Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 2016 (Anul 28, nr. 6039-6075)

2016-04-01 / nr. 6039

Şedinţa ordinară a Consiliului local M M municipal Miercurea-Ciuc Mai bine mai târziu decât niciodată Vineri, 25 martie, Consiliul local municipal Miercurea-Ciuc s-a întrunit în şedinţă ordinară la care a fost prezent şi viceprimarul Szőke Domokos, acesta reluându-şi activitatea după o „pauză forţată” având pe ordinea de zi 43 de puncte, proiecte de hotărâri care au trecut prin comisiile de specialitate şi au obţinut avize favorabile în vederea adoptării hotărârilor definitive. Un singur punct de pe ordinea de zi a fost amânat la cererea iniţiatorului, viceprimarul cu atribuţii de primar, Antal Attila. „Propun - a spus acesta - amânarea chiar dacă proiectul a obţinut avizul favorabil al comisiilor de specialitate, deoarece studiul de fezabilitate pentru investiţia Construirea grădiniţei cu program prelungit HI Aproximativ 5.000 de cereri pentru subvenţia pe suprafaţă au fost preluate de Agenţia de Plăţi şi Intervenţii în Agricultură (APIA) Harghita în prima lună de depunere, numărul urmând să crească semnificativ spre finalul perioadei limită. Directorul APIA Harghita, Haschi András, a declarat că, ţinând cont de experienţa anilor trecuţi, se aşteaptă ca la mijlocul perioadei de depunere să se preia şi câte o mie de cereri pe zi. „După o lună de zile de la începerea perioadei de depunere pot să spun că suntem într-o fază destul de avansată, având în vedere mai ales că în zona noastră a fost şi Paştele catolic. Am preluat un număr de 5.000 continuare în pagina a 3-a La APIA Harghita s-au depus 5.000 de cereri pentru subvenţia pe suprafaţă Mo.m ISi aUOTECAJ PCSTE/iNi www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6039 VINERI, 1 APRILIE 2016 • A început evaluarea speciilor de urs, lup, râs şi pisică sălbatică din judeţ - în pagina a 3-a -„Bătălia cărţilor”, ediţia a 3-a - în pagina a 5-a - continuare în pagina a 3-a Direcţia Silvică Harghita va planta în această primăvară 1.375.000 de puieţi □ O suprafaţă forestieră de 291 ha va fi împădurită artificial „Cuvinte ce s-au mai spus" . Lansarea celui de-al patrulea volum al poetei harghitene Georgeta Manila Cercul Militar din Miercurea- Ciuc a găzduit un nou eveniment deosebit pentru iubitorii de literatură din municipiul reşedinţă de judeţ. Este vorba despre lansarea celui de-al patrulea volum de poezii al autoarei harghitene Georgeta Mănilă, Cuvinte ce s-au mai spus, eveniment organizat de Cenaclul „Buna Vestire” din municipiul Miercurea- Ciuc. Lansarea s-a suprapus cu aniversarea onomasticii Cenaclului, în ziua Sărbătorii „Bunei Vestiri”, când asociaţia literară a împlinit 20 de ani de când a luat o formă juridică şi la 23 de ani de la înfiinţare. încă de la început, moderatorul întâlnirii şi unul din membrii de bază ai Cenaclului, Gheorghe Filip, a introdus publicul în atmosfera poeziei Georgetei Mănilă, recitând cu vervă una din creaţiile poetei şi afirmând: „Cuvinte ce s-au mai spus, doar că de data aceasta vor fi spuse aşa cum a gândit sau cum a simţit Georgeta Mănilă să le aşeze în pagini de carte”. Preşedintele Cenaclului Buna Vestire, poetul Ionel Simota, care este şi membru al Uniunii Scriitorilor din România - Filiala Braşov, vorbind despre autoare, a spus că „Georgeta Mănilă e o autoare de poezie foarte serioasă, o autoare matură, cunoscută de continuare în pag. a 4-a