Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2017 (Anul 29, nr. 6152-6188)

2017-03-22 / nr. 6184

Anul XXIX, Nr. 6184_____________________________________MIERCURI, 22 MARTIE 2017_________________________________________________Preț: 1 leu După promisiunile de creşteri salariale apar primele semne negative, deocamdată nu sunt bani pentru co-finanţări europene După ce Consiliul Judeţean a votat bugetul abia săptămâna trecută, întârzierea fiind datorată adoptării târzii a bugetului naţional, acum primăriile îşi votează bugetele locale. Unele au reuşit chiar înainte (a se vedea cazul Miercurea-Ciuc), altele o vor face până la sfârşitul lunii (cazul Topliţei). Iar odată cu aceste bugete, autorităţile locale îşi fac planuri şi în ceea ce priveşte proiectele europene pe care să le acceseze. Doar că... continuare în pag. a 3-a Prefectul atrage atenţia primarilor harghiteni în legătură cu respectarea legii privind folosirea simbolurilor naţionale pe actele oficiale şi utilizarea steagului propriu Prefectul Harghitei, Adrian Jean Andrei, atrage atenţia primarilor din judeţ în legătură cu respectarea legii privind folosirea simbolurilor naţionale pe actele oficiale, dar şi a utilizării steagului propriu, potrivit normelor în vigoare, continuare în pag. a 5-a Praid: Exerciţiu trimestrial , în cazul producerii unor situaţii de urgenţă Mâine, 23 martie, în staţiunea Praid, începând cu ora 12:00, va avea loc un exerciţiu tactic de cooperare cu forţe şi mijloace în teren, coordonat de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Oltul” al judeţului Harghita, pentru gestionarea unor situaţii de urgenţă generate de producerea unui incendiu la Hotel Praid, sitat în centrul staţiunii, ce presupune simularea producerii unui incendiu la bucătăria restaurantului Hotelului Praid; salvarea şi evacuarea personalului din imobil, precum şi a bunurilor materiale de pe direcţia de propagare a incendiului; desfăşurarea operaţiunilor pentru stingerea incendiului; identificarea unui număr de 6 victime; acordarea primului-ajutor calificat şi transportul acestora la spital, continuare în pag. a 5-a c www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Care sunt condiţiile să deţii o armă în România? Este mai uşor ca în America! - în pagina a 4-a -Vaier Dorneanu: „E cea mai grea soluţie pe care am avut-o de dat” - în pagina a 4-a - în această primăvară Direcţia Silvică Harghita va regenera o suprafaţă forestieră totală de 508 hectare □ Cu 81 de hectare mai mult decât anul trecut □ Pe terenurile forestiere administrate de instituţie vor fi plantaţi 1.281.000 de puieţi O suprafaţă de 508 hectare va fi regenerată în această primăvară de Direcţia Silvică (DS) Harghita, pe terenurile forestiere ce le are în administrare, atât prin regenerări naturale, cât şi artificiale, în campania de împădurire din acest an, Direcţia Silvică va planta un număr de 1.281 de puieţi pe suprafeţele administrate. Directorul DS Harghita, ing. Cătălin Mutică, a declarat că, deşi „Luna plantării arborilor”, cum e denumită în noua legislaţie, începe în 15 martie şi se încheie pe 15 aprilie, în judeţul nostru campania de împăduriri va demara cel mai probabil în prima săptămână din aprilie, continuare în pag. a 3-a Clopotele Catedralei Mântuirii Neamului Ieri, în ziua echinocţiului, la peste 1.500 km depărtare de Capitala României, în Innsbruck - Austria, prin măiestria a mai multor generaţii de ingineri metalurgişti din cadrul turnătoriei Grassmayr, au luat naştere 5 dintre clopotele destinate Catedralei Mântuirii Neamului. Procesul constă în mai multe etape. Aliajul, încălzit la o temperatură de 1.150 de grade Celsius, a fost turnat în forma clopotelor. Urmează apoi răcirea controlată, într-o perioadă mai lungă de timp. Sunetul generat de un clopot Grassmayr se compune din următoarele trepte muzicale: Fundamentala, Octava Inferioară, Quinta, Terţa şi Octava Superioară, toate realizate de şaisprezecime de semiton, continuare în pag. a 3-a