Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2017 (Anul 29, nr. 6152-6188)

2017-02-22 / nr. 6172

Transparenţă totală şi... fără birocraţie “ în conferinţa de presă ce a avut loc marţi, 21 februarie 2017, preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, a prezentat programul online prin care primarii pot depune solicitările de finanţare a investiţiilor pe care vor să le realizeze. Procedura este mult mai uşoară şi mult mai rapidă decât a fost până în prezent. Aşadar, consiliile locale au ocazia ca prin intermediul unui chestionar online să semnaleze Consiliului Judeţean investiţiile pentru care doresc să primească finanţare, continuare în pag. a 5-a „Toţi cei nouă agenţi străini care au produs rapoarte împotriva lui Eminescu sunt evrei unguri şi evrei austrieci” - în pagina a 4-a - Usturoiul încolţit distruge 14 tipuri de celule canceroase - în pagina a 8-a - SOV, condamnat definitiv la opt ani de închisoare în dosarul FNI în pag. a 6-a Cantitate importantă de lemn de foc confiscată de poliţişti şi lucrători silvici în cursul zilei de luni, poliţişti din cadrul Biroului de combatere a delictelor silvice, împreună cu specialişti ai Gărzii Forestiere Braşov, au finalizat un control la punctul de lucru din Cristuru-Secuiesc a unei societăţi comerciale mureşene, activitate ce s-a soldat cu aplicarea unei amenzi şi confiscarea de material lemnos. Potrivit Biroului de presă al IPJ Harghita, cu ocazia controlului efectuat, în două hale au fost găsite 70,93 metri cubi de lemn de foc esenţă foioase (fag, gorun şi carpen) pentru care şeful secţiei a prezentat documente de provenienţă tocmai din perioada 2008-2013 şi care se refereau la alt material lemnos. Astfel, poliţiştii au fost nevoiţi să confişte materialul lemnos, evaluat la peste 8.000 de lei. în acelaşi timp, şeful secţiei a fost amendat cu 6.000 de lei. (L.C.) SBloSt www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIX. Nr. 6172 MIERCURI, 22 FEBRUARIE 2017 • Din nou despre motivele pentru care în judeţ procesul de restituire este îngreunat (II) în 2016, 30 de localităţi nu au transmis una către OCPI Harghita nici un proces-verbal de punere în posesie! □ Iar 10 comisii locale au trimis câte unul □ Mai mult de jumătate din aceste procese-verbale de punere în posesie au fost transmise de o singură localitate □ Aproape jumătate din suprafaţa agricolă a judeţului, nepusă în posesie Au trecut 26 de ani de când a început procesul de restituire în natură sau echivalent a imobilelor preluate în mod abuziv în perioada regimului comunist. Şi în momentul de faţă, în judeţul Harghita, finalizarea acestui proces pare a fi foarte departe, deşi termenul e 1 ianuarie 2018. Un exemplu în acest sens este activitatea de anul trecut, când majoritatea comisiilor locale nu au efectuat puneri în posesie! După cum am văzut în prima parte, prefectul judeţului Harghita, Adrian Jean Andrei, care este şi preşedintele Comisiei judeţene de fond funciar, a făcut un apel la maturitatea primarilor din judeţ şi a membrilor comisiilor locale să ia toate măsurile de urgentare a aplicării legilor fondului funciar, mai ales cele care au o situaţie generală extrem de slabă. De asemenea, reprezentantul Guvernului în teritoriu a susţinut că, în continuare, „Comisia judeţeană va monitoriza permanent aplicarea legilor fondului funciar din judeţ şi reconstituirea dreptului de proprietate celor îndreptăţiţi sau moştenitorilor acestora, prioritatea fiind zero, la fel şi toleranţa...”, continuare in pag. a 3-a Vaccinul tetravalent lipseşte din Harghita de aproape un an □ Şi stocurile pentru alte vaccinuri se apropie de final Vaccinul tetravalent lipseşte din Harghita de aproape un an, iar stocurile pentru alte vaccinuri se apropie de final, autorităţile medicale din judeţ susţinând că se primesc foarte multe semnale de la părinţii deranjaţi de această situaţie. Şefa Direcţiei de Sănătate Publică (DSP) Harghita, dr. Tar Gyögyi, a declarat pentru Agerpres că vaccinul tetravalent se administrează copiilor mai mari, care deja au fost vaccinaţi, pentru menţinerea nivelului de anticorpi şi chiar dacă aceştia nu sunt în pericol, este important să se menţină „disciplina mersului de vaccinare”. Aceasta a spus că se primesc foarte multe semnale de nemulţumire faţă de lipsa vaccinului, atât de la părinţi, cât şi de la medicii de familie. „Primim foarte multe semnale, părinţii sunt foarte deranjaţi de lipsa vaccinului şi medicii de familie de asemenea. Tot timpul suntem sub presiune şi noi semnalăm mai departe ministerului, pentru că ei sunt autoritatea achizitoare. Noi doar facem catagrafia persoanelor care trebuie vaccinate şi o facem dintotdeauna din timp şi întotdeauna solicităm dozele din timp, dar totuşi s-a întâmplat să nu fie de aproape un an acest vaccin”, a precizat şefa DSP Harghita, continuare în pag. a 5-a Preţ: 1 leu