Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2015 (Anul 27, nr. 5853-5889)

2015-01-14 / nr. 5857

• Pagina a 2-a • 14 ianuarie 2015 • Informația Havgrafoiter OTBAL Simona renunţa la Sydney Surpriză extrem de neplăcută pentru susţinătorii româncei Simona Halep: ea a dispărt pur şi simplu de pe tabloul turneului internaţional de la Sydney, Australia, în timp ce toată lumea aştepta meciul ei din turul II cu ceha Karolina Pliskova, în locul Simonei a apărut americana Nicole Gibbs, care a fost spulberată, scor 6-0, 6-0, de Pliskova. Organizatorii turneului au comunicat că favorita nr. 1 s-a retras din cauza unei enterocolite. La turneul de la Sydney, Irina Begu şi Alexandra Dulgheru au câştigat în turul I al calificărilor, dar Dulgheru a pierdut în turul secund la franceza Mladenovic. Prezentă la turneul de la Hobart, Australia, Monica Niculescu şi-a făcut foarte repede bagajele, pierzând, chiar în turul inaugural, în faţa americanei Sloane Stephens. La acelaşi turneu, dublul Raluca Olaru - Lara Arruabarrena (România, Spania) a eliminat, cu scorul de 6-4, 7-6, cuplul Cin-Wei Chan - Okasana Kalașnikova (China, Georgia). Adrian Ungur (foto) participă în aceste zile la Turneul challenger de la Casablanca, Maroc. în turul I, românul l-a învins, cu scorul de 7-5, 6-4, pe lituanianul Laurynas Grigelis. Lituanianul este și partenerul de dublu al lui Ungur la turneul marocan. Din nou Ronaldo Portughezul Cristiano Ronaldo, echipier al formaţiei Real Madrid, a primit pentru a treia oară Balonul de Aur, el beneficiind de acelaşi premiu şi în 2008 şi 2012. A devenit deja un lucru ştiut dinainte că trofeul va fi înmânat lui Ronaldo sau lui Messi, indiferent ce fac sau ce nu fac cei doi. Anul 2014 a fost anul competiţiei fotbalistice supreme, Campionatul Mondial, acolo unde Rofialdo a fost un ilustru anonim, în schimb, Germania a jucat la superlativ, o dovadă şi faptul că antrenorul anului a fost desemnat Joachim Low (foto). Foarte mulţi specialişti din lumea fotbalului consideră că cel care merita trofeul a fost portarul naţionalei germane, Manuel Neuer. Principalul argument în favoarea lui Ronaldo a fost că a marcat 60 de goluri în 61 de meciuri. Dar Neuer câte goluri gata făcute a salvat? în plus, datorită jocului excepţional cu piciorul, el a fost în majoritatea partidelor al 14-lea jucător de câmp. Din păcate, de ani buni încoace Balonul de Aur se acordă nu celui mai bun fotbalist al anului, ci celui mai bun pe o perioadă de mai mulţi ani. Este de fapt o denaturare a ideii care a dus la instituirea premiului. Rednic, la Petrolul Mircea Rednic revine la Petrolul, echipă rămasă fără antrenor după despărţirea de Gigi Mulţescu. Rednic a declarat că două lucruri l-au făcut să accepte Petrolul: atmosfera din jurul echipei, creată de suporterii formaţiei, şi faptul că în 2012, când i s-a oferit un post de antrenor la Standard Liege, cei din conducerea Petrolului au manifestat o deplină înţelegere, lăsându-i să plece. Antrenorul spune că, în ciuda problemelor legate de arestarea patronului, obiectivele formaţiei rămân aceleaşi: clasarea pe unul din primele trei locuri în campionat şi câştigarea Cupei României. Doi jucători, Albin şi Gerson, au părăsit echipa, în locul lor urmând să fie aduşi alţi fotbalişti. Sneijder prea scump pentru Juventus Campioana Italiei, Juventus Torino, a încercat, „la disperare”, să-şi întărească mijlocul terenului, soluţia optimă considerându-se a fi internaţionalul olandez Wesley Sneijder (foto). Numai că tratativele cu Galatasaray, clubul unde joacă acum olandezul, nu au dus la nici un rezultat: turcii solicită nici mai mult, nici mai puţin decât 20 de milioane euro - clauza de reziliere - în timp ce italienii au oferit doar 6 milioane. O distanţă mult prea mare, motiv pentru care italienii au privit şi în alte direcţii, un alt „obiectiv” vizat fiind