Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2015 (Anul 27, nr. 5925-5964)

2015-07-01 / nr. 5925

www.informatiahr.ro Redacția: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXVII. Nr. 5925 MIERCURI, 1 IULIE 2015* „Biblioteca vie”. Deţinuţi şi angajaţi ai Penitenciarului Miercurea-Ciuc au devenit pentru o zi cărţi, prezentându-şi o mică parte din viaţa lor (II) - în pagina a 5-a -Primele rezultate de la Wimbledon - în pagina a 2-a - Este greu să intri la facultate, dar nici „admiterea" la creşă nu este uşoară în recenta şedinţă ordinară. Consiliul local municipal Miercurea-Ciuc a aprobat metodologia de înscriere a copiilor în creşă. Din raportul de specialitate am reţinut faptul că serviciul public de sănătate creşă este un serviciu fără personalitate juridică aflat în subordinea Consiliului local şi funcţionează pe strada Mihail Sadoveanu, nr. 1 şi are o capacitate de 60 de locuri. Prin HG 1252/2012 a fost aprobată metodologia de organizare şi funcţionare a creşelor şi a altor unităţi de educaţie timpurie antepreşcolară, dar aceasta nu prevede metodologie de selectare pentru cazul în care numărul de copii pentru care s-a depus cerere de înscriere depăşeşte continuare în pag. a 6-a Şeful serviciilor secrete din Ungaria acuză România de „activităţi antiungare" Lázár János, şeful de cabinet al premiemlui ungar Viktor Orbán, care deţine şi funcţia de şef al Oficiului de Informaţii (serviciul secret al Ungariei), a afirmat, în faţa Comisiei de Siguranţă Naţională din Parlamentul Ungariei, că România desfăşoară „activităţi antiungare explicite”. De asemenea, România este acuzată şi că ar „destabiliza” bisericile maghiare prin încălcarea libertăţilor religioase. în opinia lui Lázár János, aceste lucruri sunt făcute de statul român cu sprijinul SUA, folosindu-se de DNA şi justiţie. Ca urmare a acestor acuzaţii grave, Mediafax a solicitat MAE român să dea lămuriri în acest sens, răspuns care este cât se poate de edificator: „Reforma justiţiei şi continuarea luptei împotriva corupţiei, care sunt priorităţi continuare în pag. a 8-a Observaţii asupra foiletonului AUTONOMIA Rezumat. In urma observaţiilor asupra foiletonului AUTONOMIA, de Bedő Zoltán, apărut în cotidianul Székely hírmondó din Sf. Gheorghe, vreme de aproape 5 luni de zile, se desprind următoarele concluzii: sub pretextul unor cerinţe considerate fireşti şi legitime, referitoare la dreptul la propria cultură şi la autoconservarea culturală, etnică şi lingvistică, textul respectiv promovează o ideologie antiromână, îndreptată împotriva statului şi poporului român, propovăduind neadevăruri istorice şi sugerând, în mod semi-subtil, că autonomia Transilvaniei şi conservarea comunităţii maghiare sunt posibile numai prin înlăturarea prezenţei româneşti, a administraţiei româneşti, folosindu-se de afirmaţia că autonomia nu este un concept bine precizat, justificându-şi continuare în pag. a 4-a Stela Platon: Din cauza birocraţiei excesive şi a fricii unor instituţii, nu se reuşeşte toat cheltuirea banilor pentru investiţii Ce se mai întâmplă în localităţile harghitene? In Bălan se caută soluţii pentru reabilitarea şi extinderea sistemului de apă şi canal □ Şi asta după ce s-au pierdut fonduri europene cu această destinaţie, prin decizia ca oraşul să iasă din cadrul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară „Harviz” în pagina a 3-a Preţ: 1 leu