonul viitor, a ivorianului Yaya Toure (foto) şi a francezului Tierry Henry. Clubul barcelonez a anunţat că pentru Toure se duc tratative cu englezii de la Manchester City, în timp ce pentru Henry nu există deocamdată oferte. Probabil acestea vor veni mai degrabă din zona golfului 'sau poate din Asia Centrală dacă nu chiar din SUA. Oricum cei doi fotbalişti au îst destul de puţin folosiţi în ■zonul care a trecut. '*) Atac rasist la FFF Un grup de circa 30 de persoane a invadat luni sediul Heraţiei Franceze de Fotbal manifestându-şi zgomotos mulţumirea pentru faptul că majoritatea componenţilor Idlui sunt jucători de culoare. Pe faţada sediului Federaţiei se poa citi: „Ici c’est Paris, non Algerie” (Aici este Parisul, nu Akria). a reclamat la poliţie atacul grupului de suporteri. Van Persie — în postura văcarului Irinalul partidei cu Slovacia, Robi van Persie (foto), vârful de atac Olandei, a fost schimbat cu Klaasin Huntelaar. La ieşirea de pe tere van Persie şi-a manifestat destul de furios nemulţumirea pentru a fost schimbat. Gestul lui n-a fcut neobservat, dovadă că autterul olandez Bert va Marwijk a simţit obligat să se justifice„Am considerat că în acel moent aveam nevoie de forţe propere pentru că slovacii atacau”. Probier poate fi însă privită şi din alt put de vedere: van Persie aproape nu s-a văzut în meciurilepână acum, chiar dacă a marcat un gol în partida cu CameraCel puţin în meciul cu Slovacia mă şi întrebam din când în noi dacă atacantul mai e pe teren sau a fost cumva schimbat fă să observ. Nu e greu de observat că la naţionala olandeză se credit „bătrânilor” în defavoarea tinerilor. Un singur exerpiu: de câte ori a fost introdus în teren, spre sfârșitul mecrilor, Elia a înviorat vizibil jocul Olandei. Cu toate acestea,iciodată n-a intrat ca titular. Didier Deschamps refuză pe FC Liverpool Fostul campion mondial cu echipa Franţei, Didier Deschamps (foto), sa prelungit contractul cu Olympique Marseille, până în ani 2013. Deschamps şi-a motivat această hotărâre spunând că trebuie să termin treaba pe care am început-o aici”. El a avut o ofertă forte tentantă de la FC Liverpool, rămasă fără antrenor după scarea lui Rafa Benitez la Inter. De asemenea, a fost perta posibililor selecţioneri ai naţionalei franceze, dar şi atunci anunţat că rămâne la Marsilia. Mai rar aşa un ataşament faţă de un club! Pagină realiată de ȘTEFAN DANCIU