Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2017 (Anul 29, nr. 6262-6297)

2017-10-03 / nr. 6262

• Pagina a 2-a • 3 octombrie 2017 • Consiliul Judeţean Harghita organizează concurs pentru funcţia de MANAGER al Bibliotecii Judeţene „Kájoni János” Sunteţi candidatul ideal dacă aveţi: - studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în una dintre domeniile: artă, cultură, filologie, economie, management şi ştiinţe juridice; - vechime în muncă de minimum 3 ani; - pregătire în management sau, conform art. 45, alin. (1) şi (2) din OUG nr. 189/2008, obţinerea acesteia în termen de un an de la semnarea contractului de management; - abilitate de a lucra independent, dar şi în echipă; - bună abilitate de comunicare şi negociere; - abilitate de analiză şi rezolvare a problemelor; - abilitate de a coordona o echipă de 10 persoane şi puternic simţ al responsabilităţii. Atribuţii principale: - conducerea şi buna administrare a activităţii instituţiei publice de cultură; - realizarea scopurilor şi indicatorilor aflate în Planul de management; - reprezentarea instituţiei în raporturile cu terţii; - gestionarea bugetului Bibliotecii Judeţene „Kájoni János”; - elaborarea şi propunerea spre aprobare autorităţii anumitor proiecte, strategii sau rapoarte periodice. Funcţia de manager asigură: - salariu peste medie; - personal calificat şi cu experienţă; - participare la diferite proiecte interesante; - mediu de lucru profesional; - oportunităţi de formare profesională; - oportunităţi de învăţare şi dezvoltare profesională. Candidaţii pot depune dosar de concurs în plic sigilat (nesemnat), Planul de management până la data de 25 octombrie 2017, ora 16:00. Pentru detalii accesaţi site-ul Consiliului Judeţean Harghita (www.judetulharghita.ro). Informaţii suplimentare se pot obţine de la Consiliul Judeţean Harghita, Compartimentul resurse umane, cam. 132, prin e-mail hr@judetulharghita.ro sau telefon 0266/20.77.00, int. 1406/1408. Lichidatorul judiciar al SC PROMPTFOREST SRL Topliţa - societate în faliment continuă licitaţiile pentru valorificarea activelor imobile şi mobile din Topliţa, str. Gării, nr. 24-26, jud. Harghita (fosta platformă CPL Topliţa). Preţul total al imobilelor este de 661.613 lei, iar al bunurilor mobile, având grad de uzură avansat, de 8.484 lei. TVA suportă prevederile legislaţiei în vigoare. Licitaţiile vor avea loc în 3, 6, 10, 13, 17, 27, 31 octombrie, 3, 7, 10, 14, 17, 21, 24, 28 noiembrie, 5, 8, 12, 15, 19 decembrie 2017 şi 9, 12, 16, 19 ianuarie 2018, ora 12:00, la sediul lichidatorului judiciar din Târgu Mureş, str. Strâmbă, nr. 31, judeţul Mureş. Participanţii la licitaţie trebuie să achiziţioneze Caietul de sarcini şi să achite taxa şi garanţia de participare până cel târziu la ora 14:00 din ziua anterioară licitaţiei. Informaţii suplimentare se pot obţine la tel. 0722/31.83.86, tel fax 0265/26.10.87. /VIn acest caz, Judecătoria Topliţa s-a pronunţat deja, de două ori, ultima dată în 20 iulie 2016, susţinând că Asociaţia Composesorală „Bunurile Private din Ciuc” nu are calitate procesuală activă şi, în consecinţă, nu are dreptul să solicite şi să primească bunurile respective. Deoarece în decursul timpului am scris de nenumărate ori despre acest proces, şi pentru că nu dorim să ne repetăm, în continuare vom reda o parte din argumentaţia prof. univ. emerit dr. Ioan Sabău-Pop, de la Universitatea „Petru Maior” din Târgu Mureş, dar şi membru al Curţii Internaţionale de Arbitraj Comercial, cuprinsă în lucrarea „O analiză istorică şi juridică privind evoluţia regimului juridic al proprietăţii cunoscute sub denumirea Bunurile Private din Ciuc”, studiu publicat în Acta Carpatica II - Anuarul românilor din sud-estul Transilvaniei, în anul 2015. După care vom prezenta, încă o dată, şi o parte din punctele de vedere ale reprezentantului Asociaţiei Composesorale, Biró Albin, tot încercând să nu ne repetăm, înainte de acestea vom aminti doar că Asociaţia Composesorală „Bunurile Private din Ciuc” a fost înfiinţată de mai mulţi lideri politici ai UDMR în anul 2000, iar în 2002, aceeaşi instanţă, Judecătoria Miercurea-Ciuc, a declarat-o „în mod surprinzător” continuatoarea Regiei Publice Comerciale Bunurile