Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2012 (Anul 24, nr. 5451-5501)

2012-07-24 / nr. 5463

Anul XXIV. Nr. 5463 MARȚI,24 IULIE 2012 • Siria, tărâmul - în pagina a 6-a - TENIS: Bătute de niște necunoscute 1 & incertitudinilor1 Ö£ál îkÎSsS,în pagina a 2-a Judeţul Harghita se confruntă cu cea mai mare secetă din ultimii 50 de ani ■ 97 la sută din suprafaţă este afectată, cultura cartofului are foarte mult de suferit Judeţul Harghita se confruntă cu cea mai mare secetă din ultimii 50 de ani, aproape întreaga suprafaţa agricolă fiind afectată de lipsa precipitaţiilor şi căldura excesivă. Directorul Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală Harghita, Török Jenő, a declarat că din întreaga suprafaţă agricolă de 395.500 de hectare, sunt afectate de secetă 383.670 de hectare, adică 97 la sută. Aproape 870 de hectare cu orzoaică, ovăz, porumb sau cartof sunt afectate sută la sută. Török Jenő a explicat că cel mai mult are de suferit cartoful, cultura de bază în judeţ, pentru că nu a plouat chiar în lunile iunie şi iulie, care sunt decisive pentru creşterea lui. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI 270 de hectare de vegetaţie uscată şi pădure, mistuite de flăcări în luna iulie ■ Aproape 1.566 de oameni au acţionat pentru stingerea lor Un număr de 270 de hectare de pădure, resturi de exploataţie forestieră sau vegetaţie uscată au fost mistuite de flăcări în luna iulie, în Harghita, pompierii confruntându-se cu intervenţii extrem de dificile, în zone izolate şi accidentate. Şeful Centrului Operaţional al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Harghita, lt. col. Ovidiu Dudu, a declarat, ieri, că de la începutul lunii s-au înregistrat 29 de incendii, la nivelul întregului judeţ. Pentru stingerea focurilor au acţionat, în total, 1.417 persoane, din care 524 de la ISU, 498 de la serviciile voluntare pentru situaţii de urgenţă, 117 vânători de munte, jandarmi şi poliţişti, 148 de silvicultori şi reprezentanţi ai composesoratelor şi 132 de cetăţeni. (Continuare în pag. a 3-a) Preţ: 1 leu Victor Ponta s-a întâlnit cu administraţia publică locală din Harghita, Covasna şi Mureş ■ La întâlnirea de la Miercurea-Ciuc, primarii şi consilierii judeţeni din cele trei judeţe au venit cu probleme diverse: de la fondurile pentru proiectele PNDI, la blocarea posturilor sau la cele etnice Primul-ministru al Guvernului României, Victor Ponta, a fost sâmbătă la Miercurea-Ciuc, unde a avut o întâlnire cu administraţia publică locală - primari, viceprimari, consilieri judeţeni - din Harghita, Covasna şi Mureş. Premierul a spus că a dorit să fie prezent la această întâlnire pentru a spune „în mod direct, nu prin alţi reprezentanţi ai Guvernului sau ai partidului pe care îl conduc, că din punctul meu de vedere, ca prim-ministru, am obligaţia de a trata judeţele Harghita, Covasna şi Mureş în mod absolut corect şi în mod absolut constructiv. Indiferent de faptul că acum UDMR nu mai este la guvernare sau a fost sau că va mai fi sau că există o altă majoritate”. Acesta a mai spus că este de obligaţia lui de a sprijini toate proiectele corecte şi că „orice problemă a oricărui judeţ din această ţară - şi vorbesc de Harghita, Covasna, Mureş sau a oricărui primar din aceste trei judeţe - orice problemă corectă, administrativă, din punctul meu de vedere, este obligaţia mea să o rezolv şi să vă acord sprijinul necesar”. Victor Ponta a dat asigurări celor care au fost prezenţi la întâlnire că nu va face discriminare între primari, indiferent dacă e unul din Harghita sau Covasna ori altul din Gorj sau Bacău, indiferent dacă face parte din UDMR sau dacă este de la PSD ori din alt partid. Referindu-se la alegeri, premierul a spus că a avut unele discuţii cu prefecţii pentru ca referendumul să fie organizat corect. „M-am ocupat înainte de întâlnirea cu dvs. (na, cu primarii) să discut cu cei trei prefecţi, să discut cu autorităţile care vor organiza referendumul, pentru că cel mai mult mă interesează ca toate evenimentele electorale, toate scrutinele electorale să fie organizate corect. Şi cred că pe 10 iunie, dincolo de bătăliile electorale, votul a fost organizat corect şi rezultatele au fost cele corecte”, a spus Victor Ponta. Acesta a continuat: „Eu trăiesc cu impresia că în 2009 votul în România s-a fraudat şi îmi doresc ca ceea ce s-a întâmplat atunci să nu se mai întâmple niciodată. Cel puţin cât timp sunt eu prim-ministru. (Continuare în paginile 4 și 5) LIVIU CÂMPEAN liviucampean@gmail.com