Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2011 (Anul 23, nr. 5298-5350)

2011-11-25 / nr. 5330-5331

• Pagina a 2-a • 25/26 noiembrie 2011 • Informația S£@plafii2l.it i Ce rămâne în urma Oţelului In toamnă, toată suflarea gălăţeană dorea ca Oţelul să egaleze performanţa Unirii Urziceni în Liga Campionilor. Se dorea obţinerea a cel puţin 8 puncte, iar dacă nu, măcar un loc 3 în grupă, care permitea calificarea în Europa League. N-a fost nici una, nici alta, iar Oţelul Galaţi scrie istorie în Liga Campionilor în ceea ce priveşte echipele româneşti. Este singura echipă care, după 5 meciuri, nu a obţinut nici o victorie, nici un egal, adică nici 1 punct. Măcar un amărât de punct. Dar să recunoaştem. De câte ori, după un meci pierdut de o echipă românească, nu am spus „dacă juca ceva, dacă arătau voinţă, puteam să luăm şi 5 goluri că nu ne supăram, dar aşa...”. Şi de aceea propun în continuare o comparaţie între Oţelul Galaţi, pe de o parte, şi Steaua, respectiv CFR Cluj, pe de altă parte. Evit Unirea Urziceni pentru că la performanţa ei nu cred că vom mai ajunge degrabă. Şi dacă tot ne plac atât de mult statisticile, statistică să fie... Steaua un singur punct. CFR nici un şut pe poartă în sezonul trecut CFR Cluj a reuşit contraperformanţa ca în meciul din deplasare cu FC Basel să nu trimită nici un şut pe spaţiul porţii elveţiene. De asemenea, la Roma, deşi a expediat 3 şuturi, românii au şutat de 10 ori, ceea ce arată superioritatea în joc. Tot anul trecut, CFR Cluj a reuşit să primească 4 goluri pe teren propriu şi să nu marcheze nici unul în meciul cu Bayern München. La prima prezenţă în Liga Campionilor, CFR Cluj a reuşit ca în 3 meciuri (cu Chelsea, Bordeaux şi iar Chelsea) să execute pe poarta adversarelor 5 şuturi: patru cu Chelsea, numai un şut cu Bordeaux. în sezonul 2006/2007, Steaua s-a chinuit pe teren propriu, cu Lyon. S-a chinuit atât de tare că abia a reuşit să trimită de două ori mingea pe poarta francezilor. Dar cel mai mult s-a chinuit în următorul sezon, când a realizat următoarea performanţă: un singur şut în meciul cu Slavia Praga; nici un corner cu Arsenal Londra în meciul de acasă şi doar două şuturi pe poartă; 4 şuturi pe poartă în dubla cu Sevillia; şi încă două şuturi în deplasarea din Londra, în total, un amărât de punct obţinut în urma unui egal chinuit cu Slavia Praga pe teren propriu. Tot ca o comparaţie, după dubla cu Dinamo Kiev, sunt curios când Steaua a început un meci din Liga Campionilor cu doi atacanţi veritabili pe teren... Oţelul Galaţi egala Stelei din două meciuri Chiar dacă Oţelul Galaţi nu a reuşit să obţină nici un punct, a arătat că atunci când intră pe teren o face ca să joace fotbal. Că nu poate să o facă la fel de bine ca şi adversarul este altceva. Dar măcar își dă interesul, iese la joc, şi nu se baricadează pe două linii în propriul careu cum o făcea Steaua. De altfel, rămâne în amintire dubla cu Manchester United, jocuri în care echipa antrenată de Dorinel Munteanu a jucat de la egal la egal cu echipa englezească. Patru șuturi pe poartă a trimis Oţelul în meciul de la Bucureşti, adică tot atâtea cât a reuşit Steaua în două meciuri cu Sevilla. în acelaşi timp, englezii au trimis doar 6 şuturi, în deplasarea de la Basel. Oţelul a avut mai multe şuturi pe poartă decât gazdele, numai o prostie dată de lipsa de experienţă ducând la pierderea meciului. Nici din Anglia echipa gălăţeană nu a plecat cu coada între picioare, deşi a luat bătaie. Cele 5 camere şi 3 şuturi expediate pe poartă arătând că Oţelul nu s-a dus la Manchester ca să se apare. în ultimul joc de pe teren propriu decisivă a fost experienţa. Elveţienii au şutat de 3 ori pe poarta lui Grahovac şi au înscris tot de atâtea ori. Acest lucru a făcut diferenţa. Oţelul pornea în atac, iar elveţienii, calmi, pe contra-atac au rezolvat repede meciul, în schimb, nu a fost o diferenţă de valoare elocventă. Şi chiar dacă a luat bătaie, putem culege şi ceva bun după meciul de marţi seara, este singura echipă românească care revine de la 0-3 şi înscrie de două ori, fiind foarte aproape să