Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2012 (Anul 24, nr. 5451-5501)

2012-07-03 / nr. 5451

Anul XXIV. Nr. 5451 MARȚI, 3 IULIE 2012 • Preţ: 1 leu Cristuru-Secuiesc Elev eliminat de la BAC pentru fraudă Un candidat la examenul de Bacalaureat a fost dat afară din sală pentru fraudă. Inspectorul Bartolf Hedwig afirmă că incidentul a avut loc în Cristuru-Secuiesc, la Liceul Teologic Unitarian „Berde Mózes”, profesorii supraveghetori găsind asupra elevului un dispozitiv handsfree și, implicit, un telefon mobil. Fiind prins în flagrant, acesta nu a putut nega și a fost nevoit să părăsească sala de examinare. Bartolf Hedvig a mai precizat că, deoarece elevul a fost eliminat din examen în urma unei fraude, el are voie să se prezinte din nou la Bacalaureat, pentru a susţine examenul, în sesiunea din august 2013. La proba scrisă de limba română a examenului de Bacalaureat s-au prezentat 2.763 candidaţi harghiteni. Este pentru prima dată când examenul se susţine sub supravegherea camerelor de filmat, anul trecut în judeţ nefiind instalate asemenea dispozitive. Astăzi are loc examenul la limba maternă, iar mâine se va desfăşura proba obligatorie a profilului. Ultimul examen, din materia la alegere a profilului şi specializării, este programată pentru ziua de vineri, rezultatele urmând să se afișeze duminică, LIVIU C. Proaspăt deţinător de buletin, femeie în stare de ebrietate, bărbat dormind toţi cu volanul în mână... - în pagina a 4-a -România - vicecampioană mondială universitară - în pagina a 2-a - Pentru limitarea sentimentului de marginalizare Sâmbătă, 30 iunie 2012, la Miercurea-Ciuc a avut loc un concurs de cultură generală special pentru persoane cu deficienţe de auz şi vorbire. Acţiunea a avut succes atât pentru organizatori - Asociaţia Naţională a Surzilor din România, Filiala Harghita cât şi pentru cei 30 de participanţi veniţi din întreaga ţară şi care au plecat din oraşul reşedinţă a judeţului Harghita nu numai cu premii, ci, mai ales, cu amintiri frumoase. „Handicapul este o funcţie a relaţiei dintre persoanele cu deficienţe şi mediul înconjurător şi el apare atunci când aceste persoane întâlnesc bariere culturale fizice sau sociale care le împiedică accesul la diferite sisteme ale societăţii şi care sunt disponibile altor cetăţeni. Altfel spus, handicapul este pierderea sau limitarea ocaziilor de a lua parte la viaţa comunităţii la nivel egal cu ceilalţi. Persoanele cu handicap nu constituie un grup omogen. (Continuare în pag. a 4-a) AURELIA ILUT aureliailut@gmail.com Batalionul 435 Sprijin Logistic „Ciuc", implicat direct în ajutorarea comunităţilor din judeţ afectate de calamităţi naturale, a sărbătorit 101 ani de la înfiinţare Fostul secretar de stat Markó Attila, condamnat la trei ani de închisoare cu executare ■ Motivul condamnării: abuz în serviciu contra interesului public pentru restituirea Colegiului „Székely Mikó” din Sfântu-Gheorghe Fostul secretar de stat Markó Attila, acuzat de abuz în serviciu contra interesului public pentru restituirea Colegiului „Szekely Mikó” din Sfântu- Gheorghe, a fost condamnat la trei ani de închisoare cu executare de Judecătoria Buzău, decizia instanţei nefiind definitivă, potrivit Mediafax. în acest dosar mai au calitate de inculpaţi Tamas Marosan şi Silviu Clim. Marosan a fost, de asemenea, condamnat la trei ani de închisoare cu executare, pentru abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată, în timp ce Clim a fost condamnat la trei ani de închisoare cu (Continuare în pag. 4-a)