Private din Ciuc, persoană juridică de drept public. Totuşi, mai multe hotărâri definitive ale Curţii de Apel Târgu Mureş argumentează exact contrariul, susţinând că Regia Publică Comercială „Bunurile Private Ciuc”, înfiinţată în 1946 pentru a administra bunurile Persoanei Juridice „Bunurile Private Ciuc”, avea calitatea de persoană juridică de drept public. Iar nou-înfiinţata asociaţie composesorală este persoană juridică de drept privat, „în afară de faptul că s-au declarat continuatorii fostei Asociaţii Composesorale Bunurile Private din Ciuc, reprezentanţii reclamantei nu au prezentat nici un argument care să le confirme susţinerea şi cu toate acestea Judecătoria Miercurea- Ciuc în mod cu totul surprinzător a constatat, prin sentinţa civilă nr. 1321 din urmare din pag. 1 13 iunie 2002, că reclamanta este aceeaşi persoană juridică Bunurile Private din Ciuc menţionată în Legea nr. 765 din 28 septembrie 1946. Reclamanta nu este persoana juridică a cărei activitate a fost interzisă sau întreruptă în perioada 6 martie - 22 decembrie 1989, ci o persoană juridică nou-înființată. (...) Preluarea denumirii nu înseamnă identitatea persoanei juridice. Reclamanta (n.n. - Asociaţia Composesorală Bunurile Private din Ciuc) nu a făcut dovada că a fost vreodată proprietara imobilelor a căror revendicare o solicită prin acţiune”, se arată printre altele, într-o motivare a Curţii de Apel Târgu Mureş. Şi încă un aspect important, cele mai multe proprietăţi revendicate de Asociaţia Composesorală sunt în zona de nord a judeţului, pe raza comunelor Tulgheş, Corbu şi Bilbor, şi reprezintă printre ultimele suprafeţe forestiere din judeţ. „Se revendică ca fiind continuatoarea Persoanei Juridice Bunurile Private din Ciuc, ceea ce este un fals grosolan” în continuare, aşadar, vom reda din lucrarea prof. univ. dr. Ioan Sabău- Pop, în care susţine că ,Asociaţia Composesorală Bunurile Private din Ciuc” se revendică ca fiind continuatoarea Persoanei Juridice „Bunurile Private din Ciuc”, „ceea ce este un fals grosolan”. Iar argumentele invocate sunt: „în primul rând, persoana juridică necunoscută în anul 1934, înfiinţată prin lege în anul 1946, este o persoană juridică de drept public, în regimul juridic de atunci, persoanele juridice de drept privat - asociaţii, fundaţii, sindicate - se înfiinţau în baza Legii nr. 21/1924 de către instanţele judecătoreşti, la fel şi persoanele juridice private cu activitate economică potrivit normelor dreptului comercial. Continuatoarea unei persoane juridice de drept public poate să fie tot o persoană juridică de drept public, înfiinţată în aceleaşi condiţii: prin lege sau prin act administrativ al unei autorităţi publice competente, în al doilea rând, Asociaţia Composesorală Bunuri Private Ciuc nu reprezintă decât o asociere de denumire, nicidecum continuarea celei din 1946. Nu este clarificat cum a fost desfiinţată persoana juridică Bunurile Private din Ciuc, dacă a fost desfiinţată prin lege sau prin act administrativ al unei autorităţi delegate să o facă totul este legal, pentru că cine fondează o persoană juridică poate să şi dispună încetarea desfiinţarea acesteia, regimul juridic este unitar şi simetric. Dacă o persoană juridică de drept public, deci aparţinând statului, a fost desfiinţată de autoritatea care a înfiinţat-o, nu se poate ca ulterior două persoane fizice particulare să dispună reînfiinţarea acesteia în regim de drept privat. Este adevărat că cei care au speculat această aşa-zisă reînfiinţare sunt persoane cu implicare politică şi chiar decidenţi politici, este de recunoscut că au recurs la o ilegalitate şi au exploatat inconştienţa justiţiei, în acest caz. Dar cu toate acestea se poate considera ca valabilă din punct de vedere legal exclusiv faptul că Asociaţia este o persoană juridică de drept privat şi că nu are nici o legătură cu persoana juridică de drept public anterioară, că nu poate astfel să revendice bunurile pe care le-a avut aceasta în proprietate şi în folosinţă. Ea poate să aibă un obiect de activitate pe care să îl realizeze, însă trebuie să fie altul decât cel al persoanei juridice de drept public anterioară cu care nu poate avea nici o legătură. De reţinut că, în urma