obţină chiar un rezultat de egalitate. Concluzia... ...ar fi că, după cele 5 meciuri, Oţelul a arătat că atunci când intră pe teren îşi doreşte să joace fotbal. Nu face contra-joc, cum o fac multe echipe mici. Şi tocmai din acest motiv a ajuns să bifeze un record negativ în participarea românească din cupele europene: 0 puncte. Dacă se băga cu fundul în poartă cum a făcut-o de multe ori Steaua, probabil că reuşea să obţină un egal şi, cu puţin noroc, o victorie. Indiferent de rezultatul din ultimul meci, cu Benfica în deplasare, ceea ce rămâne după participarea Oţelului în Liga Campionilor este gustul plăcut că şi-a dat interesul. Şi-a dat interesul de a juca de la egal la egal cu orice echipă. Harghiteanca Sárig Edina a obţinut locul I la Cupa Bucureşti - Dance Impact La sfârşitul săptămânii trecute, în Capitală, a avut loc concursul de dans sportiv „Cupa Bucureşti - Dance Impact”, ediţia a XXIII-a, eveniment la care a participat şi sportiva din Harghita Sárig Edina Szilvia (legitimată la CDS New Dance din Tg. Mureş), alături de partenerul ei Vlad Alin Pelin (CDS Hot Moves din Braşov). Şi de această dată, perechea a avut o evoluţie remarcabilă, obţinând la categoria Open Basic Latino 12-13 ani locul IV. La categoria dansurilor Open Basic Standard 12-13 ani, cei doi au cucerit medalia de aur, urcând pe prima treaptă a podiumului. Dans de aur Liderul campionatului soseşte la Ciuc BC „Perla Harghitei” Miercurea-Ciuc va avea sâmbătă un meci extrem de greu împotriva liderului Campionatului Naţional, BC Timişoara. Duelul din teren şi faptul că pe teren se va afla cea mai bună echipă din campionat, în acest moment, sunt ingredientele care ar trebui să vă determine să nu rataţi meciul. Partida se va desfăşura sâmbătă, de la ora 19.00 şi va fi găzduită de Sala Sporturilor din Miercurea-Ciuc. Vineri, 25 noiembrie Astra Ploieşti - Ceahlăul Piatra Neamţ (ora 20.30, DigiSport) Sâmbătă, 26 noiembrie Sportul Studenţesc - FC Vaslui (ora 14.00 DigiSport) Pandurii Tg. Jiu -Rapid (ora 16.00, DigiSport) Steaua - Braşov (20.30, DigiSport) Duminică, 27 noiembrie Voinţa Sibiu - CFR Cluj (ora 14,00, Dolce Sport) U Cluj - Oţelul Galaţi (ora 16,00, DigiSport) CS Mioveni - Dinamo (ora 20,30, DigiSport) Luni, 28 noiembrie FCM Tg. Mureş - Concordia Chiajna (ora 18,30, DigiSport) Gaz Metan Mediaş - Petrolul Ploieşti (ora 20,15, GSPTV) Oţelul nu e singură Cele 5 înfrângeri ale Oţelului Galaţi în Liga Campionilor nu sunt unicate. Villarreal, echipă de mijloc a campionatului spaniol, şi croaţii de la Dinamo Zagreb se află în aceeaşi situaţie ca şi echipa antrenată de Dorinel Munteanu. Fără victorii după 5 meciuri în Liga Campionilor mai sunt Şahtior Doneţk (echipă cu pretenţii mari în Europa) şi Genk. De altfel, miercuri seara, Genk a contribuit la scorul sezonului, a încasat 7 goluri şi nu a dat nici unul în partida din deplasare cu Valencia. Golurile spaniolilor au fost marcate de Jonas 10, Soldado (foto), care a reuşit o triplă în minutele 13, 35, 39. Pablo Hernández 68, Aduriz 70 şi Costa 81. înfrângerea la scor suferită de Genk nu este singura din acest sezon al Ligii Campionilor. în deplasarea de la Londra, belgienii au pierdut cu 5-0 meciul cu Chelsea. înaintea ultimei runde din grupele Ligii Campionilor, doar 7 echipe şi-au asigurat calificarea în următoarea fază a competiţiei. Acestea sunt: Bayern München, Internazionale Milano, Real Madrid, Arsenal Londra, APOEL Tel-Aviv, Barcelona şi AC Milan. Tecău/Lindstedt, prima strângere Perechea Horia Tecău/Robert Lindstedt (foto) (România/Suedia), cap de serie numărul 6, a fost învinsă, miercuri, de fraţii Bob şi Mike Bryan, principalii favoriţi, în etapa a 11-a a Grupei A de la Turneul Campionilor de la Londra. Americanii s-au impus cu scorul de 6-1, 6-2, după 54 minute de joc, în primul joc laTurneul Campionilor, Tecău şi Lindstedt au trecut de cuplul indian Mahesh Bhupathi/Leander Paes şi vor juca, în ultimul meci din grupă împotriva perechii Jurgen Melzer/Phillipp Petzschner (Austria/Germania). Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN liviucampean@gmail.com