Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2012 (Anul 24, nr. 5351-5402)

2012-01-04 / nr. 5351

• Pagina a 2-a • 4 ianuarie 2012 • Informația H&P&liier Schlierenzauer - pe urmele milionului Cea mai aşteptată competiţie a săritorilor cu schiurile. Turneul celor 4 trambuline, a programat vineri finala primei etape, cea de la Oberstdorf. A fost o competiţie cu peripeţii, din cauza ninsorii abundente concursul a fost anulat după ce săriseră 42 de sportivi din totalul de 50, cu menţiunea că celor care săriseră deja li se permitea să opteze pentru săritura mai bună din cele două încercări. Principalul beneficiar a fost chiar câştigătorul de la Oberstdorf, austriacul Gregor Schlierenzauer (foto), care, la reluare, a sărit mult mai bine decât prima oară apoi, în manşa a 2-a, a sărit excepţional şi, odată cu aceasta, şi-a adjudecat şi prima victorie a Turneului. Primii clasaţi la Oberstdorf: 1. Gregor Schlierenzauer 283,3 p.; 2. Andreas Kotier (Austria) 265,2; 3. Thomas Morgenstern (Austria) 264.3: 4. Sigmund Freund (Germania) 264.0; 5. Daiki Ito (Japonia) 262.3. Duminică, în etapa de la Garmisch- Partenkirchen, Schlierenzauren a realizat o primă săritură de 139 m, care i-a permis, ţinând cont şi de diverşii coeficienţi cu care sunt ajustate notele, să obţină victoria cu o săritură de 134 m în manşa secundă şi un total de 274,5 puncte. „Schlik” a fost urmat de coechipierul său Andreas Koller cu 270,4 p. şi japonezul Daiki Ito, cu 29,6 p. Aşadar, pentru a obţine milionul de franci elveţieni oferit de organizatori celui care va câştiga Turneul celor 4 trambuline cu victorii în toate cele 4 concursuri, Gregor mai are nevoie dedouă victorii, la Innsbruck (4 ianuarie) și Bishofshofen (6 ianuarie). Doar Monica Niculescu Primul turneu puternic al anului, la feminin, a început, odată cu noul an, la Brisbane, în Australia, acolo unde pe tabloul principal s-a aflat și Simona Halep, învinsă cu 6-1, 6-4 de Kim Clijsters. Tot la antipozi, la Auckland (Noua Zeelandă), au luat startul alte 3 românce. Din păcate, doar una, Monica Niculescu (foto), a acces în turul II, după ce a învins-o, cu scorul de 7-6,6-1, pe reprezentanta gazdelor, Jamie Hampton, venită din calificări. Sorana Cârstea a pierdut, scor 4-6, 6-7, la italiana Flavia Pennetta, iar Alexandra Dulgheru a fost eliminată de tânăra americană Christina McHale. La masculin, sezonul a început cu turneele de la Brisbane și Doha (Qatar), dar pe tablourile principale nu se află... picior de jucător român în afara lui Horia Tecău, care face, în continuare, pereche cu suedezul Robert Lindstedt. Cei doi au acces în turul 11 al turneului de la Brisbane, trecând relativ uşor, scor 6-4, 6-4, de dublul ucrainean Oleksandr Dolgopolov - Vitali Molchianov. Djokovic , de unde a lăsat-o Jucătorul sârb Novak Djokovic pare să fi reluat nivelul său de joc de unde l-a lăsat anul trecut, înainte de accidentare. Participând la turneul invitaţional de la Abu Dhabi, „Nole” a făcut vio în jurul său, întrecându-l în semifinală cu 6-2, 6-1, pe Roger Federer care înaintea partidei se arăta încrezător și se declara în formă iar în finală cu 6-2, 6-1 pe David Ferrer. Acesta din urmă s-a distrat în semifinală, scor 6-3, 6-2, cu Nadal, care, în schimb, și-a revenit în finala mică învingându-l cu 6-1, 7-5 pe Federer.  Va merge Tamgho la Londra? Săritorul de triplu Teddy Tamgho, care la doar 20 de ani are 5 titluri de campion al Franţei, este campion de sală al Europei, campion şi recordman mondial de sală - cu 17,98 - este protagonistul unui scandal de pomină Aflat la Boulouris, Tamgho a agresat-o într-un mod greu de imaginat pe atleta locală Glodie Tudiesche. Povesteşte victima: „S-a repezit la mine şi m-a strâns de gât până ce am ameţit Apoi mi-a dat un brânci şi m-am lovit violent de sol, după care a început să mă lovească cu pumnii, genunchii şi picioarele. O prietenă a încercat să intervină dar a lovit-o violent cu pumnul în maxilar. A intervenit şi unul din antrenorii noştri, dar a fost umplut de sânge, provocându-i o rană deschisă în timpul acesta striga ca un nebun - Vă omor”. Certificatele medicale probează veridicitatea celor afirmate de Glodie: numeroase hematoame pe corp, un traumatism al vertebrelor cervicale, inflamaţii ale traheei, prietena care a intervenit s-a ales cu o luxaţie de maxilar, iar antrenorul cu o rană deschisă. Incidentul s-a produs în octombrie, dar Federaţia franceză de atletism a dat verdictul abia în 20 decembrie. Iar cei care au fost agresaţi acuză Federaţia franceză de atletism,precum şi organele regionale, de muşamalizarea cazului. Intr-adevăr, pentru