Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2010 (Anul 22, nr. 5027-5092)

2010-08-05 / nr. 5052

Informaţia® www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXII., Nr. 5052 • JOI, 5 AUGUST 2010 • Prețul: 70 bani prin abonament, 80 bani la vânzare liberă Aproape 100 de harghiteni cu deficiențe psihice sau de văz și auz au permise de conducere - în pagina a 4-a pentru perioada 6-12 august 2010 - în paginile 5 și 6- Pr.ohhrmmf*. SCURT PE DOI de ANTON BORŞ pre toamna-iarna, care Spre tţi deoselirea dintre nivelul de trai din România ce au viata ei ...Pentru că la această dată, anul de graţie 2010, omul obişnuit din România are un nivel de trai asemănător sau mai precar decât în 1989, ceea ce demonstrează că degeaba l-am executat pe dictator. Suntem la limita suportabilităţii, nu aşa am fost şi în decembrie ’89? Dacă situaţia de atunci a fost declarată (oficial) genocid acum ce e? Şi românii nu au ajuns încă la strânsul curelei până la ultimul bumb. Vine toamna,cămările sunt goale, vine iarna, de unde bani pentru întreţinere şi celelalte cheltuieli? Vom ■supravieţui oare, vom mai apuca o nouă primăvară? Vom apuca să vedem, după o speranţă de peste două decenii, când aleşii neamului se vor sătura de strâns averi din tăiatul frunzelor la câini şi se vor apuca de treabă? Adică, în primul rând, să facă ceva pentru creşterea economică, nu doar tăieri de salarii şi creşterea taxelor şi a impozitelor... - continuare în pagina a 3-a - Menţinerea climatului de siguranţă civică pe raza municipiului Miercurea-Ciuc în urmă cu doar câteva zile - în 30 iulie - şeful Poliţiei Miercurea-Ciuc, comisarul Fekete-Kăszoni Titus, a prezentat în şedinţa Consiliului local o informare cu privire la activitatea Poliţiei municipale pe semestrul I 2010. Iată câteva date semnificative: Creşterea siguranţei cetăţeanului este un subcapitol din care am aflat că au fost organizate şi executate 971 de acţiuni, razii, controale şi patrulări, atât pe raza municipiului, cât şi a comunelor arondate, având drept ţintă descurajarea elementelor antisociale - infracţiunile comise cu violenţă s-au redus faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 2,04 la sută; mai aflăm că au fost înregistrate 48 infracţiuni - 24 furturi de dispozitive de blocare, 14 furturi din şi de pe auto, 2 furturi de cablu telefonic, 2 furturi din societăţi comerciale, 1 flirt de bicicletă, 2 furturi de bani, 1 furt de geantă, 2 furturi capace de canal - comparativ cu semestrul I 2009 infracţionalitatea stradală a crescut în mediul Urban în special datorită flirturilor de dispozitive de blocare, nefiind însă de natură a afecta siguranţa cetăţeanului. (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUŢ I KÁJONI JÁNOS Tőkés László minte cu neruşinare. Românii sunt cei supuşi maghiarizării în Covasna şi Harghita □ Declaraţie de presă a vicepreşedintelui PC, Bogdan Diaconu „Vicepreşedintele Parlamentului European, László Tőkés, minte cu neruşinare atunci când declară în presa centrală că maghiarii din judeţele Covasna şi Harghita sunt supuşi românizării. E ciudat că Tőkés vorbeşte de continuarea practicilor comuniste, când tocmai el este cel care practică dezbinarea şi dezinformarea crasă. După cum ştiu însă toţi vorbitorii de limbă română din cele două judeţe, etnicii maghiari sunt privilegiaţi la angajare, iar românii sunt convinşi prin diferite mijloace să părăsească zona. Autorităţile publice din cele două judeţe sunt maghiarizate intensiv până la renunţarea la steagul şi stema României, iar limba română nu se aude decât rar în primăriile din zonă. Cum are tupeul László Tőkés să vorbească de românizare, când până şi istoria şi geografia României vor fi predate în limba maghiară, iar denumirile româneşti de străzi sunt înlocuite cu nume maghiare? Dar aceasta este persoana pe care PD-L şi UDMR au susţinut-o să devină vicepreşedinte al Parlamentului European ca să mintă peste tot cum îi chinuie românii pe unguri, când, de fapt, românii nu mai au voie să-şi vorbească limba în ţara lor!”. Controale ale Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor: la mai mult de 50% din unităţile comerciale controlate s-au constatat abateri Comisarii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Harghita au efectuat trei controale tematice pe raza judeţului Harghita, în perioada 7-23 iulie, constatând abateri la un număr de 37 de unităţi comerciale din totalul de 65 verificate. (Continuare în pag. a 3-a)