Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2014 (Anul 26, nr. 5703-5738)

2014-01-07 / nr. 5703

• Pagina a 2-a • 7 ianuarie 2014 • Informația HwUtot SPORT HANDBAL Sărituri cu schiurile Victorii cu Cipru Echipa masculină de handbal a României a mai bifat două victorii în preliminariile Campionatului Mondial de handbal din 2015, din Qatar. Ambele cu modesta echipă a Ciprului, pe care a învins-o fără probleme cu 39-19 în partida disputată în Sala Dinamo dia Capitală. Returul însă a fost... cu cântec, jucătorii noştri erau cât pe-aici să o comită, fiind conduşi până foarte aproape de finalul meciului, inclusiv la pauză. Scor final Cipru - România: 30-31 (16-15). Cele mai multe goluri, pentru România, în cele două întâlniri, au fost marcate de Simicu, Talas (foto), Florea, Fenici. Clasamentul la zi, al Grupei de calificare A, arată astfel: România mai are un meci acasă, cu Italia, pe care a învins-o în deplasare cu 23-22, şi unul în deplasare, cu Slovacia, în meciul disputat în ţară, România a câştigat cu scorul de 32-24, aşa că, în deplasarea din Slovacia, trebuie să piardă la mai puţin de 8 goluri diferenţă pentuu a ocupa locul întâi în Grupa a 2-a preliminară. 1. România4 4 0 0 122-95 8 2. Slovacia4 3 0 1 121-93 6 3. Italia4 1 0 3 105-114 2 4. Cipru4 0 0 4 92-138 0 Adina Salaoru - cea mai bună din echipa României Echipa României, având-o în „şasele” de bază pe ciocana Adina Salaoru a obţinut o victorie absolută necesară, din păcate nu şi suficientă, în faţa Ucrainei, cu scorul de 3-2, în Grupa A de calificare disputată în Turcia. în continuare, România a învins Cipru cu 3-0, dar a pierdut la acelaşi scor în faţa Turciei. în toate cele trei partide disputate cea mai eficace jucătoare română a fost Adina Salaoru (foto). Clasament final: 1. Turcia 6 p.; 2. România 5 p.; 3. Ucraina 1 p.; 4. Cipru 0 p. Echipa României a ratat astfel calificarea la Campionatul Mondial, întrucât există deja trei formații, pentru două locuri, care au acumulat câte 6 puncte. Turneul celor 4 trambuline La Garmisch Partenkirchen (Germania) şi Innsbruck (Austria) s-au desfăşurat etapele a 2-a şi a 3-a ale Turneului celor 4 trambuline la sărituri cu schiurile. La Garmisch, victoria a revenit, cu tonul surprinzător, tânărului săritor austriac Thomas Diethart (foto), în vârstă de 21 de ani, care până acum avea un singur podium în Cupa Mondială. Pe locul secund, multiplul campion olimpic Thomas Morgenstern (Austria), iar pe 3 şi mai titrajul, în distincţii olimpice, Simon Ammann (Elveţia). Din păcate, în etapa a 3-a, de la Innsbruck, manşa a 2-a a fost anulată când mai erau de sărit doar 7 sportivi, altfel, spus mai erau necesare vreo 7 minute! în atari condiţii, primul clasat, în prima manşă, finlandezul Anssi Koivuranta, a devenit câştigător, dar principalul beneficiar al măsurii a fost Simon Ammann, clasat al doilea, care şi-a consolidat poziţia secundă, apropiindu-se puţin şi poziţia nr. 1 a Turneului. Pe locul 3, liderul Cupei Mondiale, polonezul Kamil Stoch. Liderul Turneului, Thomas Diethart, s-a clasat pe locul 5, având şanse mari să ducă surpriza până la capăt şi să câştige prestigioasa competiţie. După 3 etape şi cu una înainte de sfârşit, pe primele locuri în Turneul celor 4 trambuline se află: 1 Thomas Diethart 716,1 p.; 2. Simon Ammann 706,7; 3. Thomas Morgenstern 700,7; 4. Noriaki Kasai 681,1; 5. Peter Prevc 676,5. Dana - din nou în puncte în Rusia, în localitatea Chaikovski, s-au desfășurat două etape ale Cupei Mondiale