asemenea violenţe Tamgho a fost suspendat pe un aadar - atenţie! - doar 6 luni efectiv şi 6 luni cu suspendare. Coincidenţă: suspendarea efectivă se suprapune pe o perioadă de inactivitate cauzată de o accidentare! „Pedeapsa” l-a lăsat rece pe împricinat care, drept răspuns, a găsit de cuviinţă să posteze pe Internet o „melodie” rappe în care îi ironizează atât pe ziariştii francezi, cât şi pe victimele agresiunii. E foarte clar: greu se hotărăşte cineva, indiferent din ce ţara, să suspende un tip care poate aduce, cu mare probabilitate, o medalie olimpică Campionatul Mondial U-20 în Canada au continuat partidele din cadrul grupelor preliminare ale Campionatului Mondial rezervat jucătorilor până la 20 de ani. Ultimele rezultate înregistrate: Suedia - Rusia 4-3 (după lovituri de penalitate), Slovacia - Elveţia 6-4, Canada - SUA 3-2, Finlanda - Cehia 4-0. Câştigătoarele grupelor, Canada şi Suedia s-au calificat direct în semifinale, în timp ce echipele de pe locurile 2-3 vor juca sferturile de finală, după următorul program: Finlanda - Slovacia, Rusia - Cehia, SUA, Danemarca Elveţia şi Lituania joacă în play-out pentru evitarea retrogradării. liga MOL Ultimele rezultate înregistrate: Fenestera Braşov - Steaua Bucureşti 3-5 (3-2, 0-2, 0-1) Újpest Budapesta - Ferencváros Budapesta 1-5 (0-2, 1- 0-2) Dab.Docler Dunaújváros - Jegesmedvék Miskolc 4-3 (1-1, 1-0, 2-2) Ferencváros - Sapa Fehérvár 11 8-3 (1-2, 4-0, 3-1) Sport Club M. Ciuc - Fenestela 6-4 (0-1, 2-2, 4-1) Maratonul de la Sao Paulo Oraşul brazilian Sao Paulo a fost gazda tradiţionalului maraton San Silvestre, la care au participat 25.000 de alergători. Podiumurile de premiere au fost o chestiune kenyano-etiopiană atât la masculin,cât şi la feminin. Masculin: 1. Tariku Bekele (foto) (Etiopia); 2. Mark Korir; 3. Mattew Kisorio (ambii Kenya). Feminin: 1. Priscah Japtoo (Kenya); 2. Wade Ayalew (Etiopia); 3. Eunice Kirwa (Kenya). Cupa Hopman Localitatea australiană Perth este, la cumpăna dintre ani, gazda tradiţională a unei competiţii unice ca format: Cupa Hopman, singura întrecere de tenis cu compoziţie mixtă - un tenisman şi o tenismană, fiecare susţinând câte o partidă de simplu, şi una, împreună, de dublu. La ediţia din acest an echipele invitate sunt: Grupa A: Cehia, SUA, Danemarca, Bulgaria; Grupa B: Franţa, Spania, Australia, China. Rezultate înregistrate până în prezent: Franţa - China 2-1, Spania - Australia 2-1, Danemarca - SUA 2-1, Cehia - Bulgaria 2-1. Echipele clasate pe primul loc în grupe își vor disputa finala. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU stef_dan21 @yahoo.com lui început tragic Doar 57 de kilometri a parcurs caravana Raliului Dakar 2012 şi o nouă tragedie, a 60-a în cele 37 de ediţii ale întrecerii, a îndoliat competiţia: în urma unei căzături, motociclistul argentinian Jorge Martinez Boero (foto), în vârstă de 38 de ani, a decedat datorită unui stop cardiac. Boero era la a doua participare în Raliul Dakar, anul trecut el căzând într-o groapă unde a rămas 8 ore până a fost găsit. Motociclistul era fiul unui campion argentinian de raliuri, decedat în 2004 în urma unui accident suferit într-o cursă. Ancelotti - antrenor la PSG Zvonurile care circulă de aproape 2 luni s-au adeverit: italianul Carlo Ancelotti (foto) este noul antrenor al formaţiei franceze Paris Saint Germain. Preluată de un grup financiar arab din Qatar, Paris Saint Germain este la ora actuală una din formaţiile cu cele mai mari posibilităţi financiare din Europa. De altfel şi salariul lui Ancelotti este unul dintre cele mai mari: 5 milioane euro pe an. După cum a anunţat chiar Ancelotti, care îl va avea ca adjunct pe fostul mare internaţional francez Claude Makeleie, în perioada imediat următoare la PSG vor fi legitimaţi câţiva jucători de mare valoare. „Avem totul aici - a spus Ancelotti - pentru a face lucruri mari”. Reamintim că italianul a obţinut două cupe ale Ligii Campionilor cu AC Milan, titlul şi Cupa Angliei cu Chelsea. Thierry Henry - retur la Arsenal După cum a anunţat antrenorul lui Arsenal, Arsene Wenger, fostul internaţional francez va fi împrumutat pentru o perioadă de două luni la Arsenal Londra, echipa la care a jucat în perioada 2000-2008 şi pentru care a marcat 220 de goluri. Henry este legitimat la Red Bulls New York, dar, în perioada aceasta, campionatul nord-american este întrerupt, aşa că francezul va putea evolua la Arsenal. El va primi un salariu de 80.000 euro pe săptămână şi are rolul de a-i înlocui pe jucătorii africani, printre care Chamakh şi Gervinho, care vor lipsi din echipă fiind plecați la Cupa Africii.