Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2011 (Anul 23, nr. 5198-5247)

2011-04-01 / nr. 5198-5199

Anul XXIII., Nr. 5198/5199 • VINERI/SÂMBĂTĂ, 1 2 APRILIE 2011 • Nimeni nu este mai presus de lege „CITY PARKING” are dezlegare să respecte legea doar în afara orelor de program? Aşa se pare, stimată redacţie şi stimaţi cetăţeni care aţi fost „persecutaţi” de acest sereleu, după cum se poate vedea accesând Internetul şi citind o adresă trimisă de către Biroul Rutier al Poliţiei municipale Miercurea-Ciuc din cadrul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Harghita către SC „City Parking” SRL Miercurea-Ciuc. Eu unul, mă număr printre poate sutele sau miile de cetăţeni ciucani şi nu numai nemulţumiţi de fărădelegile pe care le săvârşeşte acest sereleu în cârdăşie cu Consiliul local Miercurea-Ciuc şi cu primarul reşedinţei noastre de judeţ, motiv pentru care mă şi aflu în judecată cu această firmă. Firmă care a acaparat aproape în totalitate spaţiile publice din municipiul Miercurea-Ciuc şi le-a transformat, fără consultarea cetăţenilor urbei, în parcări auto cu plată! Acum vă semnalez —dar aşa cum am mai spus, se poate accesa şi Internetul - faptul că, pe lângă îndelungata, dar mai ales inexplicabila tergiversare a proceselor aflate pe rolul Judecătoriei Miercurea-Ciuc și Tribunalului Harghita care au drept cauză o hotărâre de (Continuare în pag. a 3-a) itata creştina» * ♦ Cuvânt la Duminica a IV-a din Postul Mare Sfânta Evanghelie din Duminica a IV-a din Postul Sfintelor Paşti ne vorbeşte despre un tânăr lunatic (îndrăcit, posedat de diavol) care a fost vindecat de Mântuitorul Iisus Hristos. Evanghelistul Marcu relatează că mai întâi tatăl tânărului bolnav l-a adus pe acesta la ucenicii Domnului pentru a-l vindeca. Mântuitorul Se afla în acel moment încă pe Muntele Taborului, acolo unde S-a schimbat la Faţă înaintea a trei ucenici: Petru, Iacov şi loan. La întoarcerea (Continuare în pag. a 4-a) Preot loan Bidaşcă, Parohia Ortodoxă Izvoru-Mureşului BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ « KÁJONI JÁNOS /~PJC. Arderea resturilor vegetale va duce la scăderea recoltei, avertizează specialiştii - în pagina a 3-a - Bilanţul pe 2010 al Direcţiei pentru Sport a judeţului Harghita - în pagina a 2-a - ■M » 1 \ El I M, I JBPi 1 V ' .Jk’ * • * ;îSH^ BfjlPtJ * - a § ; -4v;;; Preţ: 1 leu Compania ungară RFV, furnizorul energiei termice în municipiul Gheorgheni, a racordat modulele termice la contoarele de pe casa scărilor de bloc fără a cere acordul proprietarilor şi fără aviz tehnic de la Electrica ■ Pentru că au depus plângere la Poliţie pentru furt de electricitate, consumatorii-reclamanţi sunt acuzaţi de primar că din cauza lor a crescut preţul gigacaloriei la 229 de lei ■ Sunteţi mulţumit de furnizarea energiei termice în momentul de faţă? „La preţul acesta în nici un caz” O altă situaţie interesantă în legătură cu externalizarea serviciului de furnizare a energiei termice în municipiul Gheorgheni şi investiţiile actualei companii prestatoare - RFV Centrul de Dezvoltare Regională SRL din Ungaria - ne-a fost semnalată de un locatar din localitate. Şi anume faptul că firma ungară a racordat modulele termice la contoarele de pe casa scărilor fără a avea acordul locatarilor şi avizul tehnic din partea Electrica, consumul trebuind să fie achitat de către proprietari. Evidenţiind faptul că firma prestatoare urmăreşte doar profitul propriu, cum e şi firesc de altfel pentru o societate comercială privată, însă prejudiciind interesele consumatorilor. Ceea ce, evident i-a nemulţumit pe locatari, care au făcut mai multe demersuri pentru a se remedia situaţia, însă, deşi au primit răspuns de la toate instituţiile sesizate, conducerea companiei nu a dorit să discute cu ei. Motiv pentru care proprietarii de apartamente din 20 de scări din nouă blocuri au depus plângere la Poliţie. Şi abia apoi firma furnizoare de energie termică şi-a arătat disponibilitatea în a discuta cu ei. (Continuare în pag. a 5-a) ŞTEFAN PĂTRÎNTAŞ stefanpatrintas@gmail.com S-a înfiinţat Cercul de creaţie Topliţa, în cadrul Cenaclului literar „Buna Miercurea-Ciuc Centrul Cultural Topliţa a fost, la sfârşitul săptămânii trecute, gazda unui eveniment cultural ce s-a înscris în rândul activităţilor culturale dedicate zilelor şcolii harghitene. Astfel, 23 martie a devenit ziua de naştere a Cercului de creaţie Topliţa al Cenaclului literar „Buna Vestire” din Miercurea-Ciuc. Cuvântul de deschidere l-a avut directorul Centrului Cultural Topliţa, Cristina Timariu, care a ţinut să aducă mulţumiri celor prezenţi, elevi, cadre didactice şi iubitori de poezie, menţionând că menirea acestei întâlniri este „de a pluti uşor în afara acestei lumi cotidiene, atât de pragmatică... de a da frâu liber creativităţii, care astăzi suferă destul de mult”. (Continuare în pag. a 4-a) Vestirea din