Constituţiilor din anul 1948 şi 1952, patrimoniul său a devenit din public în proprietate de stat caracterizat ca atare în toate situaţiile. în ceea ce priveşte restituirea bunurilor, care au devenit proprietate de stat sau cooperatistă, pot să fie restituite exclusiv cele preluate abuziv de la particulari. Or, presupunând că patrimoniul persoanei juridice publice Bunurile Private din Ciuc au fost trecute în proprietatea statului, trecerea s-a făcut din proprietate publică, și nu privată, în al treilea rând, prin Legea nr. 765/1946, când la solicitarea insistentă a MADOSZ (azi UDMR) s-a înfiinţat persoana juridică de drept public, referinţa legii este că «s-a înfiinţat pentru promovarea intereselor colective de ordin economic, social şi cultural al acelei populaţii», adică a locuitorilor din judeţul Ciuc, inclusiv a populaţiei româneşti sau de altă etnie, chiar dacă nu au fost toţi maghiarizaţi. Nu mai este cazul de a face trimitere la sintagma «grăniceri secui», pentm că nu mai există de peste un secol. Nu se leagă destinaţia pe care o aveau acele bunuri în vechime, mai precis sec. XVIII. în al patrulea rând, refuzul autorităţilor locale, în speţă comisiile locale şi Direcţiile Silvice din judeţele Harghita, Bacău şi Neamţ, unde (...) au solicitat peste 22.000 de hectare de pădure, este cu totul justificat. La fel, instanţa, în primul parcurs procesual (n.n. - una din deciziile Curţii de Apel Târgu Mureş), a reţinut corect că simpla denumire nu înseamnă şi identitatea acelei persoane juridice, demersul este nefondat. O restituire suspectă în al cincilea rând, s-a realizat însă o breşă, deoarece Consiliul Judeţean Harghita a retrocedat un orfelinat, o clădire imensă către asociaţia celor doi politicieni. Este vorba de imobilul de peste 30 mii mp (cu tot cu teren) la ieşirea din municipiu (n.n. - Miercurea-Ciuc), botezat GIMNASIUM - Şumuleu, considerăm că ar putea fi cel mai mare gimnaziu din România. Este o restituire suspectă, pentm că asociaţia (...) nu este îndreptăţită, nu are calitate procesuală activă să pretindă acest imobil cu titlul că a fost preluat abuziv de Statul Român de la Asociaţie. (...) Imobilul a fost expropriat în puterea Legii reformei agrare din anul 1921 (art. 6 din Legea din 1946), de unde rezultă că este discutabil dacă ar fi putut face obiectul proprietăţii chiar a persoanei juridice din 1934 şi 1946, el fiind dintotdeauna «bun public», inclusiv când s-a predat de Ungaria către Statul Român, fiind edificat de stat. în fine, este de observat că în demersurile publice şi în instanţă, cei doi politicieni (n.n. - referire la doi dintre cei ce au înfiinţat Asociaţia, dar care în prezent nu se mai află în conducerea ei, după cunoştinţele noastre) fac apel la consideraţiile din Raportul lui Zăroni - ministrul Agriculturii în Guvernul Petru Groza. Foarte interesant, dacă nu cinic, că se apelează tocmai la opiniile comuniştilor atât de blamaţi în alte situaţii de către aceşti reprezentanţi autentici ai democraţiei. Este criticat legiuitorul agrar din anul 1921, care «încă nu înţelegea chemarea vremnei...», de unde desprindem concluzia că o înţelegea tov. Zăroni, Ana Pauker şi Luka Lázló. Informația Ha?Sîltit©i f , Ufchi. Cu adâncă durere în suflet anunţăm că draga noastră fiică, soră, rudă, colegă şi prietenă bună, MOLNÁR EMMA, la vârsta de 59 ani, după o scurtă suferinţă, la data de 2 octombrie 2017 a încetat din viaţă, înmormântarea va avea loc în data de 4 octombrie 2017, de la ora 11:00, la capela Bisericii romano-catolice din Lunca de Jos, în cimitirul din localitate. Să-i fie ţărâna uşoară, Dumnezeu să o odihnească în pace! Familia îndurerată. Lunca de Jos Vremea pentru Transilvania în intervalul 3-15 octombrie 2017 Valorile termice se vor situa, în general, în apropierea celor normale perioadei. Astfel, temperaturile maxime se vor încadra, în medie regională, între 15 şi 19 grade, uşor mai ridicate în zilele de 3 şi 13 octombrie, dar şi mai scăzute în 4 octombrie. Media regională a temperaturilor minime va fi de 5.. .6 grade. Probabilitatea de apariţie a ploii va fi ridicată începând de astăzi, iar în perioada 7-11 octombrie, ploile pot fi moderate şi temporar mai însemnat cantitativ. (Sursa: ANM)