Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2011 (Anul 23, nr. 5298-5350)

2011-10-14 / nr. 5306-5307

• Pagina a 2-a • 14/15 octombrie 2011 • Informaţia Holy&Ii&IML Mai bine ne apucăm de curling Fără a bate un apropo la sportul de iarnă, care este şi nu prea este tradiţional prin Harghita, ar fi mai bine să renunţăm la fotbal şi să trecem la curling, sportul recent înfiinţat la noi şi la care am şi obţinut o clasare pe locul 6 la Europene. Revenind la treburi mai (ne)serioase, preliminariile pentru EURO 2012, care tocmai s-au încheiat, au reprezentat un nou eşec al naţionalei cottduse, până la urmă, de Mircea Sandu&Co. Intr-o grupă în care ne speriam doar de Franţa şi nu credeam că ne vom încurca cu Bosnia-Herţegovina, am reuşit să terminăm campania fără suflu, în genunchi. In genunchii unei mentalităţi sportive mult inferioare, aproape inexistente. Am început preliminariile cu speranţă Cu speranţa că Razvan Lucescu jucase un sfert de finală de Cupa UEFA cu Rapid şi făcuse treabă bună la Braşov - va reuşi să readucă naţionala în prim planul fotbalului european. Numai că un egal acasă cu Albania o înfrângere la Paris şi una în deplasarea din Bosnia l-au exclus pe Răzvan de pe banca tehnică. Nu l-a salvat nici măcar victoria cu 3-0 obţinută acasă cu Bosnia-Herţegovina. La mijlocul calificărilor a fost repus în funcţie Victor Piţurcă Cel care nu cu mult timp înainte îi lăsase loc, fiind hulit de multă lume pentru jocul prestat, chiar lui Răzvan. Aşadar, cei doi fac rocadă pe banca naţionalei, iar presa sportivă din România îl vedea pe cel care a ratat calificarea la Mondiale ca un salvator. Dar au venit rezultatele. Rezultatele slabe. Chiar dacă pentru Europenele de anul viitor nu ne mai făceam speranţe, doream ca naţionala să joace fotbal, însă o victorie chinuită într-un amical cu San Marino şi una într-un meci oficial cu Luxemburg (rezultatele notabile ale lui Piţurcă) nu ne dau nici un motiv de speranţă pentru ceea ce va veni. Intr-adevăr, Piţurcă n-a pierdut nici un meci, dar, în afară de Franţa, nici nu a avut echipe puternice. Iar în meciul cu cocoşii tactica lui a fost clară: nu luăm gol şi, poate-poate, îşi bagă el un gol, cum a reuşit Nicoliţă cu ani în urmă pe Santiago Bernabeu. După o campanie de calificare în urma căreia de abia ne-am menţinut pe locul 3 (la un singur punct de locul 4), nu ne mai rămâne nici măcar speranţa. Cu ani în urmă pierdeam calificările la mare luptă, în urma unor greşeli de arbitraj ori personale. Acum nici măcar de asta nu avem parte, speranţele noastre transformăndu-se în scrum după primele 3 meciuri. La finalul acestei campanii nu avem o echipă stabilă, un nucleu de bază pe care să-l ştim dinainte şi să nu lipsească de la nici un meci. Nu avem un prim II stabil. La finalul acestei campanii se pare că jucătorii sunt aduşi după criterii cel puţin ciudate. Altfel nu-mi explic cum o echipă care a terminat campionatul pe locul 6, iar acum se situează la mijlocul clasamentului. Steaua, trimite cei mai mulţi jucători la lot. La finalul acestei campanii cred că ar fi bine să ne dăm seama că nu mai avem fotbal. Cel puţin nu mai avem fotbalul din urmă cu 15-20-25 de ani. Trebuie să fim modeşti şi să recunoaştem, odată cu prăbuşirea economiei, a stării sociale din ţară, a celorlalte ramuri sportive, s-a prăbuşit şi fotbalul. Valoarea noastră, la nivel de naţională, nu mai e locul 1-2 în cadrul preliminariilor. Iar această situaţie nu se va schimba atâta timp cât în fotbal nu se va schimba ceva. Bani şi condiţii pentru performanţă ar fi. Dar cei care investesc în fotbalul românesc o fac, parcă, fără cap. Până la urmă şi fotbalul este o afacere şi se supune anumitor reguli: cu cât investeşti mai mult, cu atât profitul este mai mare, cu cât investeşti mai puţin, cu atât profitul este mai mic şi performanţa mai modestă. Pe de altă parte, dacă la o echipă de club ceva nu merge, se schimbă echipa tehnică, de la masor până la antrenor, iar uneori chiar şi manager. Iar în asemenea situaţii de ce nu se poate schimba şi conducerea fotbalului? Mircea Sandu şi Dumitru Dragomir ar putea părăsi fotbalul românesc până ce acesta nu ajunge cu totul în genunchi. Deja am îngenuncheat de prea multe ori în faţa unor echipe mult prea modeste şi tare mi-e teamă ca, nu peste multă vreme, să ajungem să ne batem pentru ultimele două poziţii. Mircea Sandu zice că face treabă bună la conducerea fotbalului românesc, iar pentru ratările calificărilor la Mondiale şi Europene dă vina numai pe antrenori şi pe patronii de club. Dar între sfertul de finală din SUA şi victoria chinuită cu San Marino parcă e o diferenţă mult prea mare. Iar cineva trebuie să-şi asume vina pentru prăbuşirea continuă a naţionalei şi a fotbalului românesc. Rămâne să vedem doar când se va întâmpla acest lucru. Victorie pentru Odorhei Intr-un meci restanţă din cadrul etapei a 6-a a Campionatului Naţional de handbal masculin, HC Odorheiu-Secuiesc a dispus, miercuri, pe teren propriu de Ştiinţa Municipal Bacău cu scorul de 39-33 (19-18), în urna acestei victorii. HC Odorhei se situează pe locul 3, la un punct în spatele băcăuanilor şi la 3 puncte de liderul HCM Constanța. