Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2016 (Anul 28, nr. 6076-6114)

2016-07-01 / nr. 6076

3.£ctă& www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXVIII. Nr. 6076 VINERI, 1 IULIE 2016» Vreţi să iubim UE? Scădeţi-vă salariile! Sigur că nu din Harghita vor veni soluţiile rezolvării problemelor de fond ale Uniunii Europene. Dimpotrivă. Atrag doar, în mod delicat, atenţia că în vremea în care brava presă românească autointitulată naţională se prosterna dinaintea stupidelor reguli political correctness - şi oricine ieşea din rând i sentanţa pe frunte atributul de naţionalist - Informaţia Harghitei publica un editorial care se întreba, încă din titlu: Uniunea Europeană este veşnică? Pentru că aşa tratau chestiunea toţi politicienii noştri, ca şi cum UE ar fi veşnică precum Legea gravitaţiei, iar cei ce promovau total şi indistinct Uniunea erau binecuvântaţi, pe când cei care strecurau un dram de îndoială erau diavoli curentaţi. continuare în pag. a 3-a Sfidarea legii îl costă pe primarul din Mădăraş, deocamdată, peste 146.000 de lei - în pagina a 5-a - Lansare de carte la Topliţa - în pagina a 4-a - O uşoară privire asupra învăţământului profesional harghitean Consiliul Judeţean (CJ) Harghita, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) şi Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) şi-au unit forţele pentru ca, prin acţiuni comune sau individuale, să promoveze învăţământul şcolar profesional. O astfel de activitate a avut loc şi ieri, când, profitând de faptul că prima etapă de înscrieri în şcolile profesionale este pe final, a fost organizată o întâlnire a reprezentanţilor celor 3 instituţii amintite mai sus şi a directorilor de la opt instituţii de învăţământ cu presa. Directorii au prezentat o situaţie a învăţământului profesional din şcolile pe care le conduc - număr de clase, specializările şi locurile disponibile, numărul elevilor înscrişi şi situaţia absolvenţilor din anii anteriori, continuare în pag. a 5-a Bărbat internat în spital după ce a fost atacat de un urs când se afla la cules de ciuperci Un bărbat din municipiul Topliţa a suferit mai multe traumatisme şi leziuni şi a fost internat în spital, după ce a fost atacat de un urs, atunci când se afla la cules de ciuperci. Purtătorul de cuvânt al IPJ Harghita, Gheorghe Filip, a declarat că evenimentul a fost anunţat chiar de bărbatul care a fost atacat de urs. Acesta a povestit că se afla la cules de ciuperci, într-o zonă forestieră din apropierea municipiului Topliţa, când, la un moment dat, un urs i-a apărut în faţă şi l-a atacat, provocându-i leziuni la nivelul capului, toracelui şi braţelor. Ulterior, animalul a fugit, iar bărbatul a apelat Serviciul de Urgenţă 112. O echipă mixtă de poliţişti, jandarmi şi salvamontişti a Bilborul în sărbătoare - Ediţia a XXV-a -, în 29 iunie 2016, bilborenii şi-au sărbătorit ocrotitorii. Miercuri, la Bilbor a fost mare praznic în sfântă şi mare sărbătoare creştinească, Ziua Sfinţilor Apostoli Petru şi Pavel, ocrotitorii spirituali ai comunei Bilbor, o aşezare de buni români, oameni harnici şi gospodari, poate cei mai apropiaţi de Dumnezeu din această binecuvântată ţară, localitate compactă, aflată la o altitudine de peste 1.100 metri de la nivelul mării. Aici, începând cu anul 1991, în urmă cu 25 de ani, Hramul Bisericii parohiale „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel” se împleteşte, cum nu se poate mai bine, cu o paletă largă de manifestări culturale, devenite tradiţionale, care se desfăşoară în mirificul amfiteatru natural de pe „Bâtca Bisericii”, înmănuncheate pentru a 25-a oară sub denumirea „Bilborul în sărbătoare”, continuare în pag. a 4-a Preţ: 1 leu Pentru că existau argumente Sugestia a fost luată în serios Cu ceva timp în urmă, atunci când din motive diverse cultura de cartofi începea, la propriu şi la figurat, să piardă teren, directorul Direcţiei pentru Agricultură Harghita, ing. Török Eugen, a încercat să găsească unele soluţii prin care veniturile producătorilor să fie completate în timp, dacă ei le vor adopta. Cea dintâi, despre care şi noi am scris atunci, în urmă cu vreo trei ani, era oferită ca model chiar de ferma de la Bârzava a familiei sale, unde a apărut, pentru prima dată în judeţ, o cultură de muştar ale cărei seminţe urmau să fie procesate într-o făbricuţă din zona Odorheiului Secuiesc, lucru care s-a şi întâmplat.