Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2018 (Anul 30, nr. 6298-6333)

2018-01-05 / nr. 6298

www.informatiahr.ro Redacţia: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXX. Nr. 6298 PRESTIGIU VINERI, 5 IANUARIE 2018 Preţ: 1 leu la abonament, 1,50 lei la vânzare liberă Anul 2018 a început, și nu oricum, ci cu schimbări importante în pagina a 6-a TENIS Semifinală românească la Shenzhen Actul de la 23 august a fost confiscat ieri de către comunişti, astăzi de către monarhişti pagina a 2-a Se preconizează ca în cursul acestei zile toţi medicii de familie din judeţ să aibă contractele adiţionale semnate □ Până ieri, din 148 de contracte, 110 erau semnate Preşedintele Casei de Asigurări de Sănătate Harghita, ec. Duda Tihamér, spunea că până ieri, la ora 11:00, la nivelul judeţului, din 148 de contracte cu medicii de familie, 110 erau deja semnate şi că speră ca în cursul zilei de azi toţi furnizorii de servicii medicale să semneze contractele. Acesta a explicat şi de ce s-a ajuns în situaţia de a se discuta, practic din nou, despre faptul că medicii de familie nu vor mai elibera reţete compensate sau trimiteri către specialişti, iar serviciile să fie plătite de către pacienţi. Astfel, arăta ec. Duda Tihamér, cele 148 de contracte semnate anul trecut de medicii de familie harghiteni erau încheiate pe baza unui contractcadru valabil pentru anii 2016 şi 2017 şi a normelor de aplicare ale acestuia. Totodată, pentru că până la sfârşitul anului 2017 nu s-a aprobat bugetul ţării (şi implicit nu putea fi defalcat), nici sistemul de sănătate nu se putea finanţa, astfel că pentru primele 3 luni se alocă o sumă de bani care să acopere nevoile financiare, continuare în pag. a 3-a RETROSPECTIVĂ 2017: Anul înfiinţării primei academii a lei, dar şi al altor premiere pentru judeţul Harghita □ Anul 2017 a fost marcat, în Harghita, de câteva premiere, cum ar fi înfiinţarea primei Academii a lei din România, în comuna Tulgheş, sau vizita preşedintelui României, Klaus Iohannis Visul unei tinere din comuna Tulgheş, Cristina Timariu, de a păstra şi promova portul popular, s-a împlinit în 2017, când aceasta a înfiinţat prima academie a iei din România, numită la Academia”, continuare în paginile 4 şi 5 Anul 2017 a fost unul propice pentru agricultură, fiind înregistrate depăşiri ale producţiei medii la multe culturi □ La nivel de ţară, la 9 culturi au fost producţii record □ în judeţul nostru, cartoful a înregistrat cea mai mare recoltă medie de după ’90 în pagina a 5-a Ursul a atacat din nou în judeţul Harghita □ „Doar în minister se hibernează”