Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2011 (Anul 23, nr. 5298-5350)

2011-10-01 / nr. 5298-5299

• Pagina a 2-a • 30 septembrie– octombrie 2011 • Informația Orientare turistică la Vlăhiţa La Vlăhiţa a avut loc, recent, un concurs interjudeţean de orientare turistică, dotat cu Cupa Carpaţi şi organizat de CSSAT Carpaţi din Miercurea-Ciuc. Cu o participare numeroasă (60 de sportivi) şi concurenţi veniţi din Braşov, Bacău şi Cluj, cei care au dominat concursul au fost tot harghitenii, care au câştigat aproape tot ce se putea câştiga. Clasament Feminin, 8 ani Locul I - Jary Janka; locul II - Ştefania Peleş (ambele de la Palatul Copiilor Miercurea-Ciuc) Masculin, 8 ani Locul I - Jary Gergely; locul II - Suciu Ovidiu (ambii de la Palatul Copiilor Miercurea-Ciuc); locul III - Rancz Kies (Carpaţi M. Ciuc) Feminin, 10 ani Locul I - Alina Teca; locul II - Sándor Teodora; locul III - Andreea Mutică (toate trei de la Palatul Copiilor Miercurea-Ciuc) Masculin, 10 ani Locul I - Suciu Eduard; locul II - Vlad Peleş (ambii de la Palatul Copiilor Miercurea-Ciuc) Feminin, 12 ani Locul I — Puskás Renáta (de la Palatul Copiilor Miercurea-Ciuc) Masculin, 12 ani Locul I - Balász Endre (Palatul Copiilor M. Ciuc); locul II - Rancz Máté (Carpaţi M. Ciuc); locul III - Szilvester Áron (Palatul Copiilor M. Ciuc) Masculin, 14 ani Locul I - Rancz Bálint; locul II - Cosmin Bârsan; locul III - Ráduly Róbert (toţi de la Carpaţi M. Ciuc) Feminin, 16 ani Locul I - Claudia Sebestin; locul II - Laura Brînzilă (ambele de Carpaţi M. Ciuc); locul III - Vass Zsuzsa (de la Transilva Cluj) Masculin, 16 ani Locul I - Erősdi Zakariás; locul II - Jula Victor (ambii de la Carpaţi M. Ciuc); locul III - Szász Botond (din Dăneşti) Feminin, 21 ani Locul I - Maria Canache Bolatău (din Bacău); locul II - Cristina Sabău (CSU Braşov); locul III - Ancuţa Ciel (Armata M. Ciuc) Masculin, 21 ani Locul I - Dan Canache Bolatău (din Bacău); locul II - Marius Curcă (CSU Braşov) Feminin, 40 ani Locul I - Csúcs Mónika (CSU Braşov); locul II - Erősdi Edit (M. Ciuc); locul III - Szász Neli (Dăneşti) Masculin, 40 ani Locul I - Csúcs András (CSU Braşov); locul II - Rancz László (Carpaţi M. Ciuc); locul III - Jary László (Palatul Copiilor M. Ciuc) A începe Campionatul Naţional 5 Sâmbătă se reia Campionatul Naţional de baschet, prima divizie, în care va participa şi BC „Perla Harghitei", Miercurea-Ciuc. In prima partidă, ciucanii vor primi vizita piteştenilor de la BCM Universitatea. Meciul va avea loc sâmbătă, de la ora 18.00, la Sala Sporturilor din Miercurea-Ciuc. Preţul biletelor este 7 lei, respectiv 5 lei pentru pensionarii peste 65 de ani (cu legitimaţie) şi elevii sub 18 ani. Liga I programează pentru etapa din acest weekend câteva meciuri destul de interesante. Cu imaginea ştirbită, mureşenii vor trebui să arate o nouă faţă după plecarea lui Ovidiu Sabău de pe banca tehnică. Dar vor întâlni o echipă greu de învins: Pandurii Tg. Jiu. Trecând de la PSV Eindhoven la Voinţa Sibiu, concentrarea rapidiştilor s-ar putea să nu fie tocmai una bună, iar surpriza s-ar putea produce în Sibiu. După egalul scos în Giuleşti, CFR Cluj va primi vizita celor de la Petrolul Ploieşti. O echipă cu imaginea serios şifonată după ce a luat bătaie chiar în meciul de inaugurare a propriei arene. Momentul adevărului pentru echipa lui Dorinel Munteanu va fi duminică