Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2016 (Anul 28, nr. 6002-6038)

2016-01-05 / nr. 6002

S.D. 855 BIBLIOTECA JUDEŢEANĂ www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6002 MARŢI, 5 IANUARIE 2016 • Preţ: 1 leu Se doreşte elaborarea planului urbanistic zonal pentru Munţii Călimani □ Evaluarea activităţii Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Călimani-Giurgeu în penultima zi a anului trecut a avut loc, la Topliţa, o întâlnire cu reprezentanţii Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Călimani-Giurgeu. Cu această ocazie a fost prezentat şi aprobat raportul de activitate al asociaţiei pe anul 2015, s-au prezentat proiectele care urmează a fi derulate în cursul anului 2016 şi bugetul necesar. Borboly Csaba, preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, a ţinut să reamintească importanţa majoră pe care o are asociaţia în dezvoltarea zonei, dar şi în procesul de atragere de finanţări. „Printre obiectivele asociaţiei ar fi bine să se numere şi elaborarea, în colaborare cu judeţele Mureş, Bistriţa, Suceava, a planului urbanistic zonal al Munţilor Călimani, dar şi redactarea studiilor de fezabilitate pentru diferitele proiecte din zonă, continuare în pag. a 6-a în perioada 31 decembrie 2015 - 3 ianuarie 2016 în municipiul reşedinţă de judeţ, 238 de persoane au ajuns la urgenţă ! Au fost multe, au fost puţine?! Din punctul de vedere al managerului SJU Miercurea-Ciuc, dr. Demeter Ferenc, situaţia în ansamblul ei poate fi apreciată ca fiind una normală pentru această perioadă. De precizat ar fi totuși faptul că cele mai multe cazuri au fost înregistrate în ziua de 2 ianuarie, 75 la număr, din care unul cu hipotermie și unul cu fractură de gleznă identificat ca făcând parte din categoria persoanelor fără adăpost. în rest, chiar dacă pe carosabil nu a fost polei, în tabloul cu necazuri mai figurează 22 entorse/luxații, 11 fracturi, 10 traumatisme craniale, 7 plăgi tăiate, 9 mici După 15 ianuarie Având în vedere modificările prevăzute de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, în privinţa impozitelor şi taxelor locale, municipiul Miercurea-Ciuc aduce la cunoştinţa contribuabililor că încasarea obligaţiilor de plată I reprezentând impozite şi taxe locale datorate pe anul fiscal 2016 se va efectua după data de 15 ianuarie 2016. începând cu data de 04.01.2016 se pot achita doar obligaţiile de plată restante, amenzile, taxele extrajudic jiciare şi judiciare de timbru, alte taxe de timbru. Primăria Miercurea-Ciuc S Bomba de la Târgu-Secuiesc şi fâszul de la Târgu-Mureş - pagina a 4-a -Caracatiţa verde îşi extinde tentaculele în centrul României (III) - pagina a 3-a - Preocupare conştientă pentru a depăşi momentele de panică, de criză, de neputinţă □ Interlocutor: Antal Attila, viceprimarul cu atribuţii de primar al municipiului Miercurea-Ciuc Spre deosebire de alţi ani, de astă dată nu vă cer să faceţi un rezumat al realizărilor, în schimb aş dori să-mi vorbiţi despre cum a fost să treceţi, aproape de la o zi la alta, de la statutul de viceprimar la cel de viceprimar cu atribuţii de primar, desigur, prin forţa împrejurărilor pe care nu mai trebuie să le evidenţiem? Nu a fost uşor, este de înţeles. Una este să faci parte şi să lucrezi într-o echipă şi alta este să te afli în situaţia în care liderul - alesul populaţiei - nu mai este şi încă un membru al echipei - viceprimar, ales ca şi mine de către lider din rândul consilierilor - nu mai este şi lucrurile trebuie totuşi să meargă înainte. Aşa cum aţi spus, prin forța împrejurărilor a continuare în pag. a 2-a Reabilitarea Liceului Tehnologic „Liviu Rebreanu" din Bălan, la final Proiectul prin care s-au reabilitat şi echipat clădirile Liceului Tehnologic „Liviu Rebreanu” din Bălan a ajuns la final. Conferinţa de finalizare a proiectului „Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea continuare în pag. a 5-a