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN liviucampean@gmail.com . Ciucul primeşte vizita Iaşului In cadrul Campionatului Naţional de baschet, BC ,,Perla Harghitei” va primi vizita echipei din Iaşi, CSS Politehnica Unirea. Partida se va juca astăzi, de la ora 18.00, la Sala Sporturilor din Miercurea-Ciuc. Cele două echipe se află pe ultimele două locuri în campionat, fără nici o victorie după două etape. Aşadar, meciul de astăzi va fi o premieră: fie una dintre echipe va obţine prima victorie din actuala ediţie a campionatului, fie ambele vor părăsi arena neînvinse, dacă meciul se va termina la egalitate. / Locul 8 pentru gimnaşti Echipa masculină de gimnastică a României s-a clasat, miercuri, pe locul 8, cu un total de 245.175 puncte, la Campionatul Mondial de la Tokyo. Lipsiţi de aportul lui Marian Drăgulescu, accidentat şi retras din finala pe echipe şi cea la individual compus, gimnaştii români au fost urmăriţi de ghinion încă de la Echipa feminină de tenis de masă a României a obţinut medalia de argint la Campionatul European din Polonia, după ce a fost învinsă, miercuri, în finală, cu scorul de 3-0. Una dintre surprizele acestor preliminarii a venit din Grupa H. Aici, 3 echipe s-au luptat pentru primele două locuri: Danemarca, Norvegia şi Portugalia. înaintea ultimului meci din grupă, cele 3 echipe aveau fiecare 16 puncte. Iar jocul decisiv avea să fie în Danemarca, echipă care primea vizita portughezilor. Câştig de cauză a avut naţionala daneză, care s-a calificat direct la turneul final, înaintea ultimului meci, Portugalia a terminat grupa abia a doua, mergând la baraj. Alături de Danemarca, la Campionatul European din 2012 s-au mai calificat: Polonia şi Ucraina (în calitate de ţări debutul finalei. La sărituri, în prima rotaţie, Marius Berbecaru a fost notat cu 0.000, din cauză că a ratat nu atât execuţia, cât mai ales aterizarea, căzând pe spate, în loc să atingă solul cu tălpile mai întâi. Cu un handicap de aproximativ 15 puncte din start, gimnaştii români nu au mai avut şansa de a lupta pentru o clasare în partea superioară a clasamentului, încheind finala pe poziţia a 8-a. China şi-a păstrat titlul mondial pe echipe, câştigând cu un total de 275.161 puncte, urmată de Japonia şi SUA, de selecţionata Olandei. România a pierdut finala Campionatului European pentru a doua oară consecutiv, şi tot în faţa Olandei, aşa cum s-a întâmplat şi în 2010, la Ostrava, în primul meci al finalei. Daniela Dodean a fost învinsă cu 3-0 de Li Jiao. Elizabeta Samara a avut două mingi de meci la scorul de 2-1 la seturi, dar a pierdut întâlnirea cu Li Jie cu 2-3. Szőcs Bernadette a condus-o pe veterana Elena Timina cu 2-0 la seturi, dar până la urmă a cedat meciul cu 2-3, iar Olanda a devenit din nou campioană europeană, organizatoare, Germania, Rusia, Italia, Franţa, Olanda, Suedia, Grecia, Anglia şi Spania. Ieri au fost trase la sorţi şi meciurile de baraj, care vor stabili ultimele 4 echipe care vor ajunge la EURO 2012: Turcia-Croaţia Estonia - Irlanda Republica Cehă - Muntenegru Bosnia şi Herţegovina - Portugalia Partidele se vor disputa pe 11/12 noiembrie (turul) şi 15 noiembrie (returul). 1 Vicecampioane europene la tenis de masă Suedia s-a calificat la Euro, Portugalia abia la baraj Liga 1: programul etapei a 10-a Vineri, 14 octombrie Rapid - CS Mioveni (ora 19,00, DigiSport) Oţelul Galaţi - Astra Ploieşti (ora 21,30, DigiSport) Sâmbătă, 15 octombrie Sportul Studenţesc - FCM Tg. Mureş (ora 15,00, DolceSport) Petrolul Ploieşti - Voinţa Sibiu (ora 18,00, DigiSport) Concordia Chiajna - CFR Cluj (ora 21,30, DigiSport) Duminică, 16 octombrie U Cluj - FC Braşov (ora 19.00, DigiSport) FC Vaslui - Steaua (ora 21,30, DigiSport) Luni, 17 octombrie Pandurii Tg. Jiu - Gaz Metan Mediaş (ora 19,00, DigiSport) Ceahlăul Piatra Neamţ - Dinamo (ora 20.00, GSP TV/Antena 1)