seara. Va juca, în deplasare, cu Steaua. Dacă nici acum nu va reuşi să obţină cele 3 puncte, atunci înseamnă că titlul din sezonul trecut a fost o pură întâmplare. Dar să vedem programul meciurilor. Vineri, 30 septembrie Astra Ploieşti - Sportul Studenţesc (ora 19.00, Dolcesport) FCM Tg. Mureş - Pandurii Tg. Jiu (ora 21,30, DigiSport) Sâmbătă, 1 octombrie Gaz Metan Mediaş - U Cluj (ora 19,00, DigiSport) Dinamo - Concordia Chiajna (ora 21.30, DigiSport) Duminică, 2 octombrie Voinţa Sibiu - Rapid (ora 17,00, DigiSport) FC Braşov - Ceahlăul (ora 19,00, DigiSport) CFR Cluj - Petrolul Ploieşti (ora 19,30, DigiSport) Steaua - Oţelul Galaţi (ora 21,30, Antena 1) Luni, 3 octombrie CS Mioveni-FC Vaslui (ora 21,30, DigiSport) încă un cap de acuzare pe numele lui Vasile Avram Fostul şef al Comisiei Centrale a Arbitrilor, Vasile Avram, a fost pus sub învinuire, miercuri, într-un nou dosar în care este acuzat alături de doi dintre avocaţii săi, pentru fals în înscrisuri sub semnătură privată, respectiv instigare la această faptă şi favorizarea infractorului. Purtătorul de cuvânt al DNA, Livia Săplăcan, a declarat că cei doi avocaţi ai lui Vasile Avram, Adrian Penciu şi Alexandru Şerban, ultimul fost procuror anticorupţie, au fost convocaţi miercuri la sediul DNA, unde au fost audiaţi mai multe ore de către anchetatori, ulterior fiind puşi sub învinuire pentru instigare la fals în înscrisuri sub semnătură privată şi favorizarea infractorului. Cei doi avocaţi au primit interdicţie de a părăsi ţara pentru 30 de zile, urmând să fie anchetaţi de procurorii anticorupţie alături de clientul lor, Vasile Avram, a precizat Săplăcan. Acest nou dosar pe numele lui Vasile Avram a fost deschis în urma anchetei făcute în cazul presupusei mite de la Târgu-Mureş primite de fostul preşedinte al Comisiei Centrale a Arbitrilor de la omul de afaceri Ioan Sorin Ţerbea. Potrivit Liviei Săplăcanu, faptele de care sunt acuzaţi Vasile Avram şi cei doi avocaţi ai săi s-au petrecut după începerea urmăririi penale în dosarul privind mita. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN liviucampean@gmail.com /) Răzvan Andreiana se califică în turul doi la categoria 56 kg Pugilistul român Răzvan Andreiana s-a calificat în turul doi al categoriei 56 de kg din cadrul Campionatelor Mondiale de box, care se desfășoară la Baku (Azerbaidjan). Românul a dispus la puncte (17-6) de letonul Dimitrijs Gutmans. Naţionala pierde şi ultimul meci în Noua Zeelandă Naţionala de rugby a României a pierdut şi ultimul meci de la Campionatul Mondial din Noua Zeelandă. Stejarii au fost învinşi de cea mai accesibilă echipă din grupă, Georgia, scor 9-25. în celelalte meciuri, stejarii au pierdut cu Scoţia (24-34), Argentina (8-43) și Anglia (3-67). S-a ratat calificarea în sferturi Naţionala feminină de volei a României a ratat, miercuri, la Belgrad, calificarea în sferturile de finală ale Campionatului European, după ce a pierdut în faţa Serbiei în 3 seturi (19-25, 15-25, 20-25). România se calificase la baraj după două înfrângeri în Grupa C, cu Cehia și Polonia, ambele cu 0-3, și o victorie cu Israel, cu 3-0. Africa de Sud face rocadă cu Libia Africa de Sud va înlocui Libia în calitate de ţară organizatoare a ediţiei din 2013 a Cupei Africii pe Naţiuni, în urma unui acord de schimb potrivit căruia Libia va găzdui turneul din 2017 al competiţiei.