feminine la sărituri cu schiurile. în prima s-a înregistrat o nouă victorie a japonezei Sara Takanashi, învingătoare în toate cele 4 etape de până acum. Pe locul secund, germana Carina Vogt, iar pe trei rusoaica Irina Avvakumova. Aceasta avea să câştige a doua etapă din localitatea rusă, urmată de Vogt şi de japoneză. Dana Haralambie (foto) a ratat, pentru două locuri, calificarea în manşa a doua, la primul concurs, dar s-a calificat în a doilea, acumulând încă 3 puncte in clasamentul general, unde ocupă poziția 40. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU stef_dan21 @yahoo.com .. tv:/;- Aims Copil îl învinge pe Simon! în sfârşit obţine şi un tenisman român o performanţă demnă de a fi remarcată: participând la turneul ATP de la Brisbane, Marius Copil (foto), venit din calificări, îl învinge în turul I pe japonezul Yuichi Sugita, iar în turul II pe favoritul III al turneului, francezul Giles Simon. Apoi Copil a ratat ocazia de a mai face rost de un „scalp” preţios, pierzând la fostul nr. 1 mondial, Lleyton Hewitt (care avea să câştige turneul, după o finală cu Federer!). Victor Hănescu a reuşit, de asemenea, ceea ce nu i s-a mai întâmplat demult într-un turneu ATP, să treacă două tururi. „Minunea” s-a întâmplat la turneu de la Doha, unde, în turul I, românul l-a învins pe portughezul Joao Sousa, iar în turul II pe spaniolul Fernando Verdasco, favoritul 8 al concursului, în turul III a pierdut la germanul Florian Mayer. Niculescu - prima victorie, Halep - prima înfrângere La fete, Monica Niculescu (foto) a evoluat bine în primul turneu la care a participat, cel de la Shenzhen (China), ajungând până în sferturile de finală, unde a pierdut la chinezoaica Na Li, care avea să câștige turneul de simplu. Monica avea să se revanşeze la dublu, împreună cu ceha Klara Zakopalova, câştigând proba după o finală câştigată cu 6-3, 6-4 în faţa perechii Nadia şi Liudmila Kicenok (Ucraina). în schimb, Sorana Câr-Vstea, care a terminat sezonul precedent în trombă, a pierdut inexplicabil, în turneul de la Auckland, la o canadiană venită din calificări. Alexandra Dulgheru la Shenzhen şi Irina Begu la Brisbane n-au reuşit nici măcar să treacă de calificări şi să ajungă pe tabloul principal. Dar duşul cel mai rece a venit din partea Simonei Halep, performera anului trecut, care a fost surclasată de americana Madison Keys, 18 ani, cu scorul de 1-6, 4-6. FOTBAL Un albano-austriac la U Cluj Dacă ar fi să credem o anumită presă de la noi, echipele româneşti transferă la fotbalişti într-o veselie. La modul concret nu s-a înregistrat însă mai nimic, dacă facem abstracţie de confirmarea unui junior în lotul Stelei. In schimb, Universitatea Cluj-Napoca anunţă transferul, cu adevărat, al unui fotbalist, Ronald Gercaliu, de origine albaneză, dar evoluând în naţionala Austriei, pentru care a jucat 14 meciuri. Clubul de la care l-au luat clujenii este Erzgebirge Aue, Germania. Albano-austriacul are 27 de ani şi joacă fundaș sau mijlocaș dreapta. HOCHEI PE GHEA Liga MOL: Braşovul câştigă la Budapesta! în ultimele partide din Liga MOL s-au înregistrat rezultatele: Ferencváros Budapesta - Corona Braşov 1-4 (1-0, 0-0, 0-4) Jegesmedvék Miskolc - Sport Club Miercurea-Ciuc 5-3 (3-0, 0-1, 2-2) Dab.Docler Dunaújváros - Ice Tigers Newe Zamky 4-0 (0-0, 2-0, 2-0). Clasament: 1. Dab.Docler 70 p. (35 meciuri); 2. Ice Tigers 64 (35); 3. Jegesmedvék 63 (35); 4. Corona 61 (36); 5. Sport Club 54 (34); 6. Ferencváros 51 (36); 7. Újpest Budapest 6 (35).