armeanul Henrikh Mkhitaryan de la Borusia Dortmund. Ninu pleacă de la U Cluj Fundaşul Universităţii Cluj-Napoca, Emil Ducu Ninu, s-a transferat de la echipa clujeană la formaţia bulgară Levski Sofia. Bulgarii se află pe locul 6 în campionatul bulgar, cu 28 de puncte. Cei de la Levski l-au testat şi pe un alt clujean, Justin Mengolo, dar, în ciuda unor rezultate atletice cu totul excepționale - exemplu 15,48 m la triplusalt! - l-au preferat pe Ninu. „Cupa Asiei” în mai multe orașe australiene au început meciurile din cadrul „Cupei Asiei”. Până în prezent s-au înregistrat rezultatele: Australia - Kuweit 4-1, Coreea de Sud - Oman 1-0 (Grupa A), Uzbekistan - Coreea de Nord 1-0, Arabia Saudită - China 0-1 (Grupa B), Emiratele Arabe Unite - Qatar 4-1, Iran - Bahrein 2-0 (Grupa C), Japonia - Palestina 4-0, Iordania - Irak 0-1 (Grupa D). Pagină realizată de STEFAN DANCIU stef_dan21@yahoo.com Raliul Dakar Raliul Dakar, în ediţie sud-americană, a continuat, cu etapa a 8-a, desfăşurată pe teritoriu chilian şi bolivian, între Uyuni şi Iquique. La clasa moto primul a trecut linia de sosire chilianul Pablo Quintanilla (KTM), urmat de spaniolul Juan Pedrero Garcia (Yamaha) şi de slovacul Stefan Svitko (KTM). Emanuel Gyenes a sosit pe locul 30, la 3’ 43” 12 de învingător. Fostul lider Juan Barreda Bort a sosit al 80-lea şi a pierdut poziţia de lider în favoarea spaniolului Marc Coma (foto), de 4 ori câştigător al Raliului Dakar, în clasamentul general. Coma este urmat de portughezul Goncalves şi de Quintanilla. Emanuel Gyenes a urcat pe poziţia 25. La quaduri etapa a fost câştigată de argentinianul Gonzalez Feriola (Yamaha), secondat de chilianul Cazale (Yamaha) şi uruguayanul Sergio Lafuente (Yamaha). Sosit cu o întârziere de peste 36 de minute, polonezul Rafal Sonik a trecut pe locul secund, lider fiind chilianul Ignacio Cazale. Pe locul 3 - Lafuente. La clasa auto a câștigat sauditul Yazeed Alrajhi (Toyota), urmat de argentinianul Orlando Terranova (Mini) și qatarezul Nasser Al-Attiyah (Mini), în clasamentul general conduce, în continuare, Al-Attiyah, urmat de sud-africanul Giniel de Viliers (Toyota) și Akajhi. La clasa camioane etapa a fost dominată de mașinile Kamaz, ocupantele locurilor I - Eduard Nikolaev și III - Andrei Karginov, al doilea sosind Iveco-ul condus de olandezul Gerard de Rooy. La general, primele trei locuri sunt ocupate de Kamaz, primul condus de Airat Mardeev, cele de pe locurile doi și trei de către Karginov și, respectiv, Nikolaev. Australia eliminată de la CM După ce a trecut prin toate etapele calificării la Campionatul Mondial de handbal masculin, care începe mâine, la Doha (Qatar), Australia s-a văzut eliminată! Mai marii handbalului mondial au motivat această hotărâre ciudată prin faptul că Oceania nu are o confederaţie de handbal! Să nu se fi ştiut până acum acest lucru sau adevăratul motiv a fost să i se facă loc la turneul final Germaniei, care a ratat calificarea la Mondiale. Anelka, refuzat în Algeria Fostul internaţional francez Nicolas Anelka (foto), acum în vârstă de 35 de ani, intenţiona să joace în Algeria, la formaţia NAHD, cu care încheiase o înţelegere pe 18 luni. Dar preşedintele Ligii profesioniste de fotbal algeriene a refuzat să facă o derogare de la regulile stabilite de forul algerian. în speţă, este vorba de interzicerea accesului în campionatul algerian a fotbaliştilor mai în vârstă de 27 ani sau care nu sunt internaţionali ai ţării de origine. Anelka a jucat, plecând cu scandaluri mai mari sau mai mici, la cele mai celebre formaţii din Europa. Arsenal şi Chelsea Londra, Juventus Torino sau Real Madrid, în 2013, pe când juca la West Bromwich Albion, a fost suspendat pe 5 etape pentru un gest considerat antisemit. El a tot coborât pe scara valorică a echipelor unde activa, sfârşitul lui 2014 găsindu-l la formația indiană Mumbay City FC.