Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2014 (Anul 26, nr. 5815-5852)

2014-10-01 / nr. 5815

Anul XXV, Nr. 5815_________ ______________________MIERCURI, 1 OCTOMBRIE 2014_____________________________________________Preț: 1 leu 95 de ani de la înfiinţarea Cultului Eroilor „Regina Maria", marcaţi şi MM la Miercurea-Ciuc La iniţiativa subprefectului Adrian Jean Andrei, la Miercurea-Ciuc a avut loc în urmă cu câteva zile o şedinţă festivă de marcare a 95 de ani la înfiinţarea Cultului Eroilor „Regina Maria”. La eveniment au participat toţi reprezentanţii structurilor militare din judeţ, dar şi ai Asociaţiei veteranilor de război din Harghita. Subprefectul Adrian Jean Andrei a declarat, pentru Informaţia Harghitei, că se doreşte atât revigorarea activităţii Cultului Eroilor „Regina Maria”, cât şi „conştientizarea privind conservarea simbolurilor istorice care definesc poporul român, cu atât mai mult în judeţul Harghita, unde este nevoie de păstrarea identităţii naţionale, apartenenţa la istorie şi cinstirea eroilor neamului”, în cadrul şedinţei festive au fost înmânate diplome aniversare pentru merite deosebite în cinstirea memoriei neamului românesc, reiterându-se necesitatea extinderii numărului de membri ai filialei, pentru o reprezentare corectă la nivel naţional. (Continuare în pag. a 6-a) LIA MATEI Primul şi al treilea loc sunt ocupate? ■ Da, sunt ocupate şi nu e rău, pentru că cei care le-au ocupat sunt ai noştri! în discuţia pe care am avut-o recent cu d-l dr. ing. Ioan Hîrb, directorul Oficiului Judeţean de Finanţare a Investiţiilor Rurale (OFIR) Harghita, mi-am manifestat interesul faţă de noutăţile acestei perioade şi, recunosc, nu au fost puţine. Tocmai de aceea, pentru a fi cât mai aproape de mesajul ce se doreşte a fi transmis, respectiv recepţionat, către şi de către beneficiarii fondurilor europene, le voi aborda pe rând, începând cu Programul Leader. (Continuare în pag. a 2-a) ȘTEFANA DRĂGHICI Primii aviatori care vor face trecerea pe aeronave F-16 au plecat ieri în Portugalia  în pagina a 6-a . Tulgheş Festivalul „Roata Stelelor"la cea de-a Vlll-a ediţie a O frumoasă zi de duminică, cu soare blând şi cer senin a fost hărăzită de Domnul Sfânt celei de-a VIII-a ediţii a Festivalului „Roata Stelelor” de la Tulgheş. Festivalul are ca obiectiv principal promovarea dansului popular românesc şi maghiar din nord-estul judeţului Harghita, dar şi a dansului ca exprimare artistică. (Continuare în pag. a 3-a)