Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2011 (Anul 23, nr. 5149-5197)

2011-01-05 / nr. 5149

www.informatiahr.go.ro Redacție: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIII., Nr. 5149* MIERCURI, 5 IANUARIE 2011 • Mai explicit despre Legea 233, care a intrat în vigoare începând cu data de 16 decembrie 2010 - în pagina a 4-a - Ce ne aşteaptă în 2011? Cu ce ne vom confrunta în următoarele 12 luni de zile? Măsurile de austeritate ale guvernanţilor vor continua, astfel încât creşterile de preţuri şi taxe vor fi resimţite de români ca adevărate lovituri în plină figură: benzina şi ţigările se scumpesc, iar prima de asigurare auto (RCA) va fi mai mare cu circa 15% • cresc amenzile pentru şoferi • pâinea, produsele lactate, legumele şi fructele vor avea preţuri mai mari din martie 2011* certificatul energetic pentru locuinţe va deveni obligatoriu • femeile sunt forţate să decidă cât stau acasă cu bebeluşii • banii vor fi mai puţini pentru bătrâni, pensionarii cu pensii mai mari de 740 de lei umnând să achite contribuţii la asigurările de sănătate • de la începutul acestui an intră vigoare noua lege a pensiilor, femeile se vor pensiona la 63 de ani, bărbaţii la 65 • vor continua concedierile bugetarilor, numai în 2011 urmând a rămâne fără loc de muncă circa 23.000 de angajaţi • de la jumătatea anului, asigurarea locuinţelor va deveni obligatorie... Şi să nu uităm că 2010 a fost cel mai greu an pentru români, de la Revoluţie până acum. (Continuare în pag. a 3-a) ANTON BORȘ Inspecţia Muncii, aproape ca poliţia La propunerea Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale, Guvernul a aprobat în şedinţa din 28 decembrie un proiect de lege care modifică Legea 108/1999 pentru înfiinţarea şi organizarea Inspecţiei Muncii, în sensul întăririi rolului şi atribuţiilor inspectorilor de muncă. Este vorba despre un act normativ ,care face parte dintr-o suită de modificări pe care noi le propunem atât la Legea privind inspecția muncii, la Statutul inspectorului de muncă, cât şi la Codul muncii. Este o legătură între aceste trei legi. Prin aceste legi încercăm să întărim statutul personalului care lucrează în inspecţia muncii şi, de asemenea, să protejăm muncitorii de riscul de a munci fără forme legale”, a declarat ministrul Muncii, Ioan Botiş. Potrivit celor mai importante modificări propuse în proiectul de lege, inspectorul de muncă va avea posibilitatea de a intra permanent la sediul angajatorului și verifica actele pe care acesta le deţine, dispune suspendarea directă a activității, în cazul în care se constată o încălcare flagrantă a legii, dispune (Continuare în pag. a 3-a) *2*0 Preț: 1 leu Au fost furate bicicletele de concurs ale campionului mondial de paraciclism, Eduard Novak - în pagina a 5-a - Preşedinţii consiliilor judeţene din Harghita, Covasna şi Mureş şi-au depus documentele pentru obţinerea cetăţeniei maghiare în pagina a 5-a 80 de turişti au fost evacuaţi pentru că pensiunea la care petreceau Revelionul a luat foc Un număr de 80 de turişti care petreceau Revelionul la o pensiune din satul Crişeni au fost evacuaţi în noaptea de Anul Nou după ce imobilul în care se aflau a luat foc. Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Harghita, pentru stingerea incendiului s-a intervenit cu o autospecială cu apă şi spumă de la Detaşamentul Odorheiu-Secuiesc şi cu două de la serviciile voluntare din Atd şi Cristuru-Secuiesc. Ofiţerul care a coordonat intervenţia de stingere a incendiului, Silviu Hurubă, a declarat că focul s-a declanşat de la coşul de fum, care nu era izolat la nivelul mansardei, şi care a dus la aprinderea materialelor uscate de la acoperiş. Proprietarul pensiunii le-a spus pompierilor că este pentru prima dată când a făcut focul în clădire, întrucât o folosea doar pe timpul verii. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI